Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Gevonden in onze andere uitgaven
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen afgelopen jaar.
Aanbod & variatie op internet groeit
Woonconsument maakt keuze online
Driekwart van de consumenten start de zoektocht naar een woonproduct online. Ruim 80 procent gaat voor vragen toch liever (ook) naar de winkel. Nog wel... het aanbod en de variatie op het gebied van wonen op internet groeit snel en biedt de consument de mogelijkheid snel (online) een keuze te maken.
Seminar op maandag 9 september in Zutphen
Cross Channel Woonretail
Wat zijn de gevolgen van de voortdurende digitale revolutie voor de woonbranche? Is hier sprake van een 'overname' door webshops van de woonmarkt? Wellicht moet u zich zorgen maken, maar beter nog... hoe gaat u de strijd aan? Deze en andere vragen komen deze middag ruimschoots aan bod.
Florerende speciaalzaken met het juiste DNA
Ambacht levensader speciaalzaak
Terug naar de roots, terug naar het ambacht. Meer en meer is dat het devies van succesvolle woonbedrijven in Nederland. En dat succes zit 'm niet alleen in een goede omzet, maar juist in het besef dat ambacht, maatwerk en deskundig advies de pijlers vormen voor het succes van de speciaalzaak op de langere termijn. 'Onze klanten willen wat bijzonders en wij zorgen ervoor dat ze dat krijgen!'
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Verschillen in montage per productgroep
Consument waagt zich aan terrasoverkapping
Uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- en Trendanalyses naar het klusgedrag van consumenten valt af te lezen wie de consument inschakelt voor het monteren van de zonwering, de badkamer en de keuken. Echter, als we kijken naar de verschillende productgroepen binnen deze drie branches zijn er interessante 'montage'-verschillen te zien.
Marketingmachines toongevende concerns haperen
Consument koopt bewust
De aankondiging van de ING bank dit voorjaar dat er plannen zijn om klantgegevens door te verkopen aan bedrijven zette consumenten-belangenorganisaties en politiek Den Haag op de achterste benen. Na de nodige ophef zette de bank het plan voorlopig in de ijskast. Daarmee was wel de discussie over gebruik van privégegevens van consumenten door bedrijven in gang gezet.
Discountformules & outlet stores in de woonsector
Lage prijs maar de service van een speciaalzaak
The wheel of retailing draait in de woonsector op volle toeren. Veel ondernemers klagen al jaren steen en been over de neergaande prijsspiraal in de sector, een ontwikkeling waar vooral de webshops en discounters de schuld van krijgen: 'Dozenschuivers met waardeloze service.' Kunnen de prijsvechters in de branche zich wel slechte kritieken veroorloven? En is de kritiek reëel?
Retail (her)positioneert formules
Klant kiest voor discount én goede service
Couponacties, prijsvergelijkingen met concurrenten in folders en het gratis weggeven van bijvoorbeeld keukenapparatuur moeten consumenten naar de winkels lokken. De prijsbewuste consument lijkt de groei van discounters en outlet stores te stimuleren... anderzijds profileren speciaalzaken zich nóg meer als verkooppunten waar men terecht kan voor deskundig advies, service en een uitgekiend assortiment.<br>
Vorige |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
Volgende