Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek vloeren leggen:
Aankoopgedrag Klusconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van vloeren (tapijt, laminaat, vinyl, tegels etc.) en aanverwante producten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van vloeren en aanverwante artikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek vloeren leggen:
Aankoopgedrag Klusconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van vloeren (tapijt, laminaat, vinyl, tegels etc.) en aanverwante producten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van vloeren en aanverwante artikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Naamsbekendheid hecht-, vul- en voegmiddelen
'Goede communicatie bij het schap essentieel"
Waarom kiest een eindklant voor een specifiek merk hecht-, vul- of voegmiddel? Uit onderzoek van researchbureau Qudata Markt- & Trendanalyses blijken aspecten als kwaliteit en betrouwbaarheid nog altijd veruit bepalend. Maar ook maakt de gemiddelde consument pas bij het schap zijn keuze, zo blijkt. Wat doen de A-merken om die consument dan hun product te laten kiezen? Karwei Management vroeg het Bison, Knauf en Beamix.
Lees verder ...
 
Column Opinie
Recessie?
Het ziet er weer beter uit voor de dhz-branche. Althans, dat dachten we tot voor kort. De overdrachtsbelasting is verlaagd. Weliswaar voor even, maar toch, de consument heeft volgens onderzoek van Bou...
Lees verder ...
 
Qudata seminar verplaatst naar 29 augustus:
Webshops in Woonretail
<br>
Lees verder ...
 
Zonwering van Kluszon bij Colors@Home Werkema
Colors@Home Werkema heeft een klein deel van z'n showroom in de Deventer' binnenstad ingericht met buitenzonwering van Kluszon uit Raalte. Werkema gaat de zonwering voor Kluszon verkopen, tegen een percentage van de omzet. Kluszon verzorgt het vervolgtraject van meten, monteren en service. Deze shop-in-shop-constructie, die onder de naam Colors@Home Werkema, Partner KZ Zonwering Raalte in de markt wordt gezet, is lucratief voor beide partijen.<br><br>
Lees verder ...
 
Dirk van den Bogaart en Erwin van Cooth van wehkamp.nl:
'Dhz is een gigantische markt met veel mogelijkheden'
Wehkamp.nl heeft ook de woonbranche ontdekt. Vorig jaar oktober werd de dhz-markt als productgroep toegevoegd. Maar er wordt ook online sanitair en keukenapparatuur verkocht. 'In de dhz-markt kunnen we met de online verkoop alleen maar groeien.'
Lees verder ...
 
Talkshow GS1 live over moderne consument
De consument wordt steeds veeleisender en machtiger. Goed geïnformeerd en altijd online geeft hij onomwonden z’n mening over producten en diensten via social media. Tijdens de op 19 april jongstled...
Lees verder ...
 
'Sanering als gevolg van overbewinkeling'
Aantal woonwinkels neemt af
Steeds meer winkels komen leeg te staan, blijkt uit cijfers van Locatus. Q&A Research denkt zelfs dat het aantal woonwinkels de komende tien jaar met 20 tot 35 procent daalt. Alle trends op een rij. Cor Molenaar geeft tips hoe u zich het beste kunt wapenen tegen 'Het nieuwe winkelen'.
Lees verder ...
 
Opmars online verkoop bouwmarktproducten
Eén op de drie consumenten die zich online oriënteren op producten voor in en om de woning, verwacht over drie jaar online bouwmarktproducten aan te schaffen. In 2010 heeft slechts 8 procent van deze consumenten de producten via internet aangeschaft. De verwachtingen omtrent de online aanschaf van bouwmarktproducten zijn met name hoog voor elektrisch gereedschap. Dit blijkt uit het WoonOmnibus onderzoek van USP Marketing Consultancy (Team DHZ) dat begin januari is uitgevoerd onder ruim 500 consumenten.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Profielen van keukenketens (3)
Klant Keukenconcurrent vaker traditioneel gezin
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea en Superkeukens onder de loep; in deze editie kijken we naar de DMG-formule Keukenconcurrent.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 2:
Consument wil badkamerproduct zelf bekijken en beoordelen
In zijn zoektocht naar nieuwe of vervangende badkamer(product) gaat de consument weer vaker naar de winkel of showroom toe dan in het verleden. Internet is nog steeds belangrijk, maar uiteindelijk wil men de keuze toch graag persoonlijk bekijken en beoordelen. In dit artikel wordt onderzocht hoe de consument tot zijn keuze komt.
Lees verder ...
 
 
   SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek, Noviteiten
Op 3 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Noviteiten</b>.
Lees verder ...
 
 
   Combinatie winkel en website
Retailer lokt klant door bricks én clicks
Hoe de retailer in badkamers en -producten zijn klanten weet binnen te halen, wordt bepaald door een nauwe samenwerking tussen showroom en website. Kopen doen de consumenten meestal in de winkel, maar het bepalen van de keuze vindt grotendeels op het internet plaats. Maar ook op het internet is de retailer -al dan niet met de organisatie waarbij hij is aangesloten- uitermate belangrijk.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats”
Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Keukenloods grote online aankopen
Maar liefst 32 procent van de Nederlanders doet grote aankopen zonder deze eerst te bekijken in de winkel. Dat blijkt uit een onderzoek van retailformule Keukenloods.nl onder 1.131 Nederlanders.
Lees verder ...
 
 
   Kopers-profielen in Qudata-onderzoek
Jongere consument wil modernere apparatuur
Kokend-water-kranen en stoomovens zijn vooral populair bij jongere gezinnen met een hoger inkomen dan gemiddeld. Oudere consumenten hebben een voorkeur voor inductiekookplaten; gezinnen met een laag inkomen zijn juist geïnteresseerd in gaskookplaten. In dit artikel wordt gekeken welke verschillen er zijn tussen de kopers van een twaalftal productgroepen.
Lees verder ...
 
 
Keukenzaken liften mee
Apparatuur profiteert van opleving
De economie groeit weer, de bestedingsbereidheid bij de Nederlandse consument trekt aan en het showroombezoek neemt toe. Ook de keukenapparatuur profiteert goed van die aantrekkende markt, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt & Trendanalyses onder 1.500 consumenten, die onlangs of binnenkort keukenapparatuur kopen.<br>
Lees verder ...
 
Klusmarkt 32% gegroeid in 3 jaar?
De klusmarkt groeit flink. In 2014 startte het herstel van de bouw. Dit heeft in 2015 dankzij de verlengde btw-regeling voor bouw en renovatie van woningen goed doorgezet en kreeg in 2016 de grootste ...
Lees verder ...
 
Consument verbouwt weer
De cijfers? van het ?C?BS tonen dat consumenten meer consumeren en vaker grotere aankopen doen. Uit het onderzoek dat de Klussenier uit heeft laten voeren blijkt dat ook de behoefte om te verbouwen is toegenomen. De consument doet vaker een aanvraag en zet eerder zijn handtekening onder een offerte.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken