Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Histor op de iPhone
In januari introduceerde Histor een applicatie voor de iPhone. Met deze Histor Color Studio applicatie heeft iedereen altijd zijn of haar favoriete kleuren en kleurcombinaties bij de hand, kan men gel...
Lees verder ...
 
Veranderend aankoopgedrag in woonbranche
Het nieuwe winkelen in kaart gebracht
Het consumentengedrag verandert momenteel, onder invloed van internet en social media zoals Facebook en Hyves. Daarover worden veel aannames gedaan; maar welke veranderingen vinden nu daadwerkelijk plaats in het oriënterings- en aankoopgedrag in bijvoorbeeld de woonbranche? Het rapport Aankoopgedrag Keuken-, badkamer- en zonweringconsumenten van Qudata Markt- & Trendanalyses geeft hier antwoord op en komt met verrassende uitkomsten.
Lees verder ...
 
Kunst in de bouwmarkt
Met als doel betaalbare kunst voor iedereen bereikbaar te maken en niet voor te behouden aan de ‘elite’, gaan Praxis, Gamma en Karwei reproducties verkopen van Nederlandse kunstenaars. Bureau Art ...
Lees verder ...
 
Vernieuwde website Hornbach
Doe-het-zelfketen Hornbach heeft de website www.hornbach.nl vernieuwd. “Klussers die op zoek zijn naar informatie, interactie en vermaak worden hier op hun wenken bediend”, meent Hornbach. Kenmerk...
Lees verder ...
 
Hornbach kiest voor FSC
Hornbach en FSC Nederland hebben een partnerovereenkomst gesloten. De partners gaan zich gezamenlijk inzetten voor vergroting van het aandeel FSC-hout op de Nederlandse markt en behoud en verantwoord beheer van bossen wereldwijd. Inkoop van (meer) FSC-gecertificeerde producten en consumentencommunicatie over FSC zijn de belangrijkste middelen die Hornbach en FSC Nederland gaan inzetten.
Lees verder ...
 
Akzo Nobel zet zich in voor FSC-gecertificeerd hout
Akzo Nobel gaat zich wereldwijd voor duurzaam geproduceerd hout inzetten. De verfproducent heeft hiertoe een overeenkomst met de Forest Stewardship Council (FSC) gesloten. Akzo Nobel is de eerste onde...
Lees verder ...
 
Gratis stylingadvies bij Hornbach
Wie een kamer wil restylen, maar niet weet waar te beginnen, kan bij Hornbach gratis stylingadvies krijgen van woonstylisten. De stylingadviesdagen zijn onderdeel van de najaarscampagne ´Huis zonder grenzen´, waarbij klussers op uiteenlopende manieren worden geprikkeld te geloven in hun eigen ideeën.
Lees verder ...
 
CBW-Mitex vertaalt social media naar winkelvloer
Ondernemers kunnen inmiddels niet meer zonder een authentiek verhaal. Door de opkomst van social media wordt het belang van storytelling alleen maar groter, want een goed verhaal vertelt zich via online sociale netwerken nu eenmaal makkelijk door. Dit is een belangrijke uitkomst van de thema-sessie van CBW-Mitex over social media op 17 mei.
Lees verder ...
 
Jeroen Bertrams, specialist in online marketing:
'Ondernemers moeten op internet aanwezig zijn'
Hyves, Facebook, Twitter, Google. We kennen het allemaal, maar maken we ook al gebruik van de commerciële mogelijkheden ervan? 'Nog veel te weinig', zegt Jeroen Bertrams, specialist op het gebied van online marketing en auteur van het boek 'Online marketing, strategie en tactiek'. Bertrams stelt dat de consument nog veel meer het internet op zal gaan en dat ondernemers daarop moeten anticiperen.
Lees verder ...
 
Kluswoning populair onder starters
Onder de gemiddelde woningzoekende is populariteit van kluswoningen ingezakt ten opzichte van vorig jaar. Echter onder starters en jonge doorstromers is de populariteit flink gestegen. Momenteel staat een derde van de starters (33 procent) open voor de koop van een kluswoning (dit was 26 procent in 2009). Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 1.050 woningzoekenden.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Beurs Eigen Huis
Begin oktober vond in de Jaarbeurs te Utrecht de najaarseditie van Beurs Eigen Huis plaats. De beurs mocht maar liefst 25.000 bezoekers verwelkomen, een fantastisch aantal voor de najaarseditie. De ge...
Lees verder ...
 
   Banken nog steeds het meest populair
Om de inzicht te krijgen in de behoefte van onze lezers - detaillisten in de woonbranches - te peilen heeft Qumedia zelf onderzoek gedaan naar enerzijds de kennis van onze lezers van moderne financier...
Lees verder ...
 
 
Column Romazo
Tevreden?
Ongetwijfeld heeft u dezelfde ervaring; je kunt geen helpdesk of groot bedrijf meer bellen of je auto naar de garage brengen bijvoorbeeld, of je krijgt het bericht dat het gesprek voor kwaliteitsdoele...
Lees verder ...
 
Voor zzp'ers in de bouw:
Particulier belangrijkste opdrachtgever
De particulier wordt het vaakst genoemd als partij waar zzp'ers in de bouw zaken mee te doen. Ook meer dan de helft van de omzet van de zzp'ers komt bij de particuliere opdrachtgever vandaan. Andere opdrachtgevers spelen echter ook een grote rol.
Lees verder ...
 
Nederlandse vakman krijgt weinig fooi
Op de klusmarkt is het krijgen van fooi veel minder vanzelfsprekend dan in de horeca. Slechts 8 procent van de Nederlanders geeft altijd fooi aan een vakman na het afronden van een klus. Vrouwen blijken iets guller dan mannen: er zijn bijna 200.000 meer vrouwen dan mannen die altijd fooi geven.
Lees verder ...
 
Positieve geluiden
Crisis in woningmarkt lijkt voorbij
De crisis lijkt in de woningmarkt toch wel voorbij te zijn. De positieve geluiden overheersen momenteel. De woningprijzen stijgen, er worden meer woningen verkocht, interesse in nieuwbouw is toegenomen en de consument stelt meer geld beschikbaar voor verbouwing van de woning.
Lees verder ...
 
Aankoopkanalen onder de loep:
Woonwarenhuis favoriet bij huurders
Enkele maanden geleden keek Qudata naar de verschillen tussen eigenaren van koopwoningen en bewoners van huurwoningen bij de aanschaf van woonproducten. In dit artikel neemt Qudata de verschillende aankoopkanalen onder de loep.
Lees verder ...
 
Consument laat meer verbouwen
Consumenten lijken begin 2016 meer geld beschikbaar te stellen voor verbouwing van hun woning dan in het begin van het voorgaande jaar. De Klussenier heeft hier onderzoek naar gedaan en constateert dat de gemiddelde opdrachtgrootte en het aantal offertes dat wordt uitgebracht in het eerste kwartaal van dit jaar fors groter zijn dan in het eerste kwartaal van 2015.
Lees verder ...
 
Herstellende huizenmarkt goed voor klusmarkt
De positieve start van de Nederlandse woningmarkt in 2016 is terug te zien op de klusmarkt. Het aantal mensen dat verwacht het komende half jaar een klus uit te besteden, is gestegen met 330.000 (2,5 procent) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Lees verder ...
 
Meer grip, bewuster, emotie & beleving:
De woonconsument anno nu
Is de woonconsument anno 2015 zo anders dan pakweg 10 jaar geleden? Volgens retaildeskundige Jan Kessel niet echt, alleen verloopt het oriëntatieproces anders. In dit artikel willen we meer inzicht verschaffen in de hedendaagse én de toekomstige woonconsument.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken