Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Drie miljoen klussen in tweede helft 2014
Afgelopen halfjaar zijn er in Nederland in totaal drie miljoen klussen uitbesteed. Dat zijn ruim 400.000 klussen meer dan is voorspeld in kwartaal 3. De winst is juist in het vierde kwartaal behaald, normaliter het minst sterke klusseizoen. De aanhoudende positieve trend duidt op een definitief herstel van de markt. Dit blijkt uit de Klusmonitor uitgevoerd door Market Response onder 1.000 Nederlanders in opdracht van Werkspot.nl.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Zonweringconsumenten 2013
Waar letten consumenten op bij aankoop van zonwering? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de vierde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Klusconsumenten 2013 - Schilderen & Behangen
Waar letten consumenten op bij aankoop van verf- en behangproducten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van klusconsumenten.
Lees verder ...
 
Woon- & tuinsector bezig met online inhaalslag
Een op vijf woonconsumenten koopt op internet
De woon- en tuinsector lijkt bezig met een online inhaalslag. En dat is ook nodig want inmiddels koopt een op de vijf consumenten woon- en tuinproducten online. Met name de grote retailers proberen grip te krijgen op deze 'crosswinkelende' consument die ter plekke prijzen in de winkel vergelijken met concurrerende online aanbieders.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoop gedrag klusconsumenten - schilderen & behangen
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 schilder- & behangartikelen? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte verf en behang? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van schilder- & behangartikelen wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de tweede maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van klusconsumenten op het gebied van schilderen en behangen.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoeken:
Aankoop- en klusgedrag woonconsumenten
Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar onderzoeken uit naar het sterk veranderende aankoop- en klusgedrag van consumenten op het gebied van wonen. De resultaten van de onderzo...
Lees verder ...
 
53.000 nieuwe woningen in 2012
Er zullen dit jaar 53.000 nieuwe woningen worden opgeleverd. Dat is bijna 5.000 minder dan in 2011. Volgend jaar zal een dieptepunt worden bereikt met 51.000 nieuwe woningen. Vanaf 2014 neemt de bouwproductie weer wat toe. Dit blijkt uit de jongste prognoses van BouwKennis, de uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.
Lees verder ...
 
Nieuwe producten steeds belangrijker op Marktplaats
"Wij zijn een partner voor ondernemers"
Marktplaats noemt zichzelf tegenwoordig 'De plek om nieuwe en tweede hands spullen te kopen en verkopen'. Het is dus allang niet meer enkel de site waar consumenten hun gebruikte spullen slijten. Integendeel, maar liefst veertig procent van de 6,5 miljoen unieke bezoekers per maand, zoekt op Marktplaats naar nieuwe producten en inmiddels is 25 procent van de verkochte producten ook daadwerkelijk nieuw. Kortom, Marktplaats is uitgegroeid tot een speler van formaat.
Lees verder ...
 
Goede klachtenafhandeling steeds belangrijker
"Iedere klacht is een kans"
Met gepaste trots meldde Hornbach recent de 'Klacht.nl Award' van de gelijknamige website te hebben gewonnen. Hornbach heeft alle klachten die in 2011 over haar op die site zijn binnengekomen opgelost. Belangrijk, want kleine klachten kunnen op social media heel groot worden. Maar er is een keerzijde. Er is een wildgroei aan dergelijke klachtensites. Intergamma noemt dat zorgwekkend.
Lees verder ...
 
Retail- en consumentenonderzoek van Qudata
Trends voor 2012: lijmen voor XXL- en dunne tegels
Lijmen voor XXL-formaat tegels, light lijmen en lijmen voor zeer dunne tegels; dat zijn volgens de ondernemers in het panel van Karwei Management de trends voor 2012 binnen het segment hecht-, vul- en voegmiddelen.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek
Op 7 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Analyse badkamermarkt (4):
Consumenteneisen en informatiebronnen bij kopen van badkamerproducten
In 2022 deed Qudata een grootschalig onderzoek naar de customer journey van consumenten die badkamers en -accessoires hadden gekocht of binnenkort gingen kopen. In dit artikel een analyse van de eisen die consumenten stelden aan de producten die zij zochten én de manieren waarop zij aan de slag gingen om informatie te verzamelen
Lees verder ...
 
 
   Ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur
Keukenapparatuur in afzetkanalen en marktaandelen (1)
In dit artikel worden de ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur geanalyseerd aan de hand van de verkoopafzetkanalen en marktaandelen. Grafieken worden gebruikt om inzicht te krijgen in de trends en verschuivingen binnen de verschillende retailsegmenten. De focus ligt op de afzetkanalen, zoals keukenspeciaalzaken, huishoud- en/of electrozaken, woonwarenhuizen, bouwmarkten en bouwmaterialenhandels.
Lees verder ...
 
 
   Trends in keukenapparatuur (1):
Energiebesparing boven aan lijstje consument
Uit het meest recente onderzoek naar de aanschaf van keukenapparatuur blijkt dat de trends en de soorten apparatuur door de jaren heen niet schokkend veranderen. Zoals te verwachten kopen consumenten meer elektrische kookapparatuur en minder gaskookplaten. Energiebesparing is de top-trend.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (3): keukenmerken
Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel
Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (2):
Lage prijs versus locatie
Badkamers en -accessoires worden door verschillende soorten retailers verkocht. Van woonwarenhuizen tot bouwmarkten en speciaalzaken. In het jaarlijkse onderzoek naar de customer journey in de badkamermarkt onderzoekt Qudata onder meer waarom en wat consumenten kopen bij deze afzetkanalen. In deze aflevering een analyse met het waarom consumenten voor een bepaalde verkoper kiezen.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (2):
Meer keukens verkocht via internet
Het belang van internet is de afgelopen jaren belangrijker geworden bij de customer journey naar de aankoop van een keuken of een onderdeel van een keuken. Speciaalzaken zijn nog wel steeds het belangrijkste aankoopkanaal. In dit artikel een kijkje in hoe de consument zich informeert en oriënteert.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (1)
Wat zoeken keukenkopers?
Ieder jaar vraag Qudata bv, Markt- & Trendanalyses, ruim 1.000 keukenkopers naar hun customer journey. Het meest recente consumentenonderzoek is uitgevoerd in oktober en onderstaande analyse is gebaseerd op de uitkomsten hiervan. In deze aflevering aandacht voor enerzijds de trends die men ziet en anderzijds de eisen die kopers stellen aan de keuken die zij zochten.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt 1:
Consument kent zijn sanitairverkopers
De afgelopen jaren onderzocht Qudata de markt voor badkamers en badkamerproducten. De komende maanden gaan we analyses presenteren op basis van dit onderzoek. In dit deel aandacht voor de naamsbekendheid van de verschillende soorten retailers. De komende afleveringen aandacht voor het wat, waar en waarom consumenten producten kochten.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken