Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Aantal vierkante meters verkoopoppervlakte veel te snel gegroeid
Woonboulevards zijn toe aan nieuwe inspiratie
Het aantal vierkante meters verkoopoppervlakte op woonboulevards is de afgelopen jaren onverantwoord snel gegroeid. In deze periode van koopcrisis betekent dat een verhoogde kans op leegstand. Bovendien is het gros van de bijna tachtig woonboulevards toe aan revitalisering. 'Toch blijft de periferie een ideale vestigingsplek voor woongerelateerde winkels. Nergens anders vind je zo veel mensen bij elkaar die bezig zijn met hun huis.'
Lees verder ...
 
Afwachters van nu zijn achterblijvers van straks
'Ga in bouwmarkt aan de slag met duurzaamheid'
De sterk groeiende aandacht voor duurzaamheid is geen hype die langzaam overwaait. Integendeel, duurzaamheid is een thema waar producenten en retailers, in welke branche dan ook, anno 2009 niet meer omheen kunnen, zo stelt Robert Spieker, director bij IG&H Consulting. Dertig procent van de consumenten vraagt reeds om duurzame producten. En dat aantal zal groeien. Spieker: 'Bedrijven moeten daarop inspringen, straks is het te laat.'
Lees verder ...
 
30 procent huizenbezitters geeft voorkeur aan nieuwe badkamer
Nieuwe badkamer meest populaire verbouwing
Nederlandse huizenbezitters willen deze zomer het liefst hun badkamer vernieuwen: maar liefst 30% kiest voor een nieuwe badkamer wanneer hen gevraagd wordt wat men het liefst zou willen veranderen aan hun huidige woning.
Lees verder ...
 
Nederlanders geven evenveel geld uit aan tuin als vorig jaar
Een groot deel van de Nederlandse tuinbezitters gaat dit jaar evenveel of zelfs meer uitgeven aan het opknappen van de tuin in vergelijking met 2008. Het geld dat wordt besteed aan de tuin zal vooral besteed worden aan planten, bloemen en bestrating.
Lees verder ...
 
Bouwmarkt belangrijke bron bij oriëntatie
Bouwmarkten en speciaalzaken spelen nog steeds een hoofdrol in de oriëntatiefase voor mensen die hun woning willen verbouwen. Dat blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 700 consumenten. Ook internet speelt in dit proces een belangrijke rol, maar de fysieke winkels blijven de favoriete inspiratiebron.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Drie miljoen klussen in tweede helft 2014
Afgelopen halfjaar zijn er in Nederland in totaal drie miljoen klussen uitbesteed. Dat zijn ruim 400.000 klussen meer dan is voorspeld in kwartaal 3. De winst is juist in het vierde kwartaal behaald, normaliter het minst sterke klusseizoen. De aanhoudende positieve trend duidt op een definitief herstel van de markt. Dit blijkt uit de Klusmonitor uitgevoerd door Market Response onder 1.000 Nederlanders in opdracht van Werkspot.nl.
Lees verder ...
 
Trends in raambekleding
Koper oranje is dit jaar dé trendkleur in raambekleding. Volgens Luxaflex Nederland kunnen we zelfs spreken van 'coppermania'. Welke trends kunnen we nog meer verwachten? Maartje Knipscheer van Luxaflex Nederland zet de belangrijkste op een rij.
Lees verder ...
 
Onderzoek 10-jarige Klussenier:
Consument wil allround vakman en geen gedoe
De Nederlandse woonconsument huurt het liefst een allround vakman in als er iets aan z'n woning moet gebeuren. Ook wil die consument graag een verbouwing waarbij er geen sprake is van gedoe en onverwachte kosten achteraf. Dit blijkt uit het onderzoek 'Wonen mag geld kosten' dat klusformule De Klussenier onlangs onder 1.000 consumenten heeft gehouden.
Lees verder ...
 
Kooplust neemt toe
De kooplust in Nederland neemt toe. Dit blijkt uit de koopindicator, het maandelijkse onderzoek van brancheorganisatie CBW-MITEX naar de koopintentie onder 4.000 huishoudens. CBW-MITEX voorziet vanaf 15 september, mede door het vervroegd vrijkomen van het spaarloon, een koophausse.
Lees verder ...
 
Qudata-seminar op maandag 21 oktober:
Kijken in de winkel, kopen online
Showrooming, hét woord voor de woonsector voor 2013. Consumenten kijken in de winkel en kopen vervolgens online. In hoeverre heeft die ontwikkeling zich doorgezet in de woonsector en wat kan je er als retailer tegen of aan doen? En wat is de rol van de fabrikant?
Lees verder ...
 
De aankoopreis, deel 1:
Inspiratie & oriëntatie
Hoe krijgt u de klant in de winkel? En hoe zorgt u ervoor dat die klant terugkomt en ook andere consumenten vertelt hoe goed u bent? Dat kan alleen wanneer u het gehele traject van inspiratie tot en met after sales goed beheerst. In een serie artikelen doorlopen wij de aankoopreis in fases. Deel 1: inspiratie & oriëntatie.
Lees verder ...
 
Qudata organiseert drietal seminars
Bomvol programma voor dit najaar
Qudata organiseert dit najaar drie seminars over diverse actuele onderwerpen. Naast een uitgebalanceerd en goedgevuld middagprogramma ontvangen alle deelnemers eveneens een bijbehorend rapport.
Lees verder ...
 
Lauwe zomer wordt een heet najaar
Zelfs Ikea verkoopt online
Ikea verkoopt eindelijk online. Het heeft even geduurd, maar het Zweedse concern durft het in Nederland aan de producten ook op de website aan te bieden. Het past in de ontwikkeling waarbij diverse retailers steeds meer diensten aanbieden die 'oorspronkelijk' buiten de formule vielen.
Lees verder ...
 
Vindbaar door onderscheidend vermogen
Claim je positie online
Het mag als bekend worden verondersteld dat inmiddels ruim driekwart van de consumenten zich op internet oriënteert op een woonproduct. Minder bekend is wellicht hoe die zoektocht online verloopt en wat de impact is op het totale aankoopproces. Vijf jaar onderzoek door Qudata legt dit online speelveld volledig bloot.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken