Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
Column Management
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Jarenlang heb ik weinig interesse gehad in maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Niet omdat ik ertegen was, integendeel, maar omdat ik het nut niet zag om er specifiek mee bezig te zijn. MVO d...
Column Management
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Jarenlang heb ik weinig interesse gehad in maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Niet omdat ik ertegen was, integendeel, maar omdat ik het nut niet zag om er specifiek mee bezig te zijn. MVO d...
Boeiend symposium Qudata: 'webshop' is geen vies woord
Digitale revolutie slaat ook in woonretail toe
Drie jaar geleden werd je in de woonretail weggehoond als je het woord 'webshop' alleen al in de mond nam. Maar tijden veranderen. Anno 2010 ziet deze branche volop kansen in het relatief nieuwe verkoopkanaal. Kortom: ook in de woonretail is de digitale revolutie in alle hevigheid toegeslagen.
Trendwatcher Adjiedj Bakas over toekomst wonenbranche
'Duurzaamheid en slim bouwen zijn de trends'
Slim bouwen en duurzaamheid. Dat zijn de twee thema's waar het in de wonenbranche de komende jaren om draait, zo voorspelt trendwatcher Adjiedj Bakas. Aangezien personeel in de toekomst weer schaars wordt, zal er volgens hem steeds meer prefab gebouwd worden en moeten ook de faalkosten in de bouw omlaag.
Vervangingsmarkt kiest vaak voor bouwmarkten
Locatie essentieel voor badkamerkopers
De bouwmarkt is onder huiseigenaren nog altijd een favoriete aankoopplaats voor een nieuwe badkamer. Nederlandse huiseigenaren die de badkamer de afgelopen twee jaar hebben vervangen, kiezen hun aankoopplaats vooral op basis van de bereikbaarheid en de parkeerruimte. Ook betaalbaarheid en kwaliteit spelen hierbij een rol. Dit blijkt uit onderzoek voor het WoonKennis Jaarrapport 2009/2010.
Helft consumenten wil online bouwmaterialen kopen
Slechts 7 procent van de consumenten heeft wel eens online bouwmaterialen gekocht. Daarnaast blijkt de helft van de consumenten wel open te staan voor het online kopen van bouwmaterialen. Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 500 woonconsumenten.
Verrassende stijging woningnieuwbouw in 2009
Het aantal gereedgekomen nieuwbouwwoningen is over 2009 uitgekomen op 82.932. Hiermee stijgt het aantal gereedmeldingen met 5 procent ten opzichte van 2008. Het is de hoogste woningnieuwbouwproductie ...
Consultant Peter Haens ziet grote kansen voor doe-het-zelfbranche
'Je moet aan de klant vragen: wat blieft u?'
Ondernemers in de sanitair-, keuken- en doe-het-zelfbranche moeten zich nog meer richten op de klant. Dat stelt consultant Peter Haens. Via Somfy, specialist in draadloze bediening voor zonwering, leerde hij bijvoorbeeld de zonweringbranche goed kennen. Niet dat deze één-op-één te vergelijken is met andere branches, maar er lijkt op veel punten wel een vertaalslag gemaakt te kunnen worden. Haens: 'Er liggen grote kansen voor ondernemers, die op dit moment echter niet worden gepakt.'
Consumenten nog onbekend met duurzame handel
Bijna zes op de tien Nederlanders heeft geen spontane associaties bij duurzame handel (58 procent). Toch speelt duurzaamheid wel degelijk een rol bij de aanschaf van producten. Bijna een derde van de ...
Column Marketing
De zwevende consument
We hebben wat te verstouwen gehad het afgelopen jaar. De opkomstindex liet behoorlijk te wensen over. Bestedingen bleven achter, maar lieten ook maand op maand grote verschillen zien. Ik kreeg zelf he...
Vorige |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
Blauwdruk voor toekomstig winkelen
De nieuwe generatie consumenten
De consument is de laatste jaren veranderd. De crisis en de opkomst van internet als informatie- en aankoopkanaal zijn hier in belangrijke mate debet aan. De grote vraag is in hoeverre ingezette trends en ontwikkelingen zich de aankomende jaren verder voortzetten. Die prognose is het beste te bepalen door de jongste generatie te volgen… de Millennials.
Okergoud wordt dé woonkleur van 2016
Okergoud wordt dé trendkleur in de designwereld in 2016. Waar vorig jaar de coppermania overheerste, waarbij koper de trend was, zijn nu goud en goudtinten meer vertegenwoordigd. Op designbeurzen, in...
Trends in woonretail 2016
Grote verschillen in aankooppatronen generaties
Dat de detailhandel volop in beweging is, verbaast niemand meer. Oude beproefde businessmodellen voldoen niet meer, nieuwe ideeën komen op en veranderen soms heel snel de markt. De recessie heeft sinds 2008 deze bewegingen nog eens versneld. Reden voor Qudata om in kaart te brengen hoe de woonretail de afgelopen drie jaren is veranderd. Speciaal is gekeken naar de verschillen per leeftijd.
Qushop online
Nieuwe webwinkel voor Qumedia
Sinds enkele weken heeft Qumedia een geheel vernieuwde website waarin u voor de meeste diensten terecht kunt. Niet alleen abonnementen en losse nummers kan de bezoeker hier bestellen, maar ook toegangskaarten voor de meeste van onze speciale evenementen.
Bouwvak verleden tijd
In navolging van een groeiend aantal bouwbedrijven, heeft ook bijna 60 procent van de vakmensen door gewerkt tijdens de zomermaanden. De zomer is de ideale periode om grote klussen uit te voeren. Van de zzp'ers en aannemers geeft 45 procent aan dat de bouwvak tot het verleden behoort. Dit blijkt uit onderzoek van Werkspot.nl onder 500 eigen vakmensen.
Wit, witter, witst
Een trendkleur die eigenlijk geen kleur is: wit zet de toon in raambekleding en zonwering deze zomer. Dat zegt Maartje Knipscheer, styliste bij Luxaflex Nederland. Ook wordt de buitenzonwering meer en...
Meer informatie over de branche
In veranderende economische tijden volgt u als ondernemer in de woonbranche nauwlettend de berichtgeving in de media. Hoe ontwikkelt het consumentenvertrouwen zich, in hoeverre groeit de woningbouw en welke omzetcijfers laat de woonbranche het afgelopen jaar zien?
21 procent btw-tarief funest voor bouwsector
Daling aantal opdrachten bij verhoging btw-tarief
Het huidige 6 procent btw-tarief op arbeidskosten binnen de bouwsector heeft geleid tot een sterke toename in opdrachten. Uit onderzoek van Werkspot.nl blijkt dat 70 procent van de Nederlanders bewust zijn klus laat uitvoeren vóór 1 juli 2015 om het btw-tarief van 21 procent te omzeilen.
Aanpassen naar persoonlijke wensen
Trends in zonwering
Persoonlijke wensen, klimaatbeheersing en gemak... Dit is de top drie als het gaat om de belangrijkste trends op het gebied van zonwering, aldus de doelgroep 'zonweringkopers'; consumenten die het afgelopen jaar zonwering hebben gekocht. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses naar consumentengedrag in 2014.
Vakman krijgt voorkeur boven partner
Partner niet goed genoeg als klusser
Van de mannen en vrouwen die samenwonen, schakelt 44 procent liever direct een vakman in voor een klus dan zijn of haar eigen partner. Ze hebben weinig vertrouwen in het klustalent van hun partner.
Vorige |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Volgende