Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Hubo Jansen in Heteren
"Maatwerk en advies, daarmee maken we het verschil"
Hubo geeft van alle bouwmarkten en dhz-zaken het beste advies, zo bleek eind vorig jaar uit het consumentenonderzoek WoonOmnibus van USP Marketing Consultancy. Een mooi resultaat voor Hubo, want advies, service en klantvriendelijkheid worden steeds belangrijkere selectiecriteria voor de consument. Karwei Management ging naar Hubo Jansen in Heteren om te zien wat advies en klantvriendelijkheid daar inhoudt.
Lees verder ...
 
Schuren grootste ergernis schilderklus
De helft van de Nederlandse consumenten vindt schilderen of behangen leuk, vooral omdat het snel resultaat geeft. Grootste ergernissen zijn het schuren ter voorbereiding van de schilderklus en het feit dat behang makkelijk scheurt en kreukt. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder 500 consumenten.
Lees verder ...
 
Nederlander houdt van tuinieren
Driekwart van de Nederlandse consumenten vindt tuinieren leuk, vooral omdat men dan lekker buiten bezig is. Eén op de drie zegt het gezellig te vinden om samen in de tuin te werken. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder 500 consumenten.
Lees verder ...
 
Formido Uden beste deco bouwmarkt 2011
Formido Uden is tijdens de jaarlijkse franchisedag van verkozen tot beste Formido deco bouwmarkt van 2011. De jury roemde vooral de klantvriendelijkheid, het vakkundige personeel, de uitstekende servi...
Lees verder ...
 
Een op de vijf consumenten gaat naar de bouwmarkt
Consument koopt zonwering nog vooral in speciaalzaak
Qudata, het onderzoekscentrum van de woonbranche, onderzocht het koopgedrag van consumenten op gebied van zonwering. De speciaalzaak staat nog altijd op de eerste plaats, maar twintig procent van de consumenten haalt zonwering bij de bouwmarkt. De consument hecht nog altijd waarde aan persoonlijk advies en wil het product graag zien en voelen.
Lees verder ...
 
Karwei gekozen tot 'Beste Bouwmarkt 2011'
Karwei is door het publiek gekozen tot Beste Bouwmarkt 2011 in de strijd om de ING Retail Jaarprijzen 2011. Samen met de winnende winkelketens in de 25 andere winkelsectoren strijdt Karwei nu om de Publieksprijs Beste Winkelketen 2011. <br>
Lees verder ...
 
Social media mede bepalend voor dhz-consument
Consumenten maken steeds meer gebruik van sociale media om zich te oriënteren op dhz-producten of bij het bepalen van een keuze voor een product. Dat blijkt uit een onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 500 consumenten. Bijna de helft gebruikt sociale media als bron van informatie, inspiratie of oriëntatie bij de aanschaf van bouw- en dhz-producten. Onder die consumenten vallen ook ervaren klussers.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek tuin aanleggen & inrichten:
Aankoopgedrag tuinconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van allerlei tuinartikelen? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van tuinartikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek tegels zetten & leggen:
Aankoopgedrag tegelconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van tegels, tegellijm en aanverwante producten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van tegels, tegellijm en/of aanverwante artikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek inrichten & styling van de woning:
Aankoopgedrag woonconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van allerlei woonproducten, met name als het gaat om de styling van de woning? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van woonartikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
ZONVAK MAGAZINE FEBRUARI:
Trends & Noviteiten 2023, ZVM 40 jaar: acties aankondigen & oproep collega-jubilarissen
Op 9 februari verschijnt de februari-editie van vakblad (ZVM•) <b>Zonvak Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Trends & Noviteiten 2023, ZVM 40 jaar: acties aankondigen & oproep collega-jubilarissen</b>.
Lees verder ...
 
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE JANUARI:
Trends & Noviteiten 2023
Op 27 januari verschijnt de januari-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Trends & Noviteiten 2023</b>.
Lees verder ...
 
   Bekendste sanitairmerken vergeleken (1)
Merken zijn sterk, bekend en vertrouwd
Ieder jaar vraagt Qudata ruim 1.000 consumenten die een sanitairproduct hebben gekocht, hoe zij tot die keuze zijn gekomen. In deze rapporten wordt de hele customer journey in kaart gebracht. In deze analyse worden de bekendste sanitairmerken met elkaar vergeleken. Hoe bekend zijn ze, waarom zijn ze zo bekend en wat vinden hun kopers van deze merken?
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken 3:
Hoe maken keukenkopers de juiste keuze?
In de derde aflevering van de serie waarin retailers onderling worden vergeleken, kijken we naar de customer journey van de keukenkopers. Qudata - die deze consumentenonderzoeken heeft uitgevoerd - kent daarvoor een aantal fases die in deze analyse onder de loep worden genomen. Tussen de grootste keukenketens blijken er ook verschillen te bestaan in de manier waarop de de consument zijn informatie zoekt.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken 2:
Hoe kiezen keukenkopers hun keukens?
De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken (deel 1)
Hoe zien de klanten er uit?
De afgelopen maanden heeft KIM• acht belangrijke keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. Hierbij is telkens gekeken naar het profiel van de retailers individueel. In de komende drie uitgaven worden de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze eerste aflevering is gekeken naar de leeftijd, gezinsinkomen, gezinssamenstelling en dienstverbanden van de kopers van keukens bij de grootste acht keukenwinkels.
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (8):
Grando-klanten kopen duurdere keukens
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando.
Lees verder ...
 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten (3)
Speciaalzaak wordt populairder als aankoopkanaal
In zijn zoektocht naar de juiste badkamerproducten moet de consument ook een keuze maken bij wie dit assortiment gekocht gaat worden. In de onderzoeken van Qudata naar deze markt wordt eerst gevraagd wat men verwacht van de retailer en vervolgens waarom men juist bij een bepaalde retailer heeft gekocht. Uit de resultaten blijkt hoe de consument deze retailers profileert.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken