Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Klussers besteden werk uit vanwege vertrouwen in professional
Het vervangen van sanitair en keukens zijn populaire klussen onder woningeigenaren. De afgelopen twee jaar heeft 27 procent van de woningeigenaren sanitair vervangen en 22 procent heeft keuken(onderdelen) vervangen. Een groot gedeelte van de klussers kiest ervoor om het werk zelf te doen. Een aanzienlijke minderheid huurt liever professionals in. Dat blijkt uit onderzoek van BouwKennis.<br>
Lees verder ...
 
Trendwatcher Adjiedj Bakas over toekomst wonenbranche
'Duurzaamheid en slim bouwen zijn de trends'
Slim bouwen en duurzaamheid. Dat zijn de twee thema's waar het in de wonenbranche de komende jaren om draait, zo voorspelt trendwatcher Adjiedj Bakas. Aangezien personeel in de toekomst weer schaars wordt, zal er volgens hem steeds meer prefab gebouwd worden en moeten ook de faalkosten in de bouw omlaag.
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen april daalt naar -15
De stemming onder consumenten verslechterde in april. De indicator van het consumentenvertrouwen kwam uit op -15, tegen -12 in maart. Het vertrouwen in de toekomst liep sterk terug. Het oordeel over h...
Lees verder ...
 
Consument plaatst zelf isolatie
Woningeigenaren die de afgelopen drie jaar hun woning hebben geïsoleerd en dit zelf hebben gedaan, doen dit met name vanwege de prijs. Maar liefst 73 procent van deze groep vindt dat zelf isolatie pl...
Lees verder ...
 
Consument zoekt aannemer op internet
Uit eerder onderzoek van USP Marketing Consultancy (Team Afbouw) bleek dat bij de zoektocht naar een aannemer door een consument steeds vaker gebruik gemaakt van internet. Een groot probleem hierbij voor de consument is het inschatten van de kwaliteiten van de aannemer. USP vroeg aan ruim 1.000 consumenten of men via de website van een bouwfabrikant, waar men bekend mee is, een aannemer zou willen inschakelen.
Lees verder ...
 
'Helft Nederlanders doucht niet dagelijks'
Onderzoek, uitgevoerd door een grote badschuimfabrikant, toont aan dat de helft van onze landgenoten niet dagelijks onder de douche gaat. Een ‘modale doucher’ stapt precies zeven keer per week ond...
Lees verder ...
 
Energiezuinig verbouwen extra aantrekkelijk
Verbouwen is aantrekkelijker geworden door financiële steun van de overheid voor energiebesparing. Een bedrijf dat isolatie aanbrengt aan het dak, de gevel of de vloer mag een laag btw-tarief rekenen. Isolatieglas is te koop met subsidie. Verbouwen levert op deze manier winst op voor het milieu èn de portemonee. De Verbouwwijzer (www.verbouwwijzer.nl) helpt om goed voorbereid aan uw verbouwing te beginnen en geeft bovendien toegang tot de energiesubsidiewijzer.
Lees verder ...
 
30 procent huizenbezitters geeft voorkeur aan nieuwe badkamer
Nieuwe badkamer meest populaire verbouwing
Nederlandse huizenbezitters willen deze zomer het liefst hun badkamer vernieuwen: maar liefst 30% kiest voor een nieuwe badkamer wanneer hen gevraagd wordt wat men het liefst zou willen veranderen aan hun huidige woning.
Lees verder ...
 
Badkamers worden steeds luxer
Nederlandse woningeigenaren die de badkamer of onderdelen hiervan hebben vervangen, kiezen hierbij vooral voor luxeartikelen. Zo is het aandeel designradiatoren in twee jaar tijd ongeveer vervijfvoudi...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Meer grip, bewuster, emotie & beleving:
De woonconsument anno nu
Is de woonconsument anno 2015 zo anders dan pakweg 10 jaar geleden? Volgens retaildeskundige Jan Kessel niet echt, alleen verloopt het oriëntatieproces anders. In dit artikel willen we meer inzicht verschaffen in de hedendaagse én de toekomstige woonconsument.
Lees verder ...
 
Blauwdruk voor toekomstig winkelen
De nieuwe generatie consumenten
De consument is de laatste jaren veranderd. De crisis en de opkomst van internet als informatie- en aankoopkanaal zijn hier in belangrijke mate debet aan. De grote vraag is in hoeverre ingezette trends en ontwikkelingen zich de aankomende jaren verder voortzetten. Die prognose is het beste te bepalen door de jongste generatie te volgen… de Millennials.
Lees verder ...
 
Okergoud wordt dé woonkleur van 2016
Okergoud wordt dé trendkleur in de designwereld in 2016. Waar vorig jaar de coppermania overheerste, waarbij koper de trend was, zijn nu goud en goudtinten meer vertegenwoordigd. Op designbeurzen, in...
Lees verder ...
 
Trends in woonretail 2016
Grote verschillen in aankooppatronen generaties
Dat de detailhandel volop in beweging is, verbaast niemand meer. Oude beproefde businessmodellen voldoen niet meer, nieuwe ideeën komen op en veranderen soms heel snel de markt. De recessie heeft sinds 2008 deze bewegingen nog eens versneld. Reden voor Qudata om in kaart te brengen hoe de woonretail de afgelopen drie jaren is veranderd. Speciaal is gekeken naar de verschillen per leeftijd.
Lees verder ...
 
Trends in woonretail 2016
Grote verschillen in aankooppatronen generaties
Dat de detailhandel volop in beweging is, verbaast niemand meer. Oude beproefde businessmodellen voldoen niet meer, nieuwe ideeën komen op en veranderen soms heel snel de markt. De recessie heeft sinds 2008 deze bewegingen nog eens versneld. Reden voor Qudata om in kaart te brengen hoe de woonretail de afgelopen drie jaren is veranderd. Speciaal is gekeken naar de verschillen per leeftijd.
Lees verder ...
 
Sikkens zet in op forse groei
Sikkens wil de komende jaren doorgroeien en haar positie als leidend verfmerk in Nederland uitbouwen. Om dat te bereiken wordt extra geïnvesteerd in marketingactiviteiten en wordt de distributie uitgebreid naar waar de consument zich bevindt.
Lees verder ...
 
Qushop online
Nieuwe webwinkel voor Qumedia
Sinds enkele weken heeft Qumedia een geheel vernieuwde website waarin u voor de meeste diensten terecht kunt. Niet alleen abonnementen en losse nummers kan de bezoeker hier bestellen, maar ook toegangskaarten voor de meeste van onze speciale evenementen.
Lees verder ...
 
Wit, witter, witst
Een trendkleur die eigenlijk geen kleur is: wit zet de toon in raambekleding en zonwering deze zomer. Dat zegt Maartje Knipscheer, styliste bij Luxaflex Nederland. Ook wordt de buitenzonwering meer en...
Lees verder ...
 
Meer informatie over de branche
In veranderende economische tijden volgt u als ondernemer in de woonbranche nauwlettend de berichtgeving in de media. Hoe ontwikkelt het consumentenvertrouwen zich, in hoeverre groeit de woningbouw en welke omzetcijfers laat de woonbranche het afgelopen jaar zien?
Lees verder ...
 
Aanpassen naar persoonlijke wensen
Trends in zonwering
Persoonlijke wensen, klimaatbeheersing en gemak... Dit is de top drie als het gaat om de belangrijkste trends op het gebied van zonwering, aldus de doelgroep 'zonweringkopers'; consumenten die het afgelopen jaar zonwering hebben gekocht. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses naar consumentengedrag in 2014.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken