Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Meer geld voor klussen in crisistijd
Consument heeft voor ruim 3.000 euro aan werk liggen
Consumenten die het komende half jaar willen gaan klussen, hebben gemiddeld voor ruim 3.000 euro aan werk liggen. Een meerderheid laat zich daarbij niet beïnvloeden door de economische crisis. Dat blijkt uit een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen onder ruim 1.600 consumenten. Ruim tweederde van de ondervraagde consumenten is de afgelopen tijd op zoek geweest naar een vakman of is dit binnenkort van plan. Vooral voor grote klussen schakelt de consument een vakman in. Bijna een op de drie consumenten gebruikt Marktplaats Klussen om die vakman te vinden.
Lees verder ...
 
Onderzoek Qudata & Marktplaats:
Consument wil kundige en betrouwbare vakman
Vakmanschap, betrouwbaarheid en het leveren van kwaliteit blijken belangrijke criteria bij het inhuren van een vakman voor klussen aan huis. Daarnaast let de helft van de klusconsumenten, zeker in deze tijd, op de prijs. Dat blijkt uit een onderzoek dat Qudata in opdracht van Marktplaats Klussen heeft gehouden onder ruim 1.600 consumenten.
Lees verder ...
 
Qudata onderzoekt klusmarkt voor Marktplaats
Prijs blijft criterium bij keuze vakman
De helft van de consumenten vindt de prijs nog altijd een belangrijk criterium bij de keuze van een vakman voor klussen aan huis. Andere belangrijke criteria zijn vakmanschap, betrouwbaarheid en goede kwaliteit. Dat blijkt uit een onderzoek dat Qudata in opdracht van Marktplaats heeft gehouden onder ruim 1.000 consumenten.
Lees verder ...
 
Kwaliteitshandboek Romazo-Projecten
Romazo-Projecten, branchevereniging van leveranciers van projectzonwering,   heeft een nieuwe versie van haar kwaliteitshandboek uitgebracht. Het Romazo-Projecten Kwaliteitshandboek bevat veel adviez...
Lees verder ...
 
Trends voor 2012: lijmen voor XXL- en dunne tegels
Lijmen voor XXL-formaat tegels, light lijmen en lijmen voor zeer dunne tegels; dat zijn volgens de ondernemers in het woonpanel van Qumedia de trends voor 2012 binnen het segment hecht-, vul- en voegmiddelen.
Lees verder ...
 
Pijffers Zonwering pionier in zonnepanelen
Zonweringbranche stort zich op zonne-energie<br>
Samen met een groep van circa 25 zonweringspecialisten heeft Pijffers Zonwering in Rijssen zich gestort op de zonne-energie. Volgens vader en zoon Wim en Jan Pijffers is er een enorme markt voor Pijffers Zonnepanelen, zoals de speciaal hiervoor opgerichte bedrijfstak heet. "De energieprijzen blijven stijgen en zonnepanelen worden steeds goedkoper." Branchevereniging Romazo Consumenten ondersteunt dit initiatief en stelt dat de zonweringbranche hét distributiekanaal van zonnepanelen kan worden.
Lees verder ...
 
'EigenStijl Collectie' Wijzonol
Wijzonol heeft voor de particuliere markt een nieuw kleurenconcept ontwikkeld, de Eigen Stijl-collectie. Hiermee speelt de verfproducent in op de steeds grotere rol van internet bij het kiezen van nieuwe interieurkleuren.
Lees verder ...
 
Te weinig particulier opdrachtgeverschap
Het aantal consumenten dat een woning bouwt op basis van particulier opdrachtgeverschap, blijft volgens Woonkennis al jaren achter bij het gestelde doel. De belangrijkste oorzaken zijn dat consumenten denken dat het duur is, dat ze te weinig kennis hebben en dat het teveel rompslomp levert.<br>
Lees verder ...
 
Marktplaats Klussen voorziet in behoefte
Consument en zzp-er vinden elkaar <br>
Marktplaats kent sinds april 2011 de rubriek Marktplaats Klussen. Een speciale pagina waar consumenten klussen aanbieden en vakmensen vervolgens op kunnen reageren. Waar kortom vraag een aanbod op klusgebied samenkomen. Inmiddels zijn er ruim 83.000 klussen op Marktplaats aangeboden. <br>
Lees verder ...
 
Behangen geeft snel resultaat
Behangen is vooral leuk omdat het snel resultaat geeft. Dat vindt althans de helft van de consumenten die het afgelopen jaar een ruimte hebben behangen (of dat van plan waren). Dit blijkt uit recent o...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Keukentrends (1)
Wat zoeken keukenkopers?
Ieder jaar vraag Qudata bv, Markt- & Trendanalyses, ruim 1.000 keukenkopers naar hun customer journey. Het meest recente consumentenonderzoek is uitgevoerd in oktober en onderstaande analyse is gebaseerd op de uitkomsten hiervan. In deze aflevering aandacht voor enerzijds de trends die men ziet en anderzijds de eisen die kopers stellen aan de keuken die zij zochten.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt 1:
Consument kent zijn sanitairverkopers
De afgelopen jaren onderzocht Qudata de markt voor badkamers en badkamerproducten. De komende maanden gaan we analyses presenteren op basis van dit onderzoek. In dit deel aandacht voor de naamsbekendheid van de verschillende soorten retailers. De komende afleveringen aandacht voor het wat, waar en waarom consumenten producten kochten.
Lees verder ...
 
 
ZONVAK MAGAZINE FEBRUARI:
Trends & Noviteiten 2023, ZVM 40 jaar: acties aankondigen & oproep collega-jubilarissen
Op 9 februari verschijnt de februari-editie van vakblad (ZVM•) <b>Zonvak Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Trends & Noviteiten 2023, ZVM 40 jaar: acties aankondigen & oproep collega-jubilarissen</b>.
Lees verder ...
 
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE JANUARI:
Trends & Noviteiten 2023
Op 27 januari verschijnt de januari-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Trends & Noviteiten 2023</b>.
Lees verder ...
 
   Bekendste sanitairmerken vergeleken (1)
Merken zijn sterk, bekend en vertrouwd
Ieder jaar vraagt Qudata ruim 1.000 consumenten die een sanitairproduct hebben gekocht, hoe zij tot die keuze zijn gekomen. In deze rapporten wordt de hele customer journey in kaart gebracht. In deze analyse worden de bekendste sanitairmerken met elkaar vergeleken. Hoe bekend zijn ze, waarom zijn ze zo bekend en wat vinden hun kopers van deze merken?
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken 3:
Hoe maken keukenkopers de juiste keuze?
In de derde aflevering van de serie waarin retailers onderling worden vergeleken, kijken we naar de customer journey van de keukenkopers. Qudata - die deze consumentenonderzoeken heeft uitgevoerd - kent daarvoor een aantal fases die in deze analyse onder de loep worden genomen. Tussen de grootste keukenketens blijken er ook verschillen te bestaan in de manier waarop de de consument zijn informatie zoekt.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken 2:
Hoe kiezen keukenkopers hun keukens?
De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken (deel 1)
Hoe zien de klanten er uit?
De afgelopen maanden heeft KIM• acht belangrijke keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. Hierbij is telkens gekeken naar het profiel van de retailers individueel. In de komende drie uitgaven worden de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze eerste aflevering is gekeken naar de leeftijd, gezinsinkomen, gezinssamenstelling en dienstverbanden van de kopers van keukens bij de grootste acht keukenwinkels.
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (8):
Grando-klanten kopen duurdere keukens
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken