Ontwikkelingen markt keukenapparatuur Speciaalzaken blijven dominante afzetkanaal De keukenapparaatmarkt is een levendige en dynamische sector waarin verschillende factoren, zoals verkoopkanalen en consumentenvoorkeuren, voortdurend in beweging zijn. Om meer inzicht te krijgen in deze complexe marktbewegingen, hebben we een diepgaande analyse uitgevoerd van het marktaandeel van diverse keukenapparaten, waaronder ovens, stoomovens, fornuizen, magnetrons, koffiezetapparaten en vaatwassers. Lees verder ... |
Analyse badkamermarkt (4): Consumenteneisen en informatiebronnen bij kopen van badkamerproducten In 2022 deed Qudata een grootschalig onderzoek naar de customer journey van consumenten die badkamers en -accessoires hadden gekocht of binnenkort gingen kopen. In dit artikel een analyse van de eisen die consumenten stelden aan de producten die zij zochten én de manieren waarop zij aan de slag gingen om informatie te verzamelen Lees verder ... |
Ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur Keukenapparatuur in afzetkanalen en marktaandelen (1) In dit artikel worden de ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur geanalyseerd aan de hand van de verkoopafzetkanalen en marktaandelen. Grafieken worden gebruikt om inzicht te krijgen in de trends en verschuivingen binnen de verschillende retailsegmenten. De focus ligt op de afzetkanalen, zoals keukenspeciaalzaken, huishoud- en/of electrozaken, woonwarenhuizen, bouwmarkten en bouwmaterialenhandels. Lees verder ... |
Trends in keukenapparatuur (1): Energiebesparing boven aan lijstje consument Uit het meest recente onderzoek naar de aanschaf van keukenapparatuur blijkt dat de trends en de soorten apparatuur door de jaren heen niet schokkend veranderen. Zoals te verwachten kopen consumenten meer elektrische kookapparatuur en minder gaskookplaten. Energiebesparing is de top-trend. Lees verder ... |
Analyse badkamermarkt (3): Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers. Lees verder ... |
Keukentrends (3): keukenmerken Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben. Lees verder ... |
Analyse badkamermarkt (2): Lage prijs versus locatie Badkamers en -accessoires worden door verschillende soorten retailers verkocht. Van woonwarenhuizen tot bouwmarkten en speciaalzaken. In het jaarlijkse onderzoek naar de customer journey in de badkamermarkt onderzoekt Qudata onder meer waarom en wat consumenten kopen bij deze afzetkanalen. In deze aflevering een analyse met het waarom consumenten voor een bepaalde verkoper kiezen. Lees verder ... |
Keukentrends (2): Meer keukens verkocht via internet Het belang van internet is de afgelopen jaren belangrijker geworden bij de customer journey naar de aankoop van een keuken of een onderdeel van een keuken. Speciaalzaken zijn nog wel steeds het belangrijkste aankoopkanaal. In dit artikel een kijkje in hoe de consument zich informeert en oriënteert. Lees verder ... |