Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Drie miljoen klussen in tweede helft 2014
Afgelopen halfjaar zijn er in Nederland in totaal drie miljoen klussen uitbesteed. Dat zijn ruim 400.000 klussen meer dan is voorspeld in kwartaal 3. De winst is juist in het vierde kwartaal behaald, normaliter het minst sterke klusseizoen. De aanhoudende positieve trend duidt op een definitief herstel van de markt. Dit blijkt uit de Klusmonitor uitgevoerd door Market Response onder 1.000 Nederlanders in opdracht van Werkspot.nl.
Lees verder ...
 
Onderzoek 10-jarige Klussenier:
Consument wil allround vakman en geen gedoe
De Nederlandse woonconsument huurt het liefst een allround vakman in als er iets aan z'n woning moet gebeuren. Ook wil die consument graag een verbouwing waarbij er geen sprake is van gedoe en onverwachte kosten achteraf. Dit blijkt uit het onderzoek 'Wonen mag geld kosten' dat klusformule De Klussenier onlangs onder 1.000 consumenten heeft gehouden.
Lees verder ...
 
Kopje koffie glazenwasser?
Als de vakman bij iemand een klus uitvoert, is hij beter af met de vrouw des huizes dan met haar vriend of man. Vrouwen geven vaker een vers bakje koffie met iets lekkers erbij dan mannen: 37 procent tegenover 28 procent. Dat blijkt uit onderzoek onder 1.142 Nederlanders in opdracht van Werkspot.nl.
Lees verder ...
 
Bedrijven in de bouw slecht bereikbaar
60 procent van de ondernemingen is tijdens kantooruren regelmatig slecht telefonisch bereikbaar. Vooral gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar.
Lees verder ...
 
Nederland investeert weer in noodzakelijk onderhoud van eigen huis
Lagere btw zet vakman aan het werk
In 2013 wordt in vergelijking met 2012 meer geld uitgegeven aan bouw, verbouw, renovatie en kleine of grote klussen. De voornaamste reden hiervoor is de verlaging van de btw. Ook de vakman profiteert van het aantrekkelijke btw-tarief, want consumenten schakelen vaker een professional in dan vorig jaar. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats naar het klusgedrag van de Nederlandse consument onder ruim 1000 respondenten. Maar liefst 55% van de ondervraagden geeft aan dat hun klusbudget hoger is dan in 2012. Volgens inschatting van Qudata op basis van dit onderzoek wordt in 2013 in totaal bijna 20 miljard euro uitgegeven aan klussen en verbouwingen.
Lees verder ...
 
Klusgedrag & consumenten
Overzicht onderzoeken keukenmontage
Qudata Markt- en Trendanalyses heeft verschillende onderzoeken uitgevoerd onder consumenten, waarbij gekeken is naar het klusgedrag. In eerdere edities hebben we dit onder andere onderverdeeld in het verschil in klusgedrag tussen man en vrouw, verschillen per regio en de verschillen in montage per productgroep. In deze editie speciale aandacht voor alleen de keukens.
Lees verder ...
 
Verschillen in montage per productgroep
Consument waagt zich aan terrasoverkapping
Uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- en Trendanalyses naar het klusgedrag van consumenten valt af te lezen wie de consument inschakelt voor het monteren van de zonwering, de badkamer en de keuken. Echter, als we kijken naar de verschillende productgroepen binnen deze drie branches zijn er interessante 'montage'-verschillen te zien.
Lees verder ...
 
Gereedschapsmerken richten zich op professional & doehetzelver
Bijna de helft van de OZP'ers uit het KlusPro panel kiest specifiek voor een bepaald merk gereedschap. Ruim een kwart van de professionele klussers gebruikt een machine van Bosch. Het merk Bosch is eveneens populair onder consumenten: een op de drie koopt een boor- of schuurmachine van dit merk.
Lees verder ...
 
Klusgedrag zonweringconsumenten
Kansen voor klusbedrijf in buitenzonwering
Ruim 40 procent van de consumenten die het afgelopen jaar zonwering heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf zonwering te monteren. Maar de 'montage'-verschillen per type zonwering zijn groot. Het is doorgaans veel eenvoudiger een rolgordijn op te hangen dan een zonnescherm te plaatsen.
Lees verder ...
 
Klusgedrag & rol vakman
60 procent van de consumenten tuiniert zelf
Bijna 60 procent van de consumenten, die het afgelopen jaar tuinartikelen heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf de tuin aan te (willen) leggen. 15 procent huurt hiervoor een hoveniersbedrijf in. En wanneer men een vakman inhuurt dan let men vooral op vakmanschap en betrouwbaarheid.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
ZONVAK MAGAZINE DECEMBER:
Jaarboek
Op 14 december verschijnt de december-editie van vakblad (ZVM•) <b>Zonvak Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Ontwikkelingen markt keukenapparatuur
Speciaalzaken blijven dominante afzetkanaal
De keukenapparaatmarkt is een levendige en dynamische sector waarin verschillende factoren, zoals verkoopkanalen en consumentenvoorkeuren, voortdurend in beweging zijn. Om meer inzicht te krijgen in deze complexe marktbewegingen, hebben we een diepgaande analyse uitgevoerd van het marktaandeel van diverse keukenapparaten, waaronder ovens, stoomovens, fornuizen, magnetrons, koffiezetapparaten en vaatwassers.
Lees verder ...
 
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek
Op 7 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Analyse badkamermarkt (4):
Consumenteneisen en informatiebronnen bij kopen van badkamerproducten
In 2022 deed Qudata een grootschalig onderzoek naar de customer journey van consumenten die badkamers en -accessoires hadden gekocht of binnenkort gingen kopen. In dit artikel een analyse van de eisen die consumenten stelden aan de producten die zij zochten én de manieren waarop zij aan de slag gingen om informatie te verzamelen
Lees verder ...
 
 
   Ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur
Keukenapparatuur in afzetkanalen en marktaandelen (1)
In dit artikel worden de ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur geanalyseerd aan de hand van de verkoopafzetkanalen en marktaandelen. Grafieken worden gebruikt om inzicht te krijgen in de trends en verschuivingen binnen de verschillende retailsegmenten. De focus ligt op de afzetkanalen, zoals keukenspeciaalzaken, huishoud- en/of electrozaken, woonwarenhuizen, bouwmarkten en bouwmaterialenhandels.
Lees verder ...
 
 
   Trends in keukenapparatuur (1):
Energiebesparing boven aan lijstje consument
Uit het meest recente onderzoek naar de aanschaf van keukenapparatuur blijkt dat de trends en de soorten apparatuur door de jaren heen niet schokkend veranderen. Zoals te verwachten kopen consumenten meer elektrische kookapparatuur en minder gaskookplaten. Energiebesparing is de top-trend.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (3): keukenmerken
Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel
Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (2):
Lage prijs versus locatie
Badkamers en -accessoires worden door verschillende soorten retailers verkocht. Van woonwarenhuizen tot bouwmarkten en speciaalzaken. In het jaarlijkse onderzoek naar de customer journey in de badkamermarkt onderzoekt Qudata onder meer waarom en wat consumenten kopen bij deze afzetkanalen. In deze aflevering een analyse met het waarom consumenten voor een bepaalde verkoper kiezen.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (2):
Meer keukens verkocht via internet
Het belang van internet is de afgelopen jaren belangrijker geworden bij de customer journey naar de aankoop van een keuken of een onderdeel van een keuken. Speciaalzaken zijn nog wel steeds het belangrijkste aankoopkanaal. In dit artikel een kijkje in hoe de consument zich informeert en oriënteert.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken