Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Minder nieuwe woningen
Er worden steeds minder woningen gebouwd in Nederland. Normaal gesproken stijgt de woningvoorraad met een procent per jaar. In 2010 was dit 0,65 procent. Begin van dit jaar telde ons land ruim 7,2 miljoen woningen. Dit meldt Bouwkennis, leverancier van strategische markt- en marketinginformatie.
Lees verder ...
 
Trend op ingetogen Woonbeurs 2011
'De consument wil vooral eerlijke producten'
De Woonbeurs Amsterdam, die onlangs weer in de RAI werd gehouden, is vooral een gezellig dagje uit voor de consument. Vrouwen veelal, die er op zoek gaan naar mooie, exclusieve of gewoon leuke producten voor in huis. Toch bood de Woonbeurs ook voor de klussers voldoende interessante wetenswaardigheden. Al was het alleen maar om te zien wat de consument anno 2011 graag in z'n keuken, badkamer of tuin heeft. KlusPro nam een kijkje en zet bijzondere noviteiten en trends op een rij.
Lees verder ...
 
Koopwoning houdt goed imago
De consument houdt vertrouwen in een koopwoning als investeringsobject. Dit ondanks de economische voorspellingen en de malaise op de woningmarkt. Met name starters zien een eigen huis als een goede investering. Dit blijkt uit onderzoek van WoonKennis.
Lees verder ...
 
Meer optimisme over koopwoningmarkt
Door de verlaging van de overdrachtsbelasting is de Nederlandse consument een stuk positiever over de koopwoningmarkt, zo meldt Bouwkennis. Zes procent van de consumenten noemt het tweede kwartaal van 2011 een gunstige tijd om een woning te kopen. Een aantrekkende woningmarkt betekent naar verwachting ook meer werk voor de zzp-er.
Lees verder ...
 
60.000 nieuwe woningen in 2011
Dit jaar worden er naar verwachting circa 60.000 nieuwe woningen gereed gemeld. Een dieptepunt in de laatste tien jaar. In 2012 wordt een zelfde aantal nieuwe woningen verwacht. Pas in 2013 stijgt het aantal weer, naar 62.000. Dit blijkt uit de meest recente prognoses van BouwKennis.
Lees verder ...
 
Onafhankelijk keurmerk klusbranche
Samen met IKOB-BKB, het instituut voor kwaliteitsborging en –beheersing in de bouw, lanceert Kluswebsite een onafhankelijk keurmerk voor bedrijven in de bouw- en verbouwbranche: Kluskeur. Kluswebsite, de online marktplaats voor het uitbesteden van klussen, is naar eigen zeggen de eerste online marktplaats die hiermee kwaliteit borgt.
Lees verder ...
 
Modules van Alke op Batibouw
Alke introduceerde tijdens Batibouw nieuwe badmeubelen binnen de moderne lijn Flow en de landelijke lijn Voltaire. Maar daarnaast werd ook een nieuw concept gelanceerd: een Designers Collection. Deze ...
Lees verder ...
 
Meer dan 200.000 bezoekers in Frankfurt
Highlights van de ISH 2011
De ISH 2011 telde meer dan 200.000 bezoekers en onderstreepte daarmee haar betekenis voor de internationale badkamer- en installatiewereld. Ook tal van Nederlanders gingen op weg naar Frankfurt, al waren dat er volgens de standhouders minder dan twee jaar geleden. Vanaf pagina 24 vond u reeds noviteiten op gebied van badmeubelen. Maar er was natuurlijk veel meer te beleven. Enkele highlights hieruit...
Lees verder ...
 
Innovatief kabelhaspel Designcord
Er is veel belangstelling voor de innovatieve kabelhaspel met het automatisch oprolmechanisme, dat het Nederlandse bedrijf Designcord vorig jaar heeft geïntroduceerd. Na Nederland komt de haspel nu o...
Lees verder ...
 
Robuuste barbecue
De Rover 570 is een stoere en robuuste barbecue, uitgevoerd in zwart, onderscheidend van design en met een grilloppervlakte van 54 cm. Door het compacte onderstel is hij passend op iedere plek in de t...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Bekendheid winkels badkamermarkt
De speciaalzaak is de belangrijkste verkoper
In de onderzoeken van Qudata naar de badkamermarkt wordt gekeken waar de consument zijn badkamer of badkamerproducten koopt. Daarbij wordt gevraagd welke ketens men kent, zowel spontaan als geholpen. In dit artikel een analyse van hoe de naamsbekendheid van de verschillende spelers zich ontwikkelt.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten (3)
Speciaalzaak wordt populairder als aankoopkanaal
In zijn zoektocht naar de juiste badkamerproducten moet de consument ook een keuze maken bij wie dit assortiment gekocht gaat worden. In de onderzoeken van Qudata naar deze markt wordt eerst gevraagd wat men verwacht van de retailer en vervolgens waarom men juist bij een bepaalde retailer heeft gekocht. Uit de resultaten blijkt hoe de consument deze retailers profileert.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (3)
Klant Keukenconcurrent vaker traditioneel gezin
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea en Superkeukens onder de loep; in deze editie kijken we naar de DMG-formule Keukenconcurrent.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 2:
Consument wil badkamerproduct zelf bekijken en beoordelen
In zijn zoektocht naar nieuwe of vervangende badkamer(product) gaat de consument weer vaker naar de winkel of showroom toe dan in het verleden. Internet is nog steeds belangrijk, maar uiteindelijk wil men de keuze toch graag persoonlijk bekijken en beoordelen. In dit artikel wordt onderzocht hoe de consument tot zijn keuze komt.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 1:
Corona reden voor upgrading badkamer
Het lijkt erop, dat de consument de lock-down vanwege corona heeft gebruikt om ook zijn badkamer eens flink onder handen te nemen. De gemiddelde leeftijd van het vervangen product steeg, er werd vaker vervangen vanwege ‘verouderde techniek’ en er werden meer soorten producten gekocht dan in voorgaande jaren.
Lees verder ...
 
 
   KARWEI MANAGEMENT DECEMBER:
Jaarboek, Noviteiten
Op 17 december verschijnt de december-editie van vakblad (KWM•) <b>Karwei Management</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Noviteiten</b>.
Lees verder ...
 
 
   SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek, Noviteiten
Op 3 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Noviteiten</b>.
Lees verder ...
 
 
   Qudata consumentenonderzoek badkamers deel 3
Waar koopt de consument badkamers en -producten en waarom
In de vorige delen van dit drieluik hebben we gekeken naar wat en waar de consument zijn badkamerproducten koopt. Op deze pagina’s gaan we kijken waarom de klant juist in die winkel(s) zijn spullen heeft gekocht.
Lees verder ...
 
 
   Afzetkanalen badkamerproducten (deel 1)
Klant fysieke winkel vaak iets traditioneler
Consumenten kopen hun badkamers en badkamerproducten grofweg op drie manieren. De meeste in de fysieke winkel, iets minder nog via internet en een heel klein deel koopt het rechtstreeks bij fabrikant of leverancier. In dit artikel -het eerste onderdeel van een drieluik- wordt onderzocht wat de verschillen in klanten tussen deze drie kanalen zijn.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken