Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Vooral outdoor cooking en buitenbaden
Branche denkt nog traditioneel over 'buitenleven'
Outdoor cooking, buitenbaden en tuinbestratingen; dat zijn de items waarop keuken- en badkamerondernemers zich richten, wanneer het gaat om een concreet 'buitenleven'-assortiment. Toch worden ook al trends als aanbouwveranda's, luxe tuinmeubelen, buitenhaarden en terrasoverkappingen in de gaten gehouden.
Lees verder ...
 
Rob van den Noort en Marco de Gier van Somfy
'Home Motion gaat pas leven als je laat zien hoe het werkt'
De officiële opening komt nog, maar vlak voor de kerst is het Home Motion House in de Villa Arena open gegaan: de eerste Experience Store voor consumenten van Somfy. Samen met directeur Rob van den Noort nemen we een kijkje bij storemanager Marco de Gier. 'Wij geloven in de toekomst van smartphones.'
Lees verder ...
 
Sikkens Sensations Paviljoen
Sikkens is op de BouwBeurs aanwezig met het Sikkens Sensations Paviljoen. Het is een paviljoen gevuld met bijzondere belevenissen, waar de bezoeker kan kennismaken met verrassende, inspirerende kleuri...
Lees verder ...
 
Vierkante hoofddouches
Kludi produceert reeds decennia douches in vele soorten en maten. Aan het assortiment douches van Kludi zijn twee nieuwe vierkante hoofddouches toegevoegd. Deze vierkante hoofddouches zijn verkrijgbaa...
Lees verder ...
 
Regendouches, ruime cabines en douchegoten scoren
Ontwikkelingen bij baden & douches
Regendouches -en grote douchekoppen in het algemeen- worden door badkamerondernemers gezien als dé trend van de afgelopen jaren. Dat meldt onderzoeksbureau Qudata. Ook het komende jaar blijft dit de trend, zo wordt verwacht. Datzelfde geldt bij de douchecabines voor ruime douchecabines/walk-in douches en douchegoten.
Lees verder ...
 
Zorg en consument steeds belangrijker als opdrachtgever
De komende jaren zullen er veel verschuivingen plaatsvinden in de bouwkolom. Ook op het vlak van opdrachtgevers. Vorig jaar dacht 36% van de partijen uit de bouwkolom dat de consument belangrijker zou...
Lees verder ...
 
Klussers nemen te veel risico
Stijgend aantal ongevallen door doe-het-zelven
Het aantal slachtoffers van klusongevallen dat op een spoedeisende hulpafdeling wordt behandeld, is in de afgelopen jaren met 15% gestegen. Dit kost de samenleving jaarlijks tenminste 170 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Consument en Veiligheid. Consument en Veiligheid geeft de campagne Kluszen daarom een nieuwe impuls door een samenwerking aan te gaan met gereedschappenfabrikant Bosch.
Lees verder ...
 
Nieuwe kleurvarianten
De Busch-Jaeger schakelaarseries future lineair en impuls zijn beide nu leverbaar in de nieuwe kleurvarianten studiowit en zwart. Opvallend zijn de ‘softtouch’ oppervlakken van de schakelaars die ...
Lees verder ...
 
Tegelonderzoek van KlusPro en Qudata:
Grootformaat & dun en look-a-like tegels zijn dé trends
Welke trends op gebied van tegels waren in de afgelopen jaren het meest belangrijk? En welke trends zijn voor het komende jaar te verwachten? Deze en andere vragen stelden de redactie van KlusPro en researchbureau Qudata aan detaillisten die tegels in hun assortiment hebben.
Lees verder ...
 
Kluswoning populair onder starters
Onder de gemiddelde woningzoekende is populariteit van kluswoningen ingezakt ten opzichte van vorig jaar. Echter onder starters en jonge doorstromers is de populariteit flink gestegen. Momenteel staat een derde van de starters (33 procent) open voor de koop van een kluswoning (dit was 26 procent in 2009). Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 1.050 woningzoekenden.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Combinatie winkel en website
Retailer lokt klant door bricks én clicks
Hoe de retailer in badkamers en -producten zijn klanten weet binnen te halen, wordt bepaald door een nauwe samenwerking tussen showroom en website. Kopen doen de consumenten meestal in de winkel, maar het bepalen van de keuze vindt grotendeels op het internet plaats. Maar ook op het internet is de retailer -al dan niet met de organisatie waarbij hij is aangesloten- uitermate belangrijk.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats”
Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Keukenloods grote online aankopen
Maar liefst 32 procent van de Nederlanders doet grote aankopen zonder deze eerst te bekijken in de winkel. Dat blijkt uit een onderzoek van retailformule Keukenloods.nl onder 1.131 Nederlanders.
Lees verder ...
 
 
   Kopers-profielen in Qudata-onderzoek
Jongere consument wil modernere apparatuur
Kokend-water-kranen en stoomovens zijn vooral populair bij jongere gezinnen met een hoger inkomen dan gemiddeld. Oudere consumenten hebben een voorkeur voor inductiekookplaten; gezinnen met een laag inkomen zijn juist geïnteresseerd in gaskookplaten. In dit artikel wordt gekeken welke verschillen er zijn tussen de kopers van een twaalftal productgroepen.
Lees verder ...
 
 
Keukenzaken liften mee
Apparatuur profiteert van opleving
De economie groeit weer, de bestedingsbereidheid bij de Nederlandse consument trekt aan en het showroombezoek neemt toe. Ook de keukenapparatuur profiteert goed van die aantrekkende markt, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt & Trendanalyses onder 1.500 consumenten, die onlangs of binnenkort keukenapparatuur kopen.<br>
Lees verder ...
 
Marmer behang
De marmertrend houdt nog even aan. Een behang met een marmereffect in grijs of zwart laat de wand fraai tot zijn recht komen. Graham & Brown heeft zo’n marmerbehang in haar collectie. Er zijn twee v...
Lees verder ...
 
   Banken nog steeds het meest populair
Om de inzicht te krijgen in de behoefte van onze lezers - detaillisten in de woonbranches - te peilen heeft Qumedia zelf onderzoek gedaan naar enerzijds de kennis van onze lezers van moderne financier...
Lees verder ...
 
 
Column Romazo
Tevreden?
Ongetwijfeld heeft u dezelfde ervaring; je kunt geen helpdesk of groot bedrijf meer bellen of je auto naar de garage brengen bijvoorbeeld, of je krijgt het bericht dat het gesprek voor kwaliteitsdoele...
Lees verder ...
 
Positieve geluiden
Crisis in woningmarkt lijkt voorbij
De crisis lijkt in de woningmarkt toch wel voorbij te zijn. De positieve geluiden overheersen momenteel. De woningprijzen stijgen, er worden meer woningen verkocht, interesse in nieuwbouw is toegenomen en de consument stelt meer geld beschikbaar voor verbouwing van de woning.
Lees verder ...
 
Aankoopkanalen onder de loep:
Woonwarenhuis favoriet bij huurders
Enkele maanden geleden keek Qudata naar de verschillen tussen eigenaren van koopwoningen en bewoners van huurwoningen bij de aanschaf van woonproducten. In dit artikel neemt Qudata de verschillende aankoopkanalen onder de loep.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken