Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Uitgebreid zoeken
U kunt binnen ons archief individueel zoeken op trefwoord(en), exacte woordcombinatie, rubriek, categorie en periode of een combinatie hiervan. Tevens is het mogelijk te zoeken in koppen, inleidingen of berichten.
 
Standaard zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Zoeken op exacte woordcombinatie
Zoeken in
Periode
Rubriek
 
 

 
 
Duidelijk verschil in aankoop van woon- en klusproducten
Consument heeft oog voor expertise vakman
Afgelopen zomer heeft Qudata Markt- en Trendanalyses onderzoek gedaan naar de rol van de professionele klusser in het aankoopgedrag van woonconsumenten. In hoeverre 'stuurt' de vakman klanten in aankoop van een badmeubel, vloeren en keukenapparatuur? En belangrijker nog... wordt de invloed van de vakman of het klusbedrijf in het gehele aankooproces groter?<br>
Lees verder ...
 
Wat maakt een merk waardevol?
De ideale winkel
Merken, zowel van producten als van winkels, spelen in het leven van consumenten een belangrijke rol. In een speurtocht naar 'de ideale winkel' is het merk van die winkel een interessant beginpunt. Wat maakt een merk zo waardevol? Op dinsdag 4 juni hield Qudata Markt- & Trendanalyses hierover een boeiend symposium.
Lees verder ...
 
Regionale verschillen in klusgedrag
Internet nog niet juiste kompas voor aanbieden klussen
Qudata Markt- en Trendanalyses heeft verschillende onderzoeken uitgevoerd onder consumenten, waarbij gekeken is naar het klusgedrag. In eerdere artikelen hebben we al aandacht besteed aan het verschil in klusgedrag tussen man en vrouw en de verschillen in montage per productgroep. In deze editie worden de regionale verschillen onder de loep genomen. Ook hier zijn opmerkelijke conclusies te trekken.
Lees verder ...
 
Formules van de MHK Groep Nederland
Bad & Body Dhr. I Metz 32 www.badenbody.nl De deelnemers van Bad & Body zijn bedrijven die vele jaren ervaring hebben met het adviseren en begeleiden van consumenten bij de aanschaf van hun badkamer. ...
Lees verder ...
 
Florerende speciaalzaken met het juiste DNA
Ambacht levensader speciaalzaak
Terug naar de roots, terug naar het ambacht. Meer en meer is dat het devies van succesvolle woonbedrijven in Nederland. En dat succes zit 'm niet alleen in een goede omzet, maar juist in het besef dat ambacht, maatwerk en deskundig advies de pijlers vormen voor het succes van de speciaalzaak op de langere termijn. 'Onze klanten willen wat bijzonders en wij zorgen ervoor dat ze dat krijgen!'
Lees verder ...
 
Grens tussen internet & winkel vervaagt
Winkelen wordt experience
Recente cijfers in de media vertonen een massale groei van internetverkoop. Consumenten lijken massaal achter het beeldscherm producten te kopen en het einde van de winkel, om de titel van de nieuwste...
Lees verder ...
 
CBW-MITEX cijfers over 2012
“De woon- en modebranche kijkt terug op een zwaar jaar dat getypeerd werd door extreem laag consumentenvertrouwen”, constateert CBW-MITEX bij de presentatie van de jaarcijfers. Voor de woonwinkels...
Lees verder ...
 
Consumenten beoordelen keukenwinkels
IKEA bekendste keukenzaak
IKEA is de bekendste keukenzaak in Nederland. Het Zweedse concern werd door 13 procent van de consumenten spontaan genoemd en neemt daarmee de koppositie over van Keukenconcurrent. Dit blijkt uit recent onderzoek onder ruim 500 consumenten door Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Imago keukenwinkels volgens consumenten
Bij Ikea keukens kijken, maar niet (altijd) kopen
Ikea is de bekendste keukenwinkel in Nederland. Voor het tweede achtereenvolgende jaar prijkt het Zweedse concern bovenaan de lijst met meest genoemde keukenwinkels, zo blijkt uit onderzoek van Qudata naar de naamsbekendheid van keukenzaken in Nederland. Daarnaast blijkt een op de vijf Nederlanders een Ikea te willen bezoeken voor aankoop van een keuken. Maar niet iedere keuken-kijker koopt daar ook daadwerkelijk.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Zonweringmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd zonweringmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van buitenzonwering, raamdecoratie en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   V-Zug ergonomische driehoek indeling
V-Zug stippelt de ergonomische driehoek indeling uit met de CombiCookTop V4000-kookplaat, uitgerust met geïntegreerde afzuiging met flexibele kookopties. V-Zug tipt tevens het elegant ontworpen Coole...
Lees verder ...
 
 
   Martin en Kenny van Plasmamade
Twintig jaar innovatie met de broers van der Sluis
Sinds 2003 vormen Martin en Kenny van der Sluis een succesvol duo, waarbij het creatieve brein van Martin perfect aansluit op de technische uitvoering van Kenny. Hun gezamenlijke inspanningen hebben geleid tot het leiderschap van PlasmaMade, een bedrijf op het gebied van luchtzuiveringstechnologie, met een netwerk van ruim 3.400 dealers wereldwijd.
Lees verder ...
 
 
   MHK: uitbreiding en intensivering activiteiten op Europese markt
De MHK Groep heeft meer dan veertig jaar geschiedenis en heeft als doel de sterke punten te benutten en de efficiëntie te verhogen op de Europese markt. "Oostenrijk, België en Nederland zijn onze sterkste markten\", aldus Volker Klodwig, CEO van de MHK Group. "Spanje en het Verenigd Koninkrijk zijn de afgelopen jaren echter ook belangrijker geworden.”
Lees verder ...
 
 
   Vijf jaar veranderende consumentenvoorkeuren
Winkels nog steeds belangrijkste aanspreekpunt
In onze snel evoluerende wereld, is het cruciaal om de wisselende golven van consumentenvoorkeuren te begrijpen. Onderzoek door Qudata werpt licht op trends die zich hebben afgetekend gedurende de afgelopen vijf jaar en hoe deze de keuzes van consumenten beïnvloeden.
Lees verder ...
 
 
   Tristar Keukens wordt Madebydas
Vanaf 1 januari 2024 zal Tristar Keukens BV, dat al ruim 28 jaar onder deze naam produceert, verdergaan onder de nieuwe naam Madebydas. Ze hebben de afgelopen acht jaar de naam Tristar Keukens regelma...
Lees verder ...
 
 
   Column Olga
Vaag geleuter…
“Ja Olga, mijn vak is ook niet eenvoudig he?” Ik sta op een verjaardagsfeestje en vraag aan een vriend van vroeger hoe het gaat? Hij begint te vertellen en slaat me met dure termen en zijn vakjarg...
Lees verder ...
 
 
   Opening designwinkel Kvik Emmen
De Deense keukenfabrikant Kvik opende onlangs de deuren van haar nieuwe winkel in Emmen. De vestiging wordt geleid door franchisenemers Eef Los en Wilfred van Marle die in 2021 al een Kvik winkel open...
Lees verder ...
 
 
   Bora Academy nu ook in Herford
Sinds 2013 is de Bora Academy actief om keukenspecialisten te leren over alles wat ze moeten weten over (nieuwe) Bora producten. Klanten hebben de mogelijkheid om op verschillende locaties educatieve ...
Lees verder ...
 
 
   Opening Kvik winkel Hoorn
Keukenfabrikant Kvik opende onlangs haar dertigste Deense designwinkel in Hoorn. De winkel wordt geleid door broers Lex en Thijs Kaptein en beschikt over het volledige assortiment keukens, badkamermeu...
Lees verder ...
 
 
   Schüller: “Onderweg, onze verantwoording, onze toekomst”
Deze slogan was niet alleen Schüller’s beursthema in house4kitchen in Löhne, maar vat een veelvoud samen waarmee de fabrikant zich onderscheid. Wat 58 jaar geleden begon met 25 medewerkers, is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste keukenfabrikanten in Europa. Meer dan 2.300 medewerkers en een jaarproductie van zo’n 170.000 keukens worden gebundeld op de bedrijfslocatie in Herrieden, waar begin dit jaar maar liefst 2023 maar liefst 12.000 zonnepanelen werden geplaatst op de productiehallen, om daarmee qua CO2 uitstoot maximaal klimaatneutraal te kunnen opereren.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken