Klik voor foto Klik voor foto
 
Schüller: “Onderweg, onze verantwoording, onze toekomst”
 
Deze slogan was niet alleen Schüller’s beursthema in house4kitchen in Löhne, maar vat een veelvoud samen waarmee de fabrikant zich onderscheid. Wat 58 jaar geleden begon met 25 medewerkers, is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste keukenfabrikanten in Europa. Meer dan 2.300 medewerkers en een jaarproductie van zo’n 170.000 keukens worden gebundeld op de bedrijfslocatie in Herrieden, waar begin dit jaar maar liefst 2023 maar liefst 12.000 zonnepanelen werden geplaatst op de productiehallen, om daarmee qua CO2 uitstoot maximaal klimaatneutraal te kunnen opereren.
 
In 1966 door Otto Schüller opgericht, wordt de ‘family runned company’ sinds 2003 vanuit de drie-hoofdige directie Markus Schüller, Max Heller en Manfred Niederauer aangestuurd. In Nederland heeft Schüller een historie die 28 jaar geleden begon, met vanaf dag één KeukenMedium B.V. als marketing- en verkooporganisatie, waar Sjoerd Koehorst sinds 2017 de eindverantwoording draagt. Vanaf daar worden de collecties schüller, next125 en systemo gedistribueerd. Alledrie collecties perfect afgestemd op het consumer en premium marktsegment. “Het jaar 2023 was nogal uitdagend”, aldus Sjoerd Koehorst en refereert daarbij eveneens aan het consumentengedrag dat, na de qua aanschafpatroon expansieve corona-jaren, in rustiger of beter gezegd realistischer vaarwater is terechtgekomen. Allerhande marktonderzoeken bevestigen dit beeld, wat wederom aanleiding is tot heroriëntatie binnen zowel de Industrie als de retail. “Het jaar 2024 zal op menig vlak verschuivingen laten zien, waarbij de spagaat tussen ‘klein en groot’ nog duidelijker zichtbaar zal worden. Hieruit voortvloeiend is er rekening mee te houden dat de keukenmarkt in de komende jaren nog verder zal concentreren,” zo vult Koehorst verder aan.

Met de schüller.C consumer collectie, gebaseerd op het 130 mm rastersysteem, bedient Schüller het sterk op prijsgeoriënteerde marktsegment. “Met een ongekende productiediepte, wordt een topactueel modellenpalet aangeboden, met sterke nadruk op recyclebare materialen. Daarnaast biedt Schüller maar liefst 14 modellen aan in 27 lakkleuren, dit volledig milieuneutraal en ter keuze in Satijnlak of Fluweelmatlak. Met het premium keukenmerk next125 spreekt Schüller een specifieke consumentendoelgroep aan. Modelkeuzes in SensiQ/Fenix, lak, glas, keramiek en fineer vinden qua vormgeving hun basis in de minimalistische Bauhaus-filosofie.” Gebaseerd op het 125 mm architectenraster, hanteert next125 een zevental designprincipes. Dit alles werd internationaal gewaardeerd met een veelvoud aan Design Awards, die wederom zichtbaar worden binnen de verschillende next125 iconen, zoals de kooktafel, het pocketsystem incl. separate bar, de vitrinekast, trolley en sideboards. Lakcompetentie wordt eveneens benadrukt door 18 unikleuren in Satijnlak of Fluweelmatlak. Dit alles vaak aangekleed met nextcube systemen en ‘toon op toon’ met systemo aanrechtbladen en wandpanelen.

Tijdens de Eurocucina die in april in Milaan wordt gehouden, presenteert next125 haar 2024 collectie-ontwikkelingen, waarmee Schüller haar premiummerk verder wil uitbouwen. “Ondanks afnemende marktontwikkelingen die dit jaar zichtbaar werden, kijken wij vanuit Schüller met vertrouwen naar het komende jaar. Maar 2024 zal mede door allerhande landelijke en internationaal geopolitieke ontwikkelingen beslist enerverend worden. Uitdagingen die ook dan op ons allen afkomen, willen wij echter positief benaderen. Vanuit Schüller doen we meer dan alleen keukens produceren, die onze afnemers uitstekende rendementen garanderen. Zo ondersteunen wij onze retailpartners in vrijwel ieder opzicht met marktanalyses, scholingen, marketing, persoonlijke begeleiding en logistieke prestaties. Feitelijk doen we al 28 jaar hetzelfde en dat is het op alle vlakken nastreven van kwaliteit en betrouwbaarheid. Dat resulteert in langdurige samenwerkingen, die vaak al decennia geleden opgestart zijn. Voor dat vertrouwen zijn wij onze handelspartners altijd dankbaar”, zo besluit Sjoerd Koehorst vanuit zijn kantoorlocatie in Het Arsenaal van Naarden-Vesting.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2023 - december | Pagina(s) 6
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken