Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Qudata organiseert seminar over Zoekmachine Marketing
Waarom staan bepaalde sites bovenaan bij de zoekresultaten van Google? En waarom scoren bepaalde advertenties bij zoekmachines beter dan andere? En hoe kan het zijn dat sommige bedrijven middels affiliate marketing hun omzet en winst zien exploderen, terwijl anderen er nauwelijks baat bij hebben?
Lees verder ...
 
Online consumentenbestedingen stijgen in twee jaar met 71 procent
De Nederlandse online consumentenbestedingen zijn in de afgelopen twee jaar toegenomen met 71 procent. In 2008 spendeerden Nederlanders 4,8 miljard euro online en vorig jaar liep dat op naar 8,2 miljard euro. Ook de verkoop van woonartikelen via internet stijgt de laatste jaren sterk: wilt u hier meer over weten. Bezoek dan op maandag 6 juni aanstaande de bijeenkomst 'Webshops in woonretail'.
Lees verder ...
 
Winkelcentra worden steeds stiller
Winkelcentra in Nederland worden steeds stiller. Metingen van onderzoeksbureau Locatus tonen dit aan. Het aantal bezoekers in winkelcentra is sinds 2000 met zo`n 35 procent afgenomen. Op dit moment beperkt de verstilling zich vooral tot de straatjes buiten het centrum. Daarnaast heeft Locatus alleen de grootste winkelgebieden bestudeerd.
Lees verder ...
 
Woningmarkt herpakt zich
Het aantal verkochte woningen ligt in 2010 bijna 1 procent hoger dan in 2009. In het vierde kwartaal van 2010 werden 18 procent meer woningen verkocht dan in het tegenvallende derde kwartaal. De prijs van de gemiddelde woning is met 1,7 procent gedaald ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Dat blijkt uit de nieuwste, voorlopige cijfers van het NVM.<br>
Lees verder ...
 
Consument heeft meer vertrouwen
De stemming onder consumenten verbeterde in januari flink. Dit kwam door een sterke toename van het vertrouwen in het economisch klimaat. De indicator van het consumentenvertrouwen steeg met 6 punten ...
Lees verder ...
 
Woningverkopen gestegen, prijsdaling blijft gelijk
Er zijn in november 2010 1,1 procent meer woningen verkocht dan in november 2009. Ten opzichte van oktober 2010 stijgt het aantal verkopen met 1,3 procent. De prijsdaling van verkochte bestaande woningen komt uit op 1,1 procent ten opzichte van een jaar eerder. De prijsdaling is even groot als in oktober. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.
Lees verder ...
 
Retailsector laat groei zien
Bedrijven in de retailsector gaan er dit jaar en in 2011 op vooruit. Vooral de bedrijven die exporteren profiteren van de aantrekkende wereldhandel. Sectoren zoals transport en industrie zullen groeie...
Lees verder ...
 
Consumenten iets somberder
De stemming onder consumenten is verslechterd in september. De indicator van het consumentenvertrouwen kwam in uit op -14, tegen -11 in augustus. Zorgen over de eigen portemonnee drukten de koopbereid...
Lees verder ...
 
Aantal consumenten dat duurzame producten koopt daalt
Het aantal consumenten dat duurzame producten koopt neemt af, en dat hangt samen met de prijs van biologische en fair trade-artikelen. Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat 59 procent van de Nederlanders wel eens duurzame producten koopt. Vorig jaar was dat bij 68 procent het geval.<br>
Lees verder ...
 
Consument kiest vaak voor eerst gevonden website
Consumenten die zich online oriënteren op een product of dienst, kiezen uiteindelijk vaak voor de eerste website die ze bezoeken. Dit blijkt uit een vergelijkend onderzoek van WUA! over 85 studies di...
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Bedrijven in de bouw slecht bereikbaar
60 procent van de ondernemingen is tijdens kantooruren regelmatig slecht telefonisch bereikbaar. Vooral gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar.
Lees verder ...
 
Nederland investeert weer in noodzakelijk onderhoud van eigen huis
Lagere btw zet vakman aan het werk
In 2013 wordt in vergelijking met 2012 meer geld uitgegeven aan bouw, verbouw, renovatie en kleine of grote klussen. De voornaamste reden hiervoor is de verlaging van de btw. Ook de vakman profiteert van het aantrekkelijke btw-tarief, want consumenten schakelen vaker een professional in dan vorig jaar. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats naar het klusgedrag van de Nederlandse consument onder ruim 1000 respondenten. Maar liefst 55% van de ondervraagden geeft aan dat hun klusbudget hoger is dan in 2012. Volgens inschatting van Qudata op basis van dit onderzoek wordt in 2013 in totaal bijna 20 miljard euro uitgegeven aan klussen en verbouwingen.
Lees verder ...
 
Klusgedrag & consumenten
Overzicht onderzoeken keukenmontage
Qudata Markt- en Trendanalyses heeft verschillende onderzoeken uitgevoerd onder consumenten, waarbij gekeken is naar het klusgedrag. In eerdere edities hebben we dit onder andere onderverdeeld in het verschil in klusgedrag tussen man en vrouw, verschillen per regio en de verschillen in montage per productgroep. In deze editie speciale aandacht voor alleen de keukens.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Keukenconsumenten 2013
Waar letten consumenten op bij aankoop van een Keuken? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de vierde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van keukenconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Badkamerconsumenten 2013
Waar letten consumenten op bij aankoop van een badkamer? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de vierde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van badkamerconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Zonweringconsumenten 2013
Waar letten consumenten op bij aankoop van zonwering? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de vierde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Klusconsumenten 2013 - Schilderen & Behangen
Waar letten consumenten op bij aankoop van verf- en behangproducten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van klusconsumenten.
Lees verder ...
 
Gereedschapsmerken richten zich op professional & doehetzelver
Bijna de helft van de OZP'ers uit het KlusPro panel kiest specifiek voor een bepaald merk gereedschap. Ruim een kwart van de professionele klussers gebruikt een machine van Bosch. Het merk Bosch is eveneens populair onder consumenten: een op de drie koopt een boor- of schuurmachine van dit merk.
Lees verder ...
 
Verschillen in montage per productgroep
Consument waagt zich aan terrasoverkapping
Uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- en Trendanalyses naar het klusgedrag van consumenten valt af te lezen wie de consument inschakelt voor het monteren van de zonwering, de badkamer en de keuken. Echter, als we kijken naar de verschillende productgroepen binnen deze drie branches zijn er interessante 'montage'-verschillen te zien.
Lees verder ...
 
Onderzoek vervangingsmarkten
Qudata Markt- & Trendanalyses heeft de afgelopen maanden de vervangingsmarkten op het gebied van sanitair en keukenapparatuur onder de loep genomen. Ruim 1.000 consumenten zijn ondervraagd over de aan...
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken