Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Qudata-onderzoek naar woontrends
Woonconsument vraagt om duurzaamheid
De bouwwereld zet sterk in op duurzaamheid en energiebesparing. Op de diverse beurzen die WAM recent heeft bezocht, werd dat nog eens bevestigd. De sector komt daarmee tegemoet aan de groeiende vraag van de woonconsument naar duurzaamheid. Maar ook op gebied ergonomie en gebruiksgemak heeft de consument wensen. Dat blijkt uit het rapport Woontrends 2012/2013 van onderzoeksbureau Qudata.<br>
Lees verder ...
 
QumediaTV
Hoe genereert u traffic naar uw winkel?
Hoe kunnen winkeliers traffic genereren? Volgens Cor Molenaar, Hoogleraar eMarkting aan de Erasmus Universiteit, is het raadzaam om als detaillist na te denken over samenwerking met bijvoorbeeld internetaanbieders. Molenaar geeft vervolgens nog allerlei tips waarmee retailers effectief aan de slag kunnen.
Lees verder ...
 
Hoe krijg je de consument in je winkel
"De consument is niet veranderd, maar oriënteert zich anders"
Is de consument veranderd sinds de intrede van de digitale media? Jan Kessels, in het verleden directeur van onder meer Hema en V&D en tegenwoordig actief met zijn adviesbureau 'uit het vak', zegt van niet. "De argumenten voor consumenten om te kopen zijn nog altijd dezelfde, alleen de wijze waarop zij zich oriënteren is anders."
Lees verder ...
 
QumediaTV
40 procent zoekt nieuwe producten op Marktplaats
Dennis van Allemeersch, directeur B2C van Marktplaats, geeft aan dat inmiddels 40 procent van de bezoekers op zoek is naar nieuwe producten.<br>Bekijk hier de korte video-impressie....
Lees verder ...
 
Hoe krijg je de consument in je winkel
"De consument is niet veranderd, maar oriënteert zich anders"
Is de consument veranderd sinds de intrede van de digitale media? Jan Kessels, in het verleden directeur van onder meer Hema en V&D en tegenwoordig actief met zijn adviesbureau 'uit het vak', zegt van niet. "De argumenten voor de consument om te kopen zijn nog altijd hetzelfde, alleen de wijze waarop hij zich oriënteert is anders."
Lees verder ...
 
QumediaTV
1 op de drie winkels verdwijnt
Volgens Cor Molenaar, Hoogleraar eMarkting aan de Erasmus Universiteit, wordt 2012 voor de Nederlandse retail een drama. Er zullen veel winkels verdwijnen.<br>Kijk hier voor een korte video-impressie...
Lees verder ...
 
QumediaTV
Vertrouwen van de consument
Elco Brinkman, voorzitter van Bouwend Nederland, over het vertrouwen van consumenten in de huidige economie. 'Op het moment dat de regering zekerheid biedt ten aanzien van de financiering van de woning gaan consumenten weer kijken wat de mogelijkheden zijn.' Een korte video-impressie....
Lees verder ...
 
QumediaTV
Beleving bij de consument
Juist woonretailers kunnen consumenten laten zien wat de mogelijkheden zijn qua interieur aldus Elco Brinkman, Voorzitter van Bouwend Nederland. Een kort video-impressie.
Lees verder ...
 
QumediaTV
Elco Brinkman over de woningmarkt
Waar ligt de behoefte aan woningen? Voorzitter van Bouwend Nederland, Elco Brinkman, geeft kort zijn visie op de huidige woningmarkt.
Lees verder ...
 
QumediaTV
2012 wordt een jaar vol veranderingen
Cor Molenaar, Hoogleraar eMarkting aan de Erasmus Universiteit, ziet het aankomende jaar grote veranderingen plaatsvinden in de Nederlandse retail. <br>Kijk hier voor een korte video-impressie...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Consument laat meer verbouwen
Consumenten lijken begin 2016 meer geld beschikbaar te stellen voor verbouwing van hun woning dan in het begin van het voorgaande jaar. De Klussenier heeft hier onderzoek naar gedaan en constateert dat de gemiddelde opdrachtgrootte en het aantal offertes dat wordt uitgebracht in het eerste kwartaal van dit jaar fors groter zijn dan in het eerste kwartaal van 2015.
Lees verder ...
 
Herstellende huizenmarkt goed voor klusmarkt
De positieve start van de Nederlandse woningmarkt in 2016 is terug te zien op de klusmarkt. Het aantal mensen dat verwacht het komende half jaar een klus uit te besteden, is gestegen met 330.000 (2,5 procent) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Lees verder ...
 
Okergoud wordt dé woonkleur van 2016
Okergoud wordt dé trendkleur in de designwereld in 2016. Waar vorig jaar de coppermania overheerste, waarbij koper de trend was, zijn nu goud en goudtinten meer vertegenwoordigd. Op designbeurzen, in...
Lees verder ...
 
Trends in woonretail 2016
Grote verschillen in aankooppatronen generaties
Dat de detailhandel volop in beweging is, verbaast niemand meer. Oude beproefde businessmodellen voldoen niet meer, nieuwe ideeën komen op en veranderen soms heel snel de markt. De recessie heeft sinds 2008 deze bewegingen nog eens versneld. Reden voor Qudata om in kaart te brengen hoe de woonretail de afgelopen drie jaren is veranderd. Speciaal is gekeken naar de verschillen per leeftijd.
Lees verder ...
 
Trends in woonretail 2016
Grote verschillen in aankooppatronen generaties
Dat de detailhandel volop in beweging is, verbaast niemand meer. Oude beproefde businessmodellen voldoen niet meer, nieuwe ideeën komen op en veranderen soms heel snel de markt. De recessie heeft sinds 2008 deze bewegingen nog eens versneld. Reden voor Qudata om in kaart te brengen hoe de woonretail de afgelopen drie jaren is veranderd. Speciaal is gekeken naar de verschillen per leeftijd.
Lees verder ...
 
Sikkens zet in op forse groei
Sikkens wil de komende jaren doorgroeien en haar positie als leidend verfmerk in Nederland uitbouwen. Om dat te bereiken wordt extra geïnvesteerd in marketingactiviteiten en wordt de distributie uitgebreid naar waar de consument zich bevindt.
Lees verder ...
 
Qushop online
Nieuwe webwinkel voor Qumedia
Sinds enkele weken heeft Qumedia een geheel vernieuwde website waarin u voor de meeste diensten terecht kunt. Niet alleen abonnementen en losse nummers kan de bezoeker hier bestellen, maar ook toegangskaarten voor de meeste van onze speciale evenementen.
Lees verder ...
 
Bouwvak verleden tijd
In navolging van een groeiend aantal bouwbedrijven, heeft ook bijna 60 procent van de vakmensen door gewerkt tijdens de zomermaanden. De zomer is de ideale periode om grote klussen uit te voeren. Van de zzp'ers en aannemers geeft 45 procent aan dat de bouwvak tot het verleden behoort. Dit blijkt uit onderzoek van Werkspot.nl onder 500 eigen vakmensen.
Lees verder ...
 
Wit, witter, witst
Een trendkleur die eigenlijk geen kleur is: wit zet de toon in raambekleding en zonwering deze zomer. Dat zegt Maartje Knipscheer, styliste bij Luxaflex Nederland. Ook wordt de buitenzonwering meer en...
Lees verder ...
 
Meer informatie over de branche
In veranderende economische tijden volgt u als ondernemer in de woonbranche nauwlettend de berichtgeving in de media. Hoe ontwikkelt het consumentenvertrouwen zich, in hoeverre groeit de woningbouw en welke omzetcijfers laat de woonbranche het afgelopen jaar zien?
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken