Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Winkeliers verwachten lichte omzetstijging
Sinterklaas ook in 2008 gulle gever
De Nederlandse winkeliers verwachten dat Sinterklaas dit jaar ongeveer 490 miljoen euro aan extra omzet oplevert. Dit bedrag ligt iets hoger (± 2 procent) ten opzichte van vorig jaar. De lichte stijging is vooral te danken aan het feit dat steeds meer gezinnen Sinterklaas vieren.
Lees verder ...
 
Vorige | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Kwaliteitshandboek Romazo-Projecten
Romazo-Projecten, branchevereniging van leveranciers van projectzonwering,   heeft een nieuwe versie van haar kwaliteitshandboek uitgebracht. Het Romazo-Projecten Kwaliteitshandboek bevat veel adviez...
Lees verder ...
 
Hoe krijg je de consument in je winkel
"De consument is niet veranderd, maar oriënteert zich anders"
Is de consument veranderd sinds de intrede van de digitale media? Jan Kessels, in het verleden directeur van onder meer Hema en V&D en commissaris bij Bruynzeel; en tegenwoordig actief met zijn adviesbureau 'uit het vak', zegt van niet. "De argumenten voor consumenten om te kopen zijn nog altijd dezelfde, alleen de wijze waarop zij zich oriënteren is anders."
Lees verder ...
 
Goede klachtenafhandeling steeds belangrijker
"Iedere klacht is een kans"
Met gepaste trots meldde Hornbach recent de 'Klacht.nl Award' van de gelijknamige website te hebben gewonnen. Hornbach heeft alle klachten die in 2011 over haar op die site zijn binnengekomen opgelost. Belangrijk, want kleine klachten kunnen op social media heel groot worden. Maar er is een keerzijde. Er is een wildgroei aan dergelijke klachtensites. Intergamma noemt dat zorgwekkend.
Lees verder ...
 
Nieuwe producten steeds belangrijker op Marktplaats
"Wij zijn een partner voor ondernemers"
Marktplaats noemt zichzelf tegenwoordig 'De plek om nieuwe en tweede hands spullen te kopen en verkopen'. Het is dus allang niet meer enkel de site waar consumenten hun gebruikte spullen slijten. Integendeel, maar liefst veertig procent van de 6,5 miljoen unieke bezoekers per maand, zoekt op Marktplaats naar nieuwe producten en inmiddels is 25 procent van de verkochte producten ook daadwerkelijk nieuw. Kortom, Marktplaats is uitgegroeid tot een speler van formaat.
Lees verder ...
 
Ikea is voor middensegment nog 'een slapende reus'
Zonweringzaak kan vooral klanten 'afsnoepen' van bouwmarkt
De winkel is voor de consument die zonweringproducten aanschaft nog steeds de belangrijkste aankooplocatie. En de zonweringspeciaalzaak heeft daarbinnen een aandeel van 35 procent, zo blijkt uit een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder ruim 500 zonweringconsumenten. In opdracht van vakblad Zonvak onderzocht Qudata daarbij ook de aankooplocaties binnen de diverse inkomensgroepen.<br>
Lees verder ...
 
Trends voor 2012: lijmen voor XXL- en dunne tegels
Lijmen voor XXL-formaat tegels, light lijmen en lijmen voor zeer dunne tegels; dat zijn volgens de ondernemers in het woonpanel van Qumedia de trends voor 2012 binnen het segment hecht-, vul- en voegmiddelen.
Lees verder ...
 
Retail- en consumentenonderzoek van Qudata
Trends voor 2012: lijmen voor XXL- en dunne tegels
Lijmen voor XXL-formaat tegels, light lijmen en lijmen voor zeer dunne tegels; dat zijn volgens de ondernemers in het panel van Karwei Management de trends voor 2012 binnen het segment hecht-, vul- en voegmiddelen.
Lees verder ...
 
Hubo Jansen in Heteren
"Maatwerk en advies, daarmee maken we het verschil"
Hubo geeft van alle bouwmarkten en dhz-zaken het beste advies, zo bleek eind vorig jaar uit het consumentenonderzoek WoonOmnibus van USP Marketing Consultancy. Een mooi resultaat voor Hubo, want advies, service en klantvriendelijkheid worden steeds belangrijkere selectiecriteria voor de consument. Karwei Management ging naar Hubo Jansen in Heteren om te zien wat advies en klantvriendelijkheid daar inhoudt.
Lees verder ...
 
Pijffers Zonwering pionier in zonnepanelen
Zonweringbranche stort zich op zonne-energie<br>
Samen met een groep van circa 25 zonweringspecialisten heeft Pijffers Zonwering in Rijssen zich gestort op de zonne-energie. Volgens vader en zoon Wim en Jan Pijffers is er een enorme markt voor Pijffers Zonnepanelen, zoals de speciaal hiervoor opgerichte bedrijfstak heet. "De energieprijzen blijven stijgen en zonnepanelen worden steeds goedkoper." Branchevereniging Romazo Consumenten ondersteunt dit initiatief en stelt dat de zonweringbranche hét distributiekanaal van zonnepanelen kan worden.
Lees verder ...
 
'EigenStijl Collectie' Wijzonol
Wijzonol heeft voor de particuliere markt een nieuw kleurenconcept ontwikkeld, de Eigen Stijl-collectie. Hiermee speelt de verfproducent in op de steeds grotere rol van internet bij het kiezen van nieuwe interieurkleuren.
Lees verder ...
 
Vorige | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken