Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Nederlander wil nog steeds op korte termijn verhuizen
Niet gehinderd door de onvoorspelbaarheid van de huidige woningmarkt overweegt meer dan de helft van de Nederlanders dit jaar te verhuizen. Uit onderzoek van de Nationale Woonmonitor van woonplatform Moviq blijkt dat 32 procent van plan is om binnen twaalf maanden te verhuizen, 21 procent beantwoordt de vraag met 'misschien.
Lees verder ...
 
3 tot 5 procent daling consumentenbestedingen
Wonenbranche wacht uitdagend jaar
De macro-economische situatie van dit moment heeft sterke invloed op de ontwikkelingen in de wonendetailhandel in 2009. De mondiale financiële crisis en de economische terugval die er een gevolg van zijn, werken naar verwachting flink door in deze branch. Brancheorganisaties CBW verwacht in 2009 branchebreed 3 tot 5 procent minder consumentenbestedingen aan wonen.
Lees verder ...
 
Kredietcrisis heeft invloed op verbouw- en onderhoudsplannen Nederlanders
De kredietcrisis heeft niet alleen effect op de woningmarkt, maar ook op de verbouw- en onderhoudsplannen van de Nederlanders. 7 procent van de consumenten geeft aan de verbouw- en onderhoudsplannen voor 2009 aangepast te hebben vanwege de kredietcrisis. Toch is nog 28 procent van de consumenten van plan om het komende onderhoud te plegen aan de woning en 12 procent is van plan om een verbouwing uit te voeren. Dit blijkt uit het WoonOmnibus onderzoek van USP Marketing Consultancy onder 1.000 consumenten.<br>
Lees verder ...
 
Verhuizing wordt uitgesteld vanwege crisis
Van de mensen die binnen vijf jaar willen verhuizen, heeft 12 procent zijn verhuizing uitgesteld vanwege de kredietcrisis. Verkoop van de huidige woning is de populairste voorwaarde voor consumenten om<br>alsnog te verhuizen. Dit blijkt uit onderzoek van WoonKennis voor de VerhuisMonitor, die binnenkort<br>2008 verschijnt.
Lees verder ...
 
Consument erkent duurzaamheidsinspanningen Body Shop, IKEA en Albert Heijn
Dhz-branche en modeketens nog een flinke slag te slaan
Ondanks dat consumenten aangeven komende feestdagen niet minder te zullen uitgeven dan afgelopen jaar, lijkt het onontkomelijk dat ook de retailbranche in 2009 onder druk komt te staan. Onderscheidend vermogen, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, is dan onontbeerlijk. Vandaag publiceren DDB en Intomart GfK de nieuwe onderzoeksresultaten van Dossier Duurzaam naar het belang en de aandacht voor duurzaam ondernemen binnen de retailsector.
Lees verder ...
 
Consumenten investeren eerder in huidige woning dan dat ze verhuizen
Consumenten kiezen in de huidige tijd ervoor te investeren in hun eigen woning in plaats van te verhuizen naar een nieuwe of andere woning. Dit alles blijkt uit de eerste resultaten van de Renovatie Monitor 2008, een onderzoek door USP uitgevoerd in opdracht van BouwKennis onder ruim 1.800 consumenten, ruim 400 professionals en meer dan 100 woningcorporaties.
Lees verder ...
 
CBS met cijfers over november 2008
Verdere daling consumentenvertrouwen
Het consumentenvertrouwen is in november afgenomen. De indicator daalde van min 27 naar min 29. Vooral over het economische klimaat waren consumenten wat pessimistischer. Het vertrouwen daalde met drie punten naar min 52.
Lees verder ...
 
Forse groeivertraging treft Nederlandse economie
De Nederlandse economie is in het derde kwartaal van 2008 met 1,8 procent gegroeid. Vergeleken met hetzelfde kwartaal een jaar eerder is dit een flinke groeivertraging. Toen werd nog een resultaat van 4,0 procent behaald. De economie laat over vrijwel de gehele linie een groeiafname zien, behalve bij de bouwsector. Dit blijkt uit de eerste raming van het CBS.
Lees verder ...
 
Ondanks de financiële crisis...
Nederland niet van plan op uitgaven te besparen
Ruim 72 procent van de Nederlanders laat zich bij de kerstplanning weinig gelegen liggen aan de wereldwijde financiële crisis. Men wil voor cadeaus en geschenken evenveel of zelfs meer uitgeven dan in het voorafgaande jaar. In de buurlanden Frankrijk, Engeland en Duitsland zijn de consumenten duidelijk meer terughoudend. Aldus de uitkomst van een actueel onderzoek van zoekmachine Twenga.
Lees verder ...
 
Derving kost Nederlands gezin in 2008 175,17 euro
De Global Retail Theft Barometer (diefstalbarometer), de grootste wereldwijde studie naar winkeldiefstal en derving in de retailsector, onthult dat de Europese daling van de afgelopen jaren definitief voorbij is. Hoewel de derving op omzet in 2008 wereldwijd daalde met 1,5 procent ten opzichte van 2007, steeg de derving in Europa voor het tweede jaar op rij met respectievelijk 1,6 en 0,8 procent. Dat cijfer zal gezien het huidige economische klimaat de komende jaren waarschijnlijk niet dalen. Investeringen in beveiliging en preventie zullen een grote rol spelen om het margeverlies door derving in de retailsector te beperken.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Qudata onderzoekt klusmarkt voor Marktplaats
Prijs blijft criterium bij keuze vakman
De helft van de consumenten vindt de prijs nog altijd een belangrijk criterium bij de keuze van een vakman voor klussen aan huis. Andere belangrijke criteria zijn vakmanschap, betrouwbaarheid en goede kwaliteit. Dat blijkt uit een onderzoek dat Qudata in opdracht van Marktplaats heeft gehouden onder ruim 1.000 consumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Keukenconsumenten
Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal een onderzoek uit onder consumenten waarbij het aankoopproces van keukens centraal staat. De resultaten van het onderzoek worden gebun...
Lees verder ...
 
53.000 nieuwe woningen in 2012
Er zullen dit jaar 53.000 nieuwe woningen worden opgeleverd. Dat is bijna 5.000 minder dan in 2011. Volgend jaar zal een dieptepunt worden bereikt met 51.000 nieuwe woningen. Vanaf 2014 neemt de bouwproductie weer wat toe. Dit blijkt uit de jongste prognoses van BouwKennis, de uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.
Lees verder ...
 
53.000 nieuwe woningen in 2012
Er zullen dit jaar 53.000 nieuwe woningen worden opgeleverd. Dat is bijna 5.000 minder dan in 2011. Volgend jaar zal een dieptepunt worden bereikt met 51.000 nieuwe woningen. Vanaf 2014 neemt de bouwproductie weer wat toe. Dit blijkt uit de jongste prognoses van BouwKennis, de uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.
Lees verder ...
 
Baderie, Praxis en Gamma voeren de lijst aan
Welke badkamerformules kent de consument?
Het snel veranderende aankoopgedrag van consumenten is de afgelopen jaren door Qudata Markt- & Trendanalyses uitgebreid onderzocht. Uit het onderzoek 'Naamsbekendheid Badkamermerken' onder 670 consumenten blijkt dat deze zich zeer uitgebreid oriënteren op een nieuwe badkamer. De grote vraag is vervolgens: welke badkamerformules kent de consument?
Lees verder ...
 
CBW-MITEX:
'Vakantiegeld naar woonbranche'
Deze maand wordt een bedrag van zo'n 16 miljard euro aan vakantiegeld op consumentenrekeningen gestort. 'Honderden miljoenen daarvan zullen in de woon- en modebranche worden besteed', zo verwacht CBW-MITEX.
Lees verder ...
 
'Er moet meer fun in de winkel komen'
Grens tussen internet en winkel vervaagt
Belangrijke aanjagers van de grote veranderingen het afgelopen jaar zijn de voortdurende (koop)crisis en... internet. De digitale revolutie zorgt met name de laatste drie jaar voor grote bewegingen off- en zeker ook online.
Lees verder ...
 
'Vakantie niet opgeven voor nieuwe keuken'
“Een nieuwe keuken is leuk, maar niet als dat betekent dat de vakantie erbij inschiet”, constateert Zanussi. Uit onderzoek van Multiscope, in opdracht van Zanussi onder meer dan 1000 respondenten,...
Lees verder ...
 
Ikea gaat tv's verkopen
Ikea leverde al geruime tijd tv-meubels, maar nog geen tv’s en geluidsapparatuur. Daarin komt verandering met de introductie van de Uppleva. Tijdens de Design Week in Milaan was deze stap van Ikea e...
Lees verder ...
 
Interessante inzichten op seminar Qudata
Kent de retail de consumententrends?
Wat wenst de hedendaagse consument? Verkiest hij internet inmiddels boven de fysieke winkel, of juist niet? Welke trends leven er onder de consumenten? En weten retailers eigenlijk wel wat de klant belangrijk vindt? Onderwerpen die de revue passeerden tijdens het Qudata-seminar 'Consumententrends in Wonen'.
Lees verder ...
 
Vorige | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken