Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Renovatiemarkt neemt in belang toe
28 procent consumenten kiest voor klusbedrijf
Consumenten laten in 28 procent van de gevallen de badkamer installeren door een professionele klusser. Een kwart schakelt hiervoor de winkel in waar men de badkamer heeft gekocht. Vorig jaar werd met name de winkel gevraagd te zorgen voor het plaatsen van de badkamer. De rollen zijn nu, mede door de crisis, omgedraaid.
Lees verder ...
 
Renovatiemarkt neemt in belang toe
28 procent consumenten kiest voor klusbedrijf
Consumenten laten in 28 procent van de gevallen de badkamer installeren door een professionele klusser. Een kwart schakelt hiervoor de winkel in waar men de badkamer heeft gekocht. Vorig jaar werd met name de winkel gevraagd te zorgen voor het plaatsen van de badkamer. De rollen zijn nu, mede door de crisis, omgedraaid.
Lees verder ...
 
Kwart Nederlanders koopt tuinproducten online
Ruim een kwart van de Nederlandse consumenten koopt tuinproducten online. Eén op de drie bezoekt hiervoor de website van een winkel. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder 900 consumenten.
Lees verder ...
 
Thuisklusser vergeet vaak veiligheidsproducten
Veilig klussen heeft geen prioriteit
Veiligheid heeft voor thuisklusser niet de hoogste prioriteit. Maar liefst 85 procent van de klussende Nederlanders vergeet met enige regelmaat of zelfs structureel om beschermingsproducten als een veiligheidsbril of mondkapje te gebruiken tijdens het klussen. Dat blijkt uit onderzoek door Qudata Markt- & Trendanalyses onder ruim 1.600 consumenten, in opdracht van Marktplaats Klussen.
Lees verder ...
 
Meer geld voor klussen in crisistijd
Consument heeft voor ruim 3.000 euro aan werk liggen
Consumenten die het komende half jaar willen gaan klussen, hebben gemiddeld voor ruim 3.000 euro aan werk liggen. Een meerderheid laat zich daarbij niet beïnvloeden door de economische crisis. Dat blijkt uit een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen onder ruim 1.600 consumenten.
Lees verder ...
 
Qudata seminar op maandag 27 augustus:
Webshops in Woonretail
Op maandag 27 augustus organiseert Qudata Markt- & Trendanalyses een seminar over 'Webshops in Woonretail'. Tijdens die middag wordt er een overzicht gegeven van de recente ontwikkelingen op het gebied van webshops in de woonsector.<br>
Lees verder ...
 
Qudata-onderzoek vloer- en wandtegels
Een derde van de consumenten koopt in tegelspeciaalzaak
Bijna 80 procent van de consumenten die op zoek is naar vloer- en wandtegels bezoekt hiervoor een winkel. In ruim 60 procent van de gevallen kijkt men (ook) op internet. Uiteindelijk koopt een op de drie consumenten tegels in een tegelspeciaalzaak. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar het aankoopgedrag van tegelconsumenten.
Lees verder ...
 
Voor veel formules een leading product
'Verf zorgt voor traffic'
Histor is het bekendste verfmerk in Nederland, Gamma en Praxis zijn de bekendste 'verfwinkels'. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata naar de merkbekendheid van verfmerken. Woon Retail Manager vroeg een aantal formules hoe zij hun verfmerken positioneren.
Lees verder ...
 
'Er moet meer fun in de winkel komen'
Grens tussen internet en winkel vervaagt
Belangrijke aanjagers van de grote veranderingen het afgelopen jaar zijn de voortdurende (koop)crisis en... internet. De digitale revolutie zorgt met name de laatste drie jaar voor grote bewegingen off- en zeker ook online.
Lees verder ...
 
Aankoopgedrag tegelconsumenten
Bijna 80 procent van de consumenten bezoekt een winkel voor informatie over tegels. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata onder ruim 400 consumenten die recent tegels hebben gekocht of dat binnenkort va...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Onderzoek Keukenloods grote online aankopen
Maar liefst 32 procent van de Nederlanders doet grote aankopen zonder deze eerst te bekijken in de winkel. Dat blijkt uit een onderzoek van retailformule Keukenloods.nl onder 1.131 Nederlanders.
Lees verder ...
 
 
   Kopers-profielen in Qudata-onderzoek
Jongere consument wil modernere apparatuur
Kokend-water-kranen en stoomovens zijn vooral populair bij jongere gezinnen met een hoger inkomen dan gemiddeld. Oudere consumenten hebben een voorkeur voor inductiekookplaten; gezinnen met een laag inkomen zijn juist geïnteresseerd in gaskookplaten. In dit artikel wordt gekeken welke verschillen er zijn tussen de kopers van een twaalftal productgroepen.
Lees verder ...
 
 
Keukenzaken liften mee
Apparatuur profiteert van opleving
De economie groeit weer, de bestedingsbereidheid bij de Nederlandse consument trekt aan en het showroombezoek neemt toe. Ook de keukenapparatuur profiteert goed van die aantrekkende markt, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt & Trendanalyses onder 1.500 consumenten, die onlangs of binnenkort keukenapparatuur kopen.<br>
Lees verder ...
 
Klusmarkt 32% gegroeid in 3 jaar?
De klusmarkt groeit flink. In 2014 startte het herstel van de bouw. Dit heeft in 2015 dankzij de verlengde btw-regeling voor bouw en renovatie van woningen goed doorgezet en kreeg in 2016 de grootste ...
Lees verder ...
 
Marmer behang
De marmertrend houdt nog even aan. Een behang met een marmereffect in grijs of zwart laat de wand fraai tot zijn recht komen. Graham & Brown heeft zo’n marmerbehang in haar collectie. Er zijn twee v...
Lees verder ...
 
Consument verbouwt weer
De cijfers? van het ?C?BS tonen dat consumenten meer consumeren en vaker grotere aankopen doen. Uit het onderzoek dat de Klussenier uit heeft laten voeren blijkt dat ook de behoefte om te verbouwen is toegenomen. De consument doet vaker een aanvraag en zet eerder zijn handtekening onder een offerte.<br>
Lees verder ...
 
Beurs Eigen Huis
Begin oktober vond in de Jaarbeurs te Utrecht de najaarseditie van Beurs Eigen Huis plaats. De beurs mocht maar liefst 25.000 bezoekers verwelkomen, een fantastisch aantal voor de najaarseditie. De ge...
Lees verder ...
 
Column Romazo
Tevreden?
Ongetwijfeld heeft u dezelfde ervaring; je kunt geen helpdesk of groot bedrijf meer bellen of je auto naar de garage brengen bijvoorbeeld, of je krijgt het bericht dat het gesprek voor kwaliteitsdoele...
Lees verder ...
 
Voor zzp'ers in de bouw:
Particulier belangrijkste opdrachtgever
De particulier wordt het vaakst genoemd als partij waar zzp'ers in de bouw zaken mee te doen. Ook meer dan de helft van de omzet van de zzp'ers komt bij de particuliere opdrachtgever vandaan. Andere opdrachtgevers spelen echter ook een grote rol.
Lees verder ...
 
Nederlandse vakman krijgt weinig fooi
Op de klusmarkt is het krijgen van fooi veel minder vanzelfsprekend dan in de horeca. Slechts 8 procent van de Nederlanders geeft altijd fooi aan een vakman na het afronden van een klus. Vrouwen blijken iets guller dan mannen: er zijn bijna 200.000 meer vrouwen dan mannen die altijd fooi geven.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken