Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Marketingmachines toongevende concerns haperen
Consument koopt bewust
De aankondiging van de ING bank dit voorjaar dat er plannen zijn om klantgegevens door te verkopen aan bedrijven zette consumenten-belangenorganisaties en politiek Den Haag op de achterste benen. Na de nodige ophef zette de bank het plan voorlopig in de ijskast. Daarmee was wel de discussie over gebruik van privégegevens van consumenten door bedrijven in gang gezet.
Lees verder ...
 
Discountformules & outlet stores in de woonsector
Lage prijs maar de service van een speciaalzaak
The wheel of retailing draait in de woonsector op volle toeren. Veel ondernemers klagen al jaren steen en been over de neergaande prijsspiraal in de sector, een ontwikkeling waar vooral de webshops en discounters de schuld van krijgen: 'Dozenschuivers met waardeloze service.' Kunnen de prijsvechters in de branche zich wel slechte kritieken veroorloven? En is de kritiek reëel?
Lees verder ...
 
Consument laat zich adviseren door vakman
Klusbedrijf beïnvloedt aankoop woonproducten
Ingewikkelde klussen als het plaatsen van een dakkapel worden meestal al uitbesteed. Uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses blijkt dat de consument ook bij het renoveren van een badkamer steeds vaker het klusbedrijf inschakelt. Verandert de rol van het klusbedrijf ten opzichte van de speciaalzaak?
Lees verder ...
 
Retail (her)positioneert formules
Klant kiest voor discount én goede service
Couponacties, prijsvergelijkingen met concurrenten in folders en het gratis weggeven van bijvoorbeeld keukenapparatuur moeten consumenten naar de winkels lokken. De prijsbewuste consument lijkt de groei van discounters en outlet stores te stimuleren... anderzijds profileren speciaalzaken zich nóg meer als verkooppunten waar men terecht kan voor deskundig advies, service en een uitgekiend assortiment.<br>
Lees verder ...
 
De aankoopreis (deel 3)
Continu onder de aandacht van klanten blijven
Hoe krijgt u de klant in de winkel? En hoe zorgt u ervoor dat die klant terug blijft komen en ook andere consumenten vertelt hoe goed u bent? In een serie artikelen doorlopen wij de aankoopreis in fases. In dit derde en laatste deel vertellen woonondernemers over hun succesvolle promotieactiviteiten.
Lees verder ...
 
Rapporten te bestellen op www.qumedia.nl
Aankoopgedrag woonconsumenten
Het afgelopen najaar is het aankoopgedrag van consumenten onder de loep gelegd op het gebied van badkamers, keuken, zonwering, tuinartikelen, verf, behang en bouwmaterialen. De resultaten van de onderzoeken zijn verwerkt in de volgende rapporten:
Lees verder ...
 
'Duitse kwaliteit, Ikea Prijzen'
Levendige handel buiten de winkel
De mediabestedingen in 2013 zijn licht gestegen met 0,4 procent. In het totaal werd er het afgelopen jaar 6,13 miljard euro uitgegeven aan reclame-uitingen, aldus onderzoeksbureau Nielsen. Opvallend genoeg ontbreken cijfers over de online bestedingen... en juist op internet is er veel aan de hand.
Lees verder ...
 
Van duurzaamheid tot omnichannel
Trends woonretail in 2014
Er is altijd een moment om de balans op te maken. Om terug te kijken naar het afgelopen jaar, maar vooral om vooruit te kijken naar dit jaar en wellicht al 2015. Wat staat de woonretail in Nederland de aankomende jaren te wachten? Qudata Markt- & Trendanalyses zet vijf trends op een rij.
Lees verder ...
 
Op maandag 10 februari a.s. organiseert Qudata seminar:
Consumententrends in Wonen
Waarom gaan jonge consumenten liever naar Ikea en 65-plussers liever naar een speciaalzaak? In hoeverre is showrooming een fenomeen geworden in de woonsector? Kortom, hoe verloopt het aankoopproces van woonconsumenten anno 2014? En wat zijn de verwachtingen voor 2015?
Lees verder ...
 
Klusgedrag & rol vakman
18 procent van de consumenten monteert de keuken zelf
Bijna een op de vijf de consumenten die het afgelopen jaar een keuken heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf de keuken te monteren. 10 procent huurt hiervoor een klusbedrijf in. En wanneer men een vakman inhuurt dan let men vooral op vakmanschap en betrouwbaarheid.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Analyse badkamermarkt 1:
Consument kent zijn sanitairverkopers
De afgelopen jaren onderzocht Qudata de markt voor badkamers en badkamerproducten. De komende maanden gaan we analyses presenteren op basis van dit onderzoek. In dit deel aandacht voor de naamsbekendheid van de verschillende soorten retailers. De komende afleveringen aandacht voor het wat, waar en waarom consumenten producten kochten.
Lees verder ...
 
 
ZONVAK MAGAZINE FEBRUARI:
Trends & Noviteiten 2023, ZVM 40 jaar: acties aankondigen & oproep collega-jubilarissen
Op 9 februari verschijnt de februari-editie van vakblad (ZVM•) <b>Zonvak Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Trends & Noviteiten 2023, ZVM 40 jaar: acties aankondigen & oproep collega-jubilarissen</b>.
Lees verder ...
 
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE JANUARI:
Trends & Noviteiten 2023
Op 27 januari verschijnt de januari-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Trends & Noviteiten 2023</b>.
Lees verder ...
 
   Bekendste sanitairmerken vergeleken (1)
Merken zijn sterk, bekend en vertrouwd
Ieder jaar vraagt Qudata ruim 1.000 consumenten die een sanitairproduct hebben gekocht, hoe zij tot die keuze zijn gekomen. In deze rapporten wordt de hele customer journey in kaart gebracht. In deze analyse worden de bekendste sanitairmerken met elkaar vergeleken. Hoe bekend zijn ze, waarom zijn ze zo bekend en wat vinden hun kopers van deze merken?
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken 3:
Hoe maken keukenkopers de juiste keuze?
In de derde aflevering van de serie waarin retailers onderling worden vergeleken, kijken we naar de customer journey van de keukenkopers. Qudata - die deze consumentenonderzoeken heeft uitgevoerd - kent daarvoor een aantal fases die in deze analyse onder de loep worden genomen. Tussen de grootste keukenketens blijken er ook verschillen te bestaan in de manier waarop de de consument zijn informatie zoekt.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken 2:
Hoe kiezen keukenkopers hun keukens?
De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken (deel 1)
Hoe zien de klanten er uit?
De afgelopen maanden heeft KIM• acht belangrijke keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. Hierbij is telkens gekeken naar het profiel van de retailers individueel. In de komende drie uitgaven worden de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze eerste aflevering is gekeken naar de leeftijd, gezinsinkomen, gezinssamenstelling en dienstverbanden van de kopers van keukens bij de grootste acht keukenwinkels.
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (8):
Grando-klanten kopen duurdere keukens
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando.
Lees verder ...
 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken