Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
QumediaTV
Marktplaats etalage voor woonondernemer
Dennis van Allemeersch, directeur B2C van Marktplaats, vertelt over de meerwaarde van Marktplaats voor woonondernemers. 'Wij zijn geen concurrent van de woonondernemer, maar fungeren juist als etalage.'<br>Bekijk hier de korte video-impressie....
Lees verder ...
 
Internetverkoop badkamers in 2011 gedaald
Consumenten kochten afgelopen jaar minder badkamerproducten via internet in vergelijking met het voorgaande jaar. In 2010 kocht 6 procent badkamerartikelen in webshops, dat aandeel is het afgelopen jaar gedaald naar 4 procent, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar het aankoopgedrag van badkamerconsumenten.
Lees verder ...
 
Maandag 5 maart in Zutphen
Seminar social media marketing
Qudata organiseert op maandag 5 maart een seminar over social media marketing. Jeroen Bertrams, specialist op het gebied van online marketing, besteedt tijdens de bijeenkomst ruimschoots aandacht aan de basisbeginselen van social media marketing, Voor het seminar kunt u zich inschrijven via de webshop.
Lees verder ...
 
Qudata peilt mening onder consumenten:
Wat worden de échte woontrends voor 2012/2013?
Wat worden de belangrijkste woontrends voor de aankomende twee jaar: 'Organische vormen in wulpse toepassing' of 'poederachtige pastels in combinatie met aaibare vormen' of de inloopdouche en verf met zonnecellen? Over de eerste twee 'woonstijlen' vertelt dit rapport niet zo veel, wel over allerlei productinnovaties waarvan ruim 2.500 consumenten verwachten dat het een trend gaat worden.
Lees verder ...
 
Maandag 27 februari as. in Zutphen:
Qudata-seminar Consumententrends in Wonen
Waarom kopen consumenten een bepaald woonproduct of merk? En waarom gaan jonge consumenten liever naar IKEA en de 65-plussers liever naar een speciaalzaak? En koopt de woonconsument nu wel of niet via internet?
Lees verder ...
 
11 & 12 oktober in Nijmegen:
Jaarcongres Consumententrends
De 16e editie van het jaarcongres Consumententrends staat weer voor de deur! Het snelveranderende medialandschap heeft een revolutionaire verandering gecreëerd. De consument is overduidelijk aan de macht en krijgt een andere rol binnen uw businessmodel.
Lees verder ...
 
Verhuisplannen nemen toe dankzij verlaging overdrachtsbelasting
Maatregel kan binnen twaalf maanden leiden tot ruim 50.000 extra woningtransacties
Recentelijk heeft het kabinet besloten de overdrachtsbelasting te verlagen van 6 naar 2 procent. Het 2 procent tarief geldt voor een jaar en is ingesteld om de woningmarkt uit het slop te trekken. Uit onderzoek dat afgelopen week is uitgevoerd door USP Marketing Consultancy onder ruim 800 consumenten, blijkt onder meer dat het aantal huishoudens met verhuisplannen enorm is toegenomen dankzij de maatregel. De regeling kan leiden tot ruim 50.000 extra woningtransacties afhankelijk van de mate waarin de extra vraag aansluit op het woningaanbod. Hiermee kan verwacht worden dat het aantal woningtransacties in Nederland weer richting het niveau van voor de economische crisis stijgt.
Lees verder ...
 
Aandeel e-shoppers in 2010 verder gestegen
De populariteit van e-shoppen groeit nog steeds. In 2010 kochten 9,3 miljoen Nederlanders goederen of diensten via internet. Daarmee groeide het aandeel e-shoppers onder internetgebruikers tot 77 procent. In 2006 was dat nog 61 procent. Nederland behoort in de EU tot de landen met de meeste e-shoppers.
Lees verder ...
 
Seminar verplaatst naar 29 augustus as.
Webshops in de woonbranche
Vormt de verkoop van woonproducten in de woonbranche een grote bedreiging voor de woonwinkelier? Op deze en andere vragen wordt ruimschoots aandacht besteed tijdens het Qudata seminar 'Webshops in Woonretail' op maandag 29 augustus in Zutphen. Alvast een voorproefje. Aanmelden kan via de webshop.
Lees verder ...
 
Qudata seminar verplaatst naar 29 augustus:
Webshops in Woonretail
Op maandag 29 augustus organiseert Qudata Markt- & Trendanalyses een seminar over 'Webshops in Woonretail'. Tijdens die middag wordt er een overzicht gegeven van de recente ontwikkelingen op het gebied van online verkoop van woonproducten.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
21 procent btw-tarief funest voor bouwsector
Daling aantal opdrachten bij verhoging btw-tarief
Het huidige 6 procent btw-tarief op arbeidskosten binnen de bouwsector heeft geleid tot een sterke toename in opdrachten. Uit onderzoek van Werkspot.nl blijkt dat 70 procent van de Nederlanders bewust zijn klus laat uitvoeren vóór 1 juli 2015 om het btw-tarief van 21 procent te omzeilen.
Lees verder ...
 
Aanpassen naar persoonlijke wensen
Trends in zonwering
Persoonlijke wensen, klimaatbeheersing en gemak... Dit is de top drie als het gaat om de belangrijkste trends op het gebied van zonwering, aldus de doelgroep 'zonweringkopers'; consumenten die het afgelopen jaar zonwering hebben gekocht. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses naar consumentengedrag in 2014.
Lees verder ...
 
Vakman krijgt voorkeur boven partner
Partner niet goed genoeg als klusser
Van de mannen en vrouwen die samenwonen, schakelt 44 procent liever direct een vakman in voor een klus dan zijn of haar eigen partner. Ze hebben weinig vertrouwen in het klustalent van hun partner.
Lees verder ...
 
Drie miljoen klussen in tweede helft 2014
Afgelopen halfjaar zijn er in Nederland in totaal drie miljoen klussen uitbesteed. Dat zijn ruim 400.000 klussen meer dan is voorspeld in kwartaal 3. De winst is juist in het vierde kwartaal behaald, normaliter het minst sterke klusseizoen. De aanhoudende positieve trend duidt op een definitief herstel van de markt. Dit blijkt uit de Klusmonitor uitgevoerd door Market Response onder 1.000 Nederlanders in opdracht van Werkspot.nl.
Lees verder ...
 
Drie miljoen klussen in tweede helft 2014
Afgelopen halfjaar zijn er in Nederland in totaal drie miljoen klussen uitbesteed. Dat zijn ruim 400.000 klussen meer dan is voorspeld in kwartaal 3. De winst is juist in het vierde kwartaal behaald, normaliter het minst sterke klusseizoen. De aanhoudende positieve trend duidt op een definitief herstel van de markt. Dit blijkt uit de Klusmonitor uitgevoerd door Market Response onder 1.000 Nederlanders in opdracht van Werkspot.nl.
Lees verder ...
 
Trends in raambekleding
Koper oranje is dit jaar dé trendkleur in raambekleding. Volgens Luxaflex Nederland kunnen we zelfs spreken van 'coppermania'. Welke trends kunnen we nog meer verwachten? Maartje Knipscheer van Luxaflex Nederland zet de belangrijkste op een rij.
Lees verder ...
 
Onderzoek 10-jarige Klussenier:
Consument wil allround vakman en geen gedoe
De Nederlandse woonconsument huurt het liefst een allround vakman in als er iets aan z'n woning moet gebeuren. Ook wil die consument graag een verbouwing waarbij er geen sprake is van gedoe en onverwachte kosten achteraf. Dit blijkt uit het onderzoek 'Wonen mag geld kosten' dat klusformule De Klussenier onlangs onder 1.000 consumenten heeft gehouden.
Lees verder ...
 
Witte dakramen schot in de roos
Slechts 5 procent van de verkochte dakramen zijn nog maar blank afgelakt, de rest wordt allemaal in de standaard witte kleur verkocht.
Lees verder ...
 
Kopje koffie glazenwasser?
Als de vakman bij iemand een klus uitvoert, is hij beter af met de vrouw des huizes dan met haar vriend of man. Vrouwen geven vaker een vers bakje koffie met iets lekkers erbij dan mannen: 37 procent tegenover 28 procent. Dat blijkt uit onderzoek onder 1.142 Nederlanders in opdracht van Werkspot.nl.
Lees verder ...
 
Zonnig voorjaar zorgt voor groei
Het uitzonderlijk goede weer in de eerste drie maanden van 2014 staat in schril contrast met het koude voorjaar van 2013. Voor veel specialisten in producten die het huis tegen de zon beschermen heeft dit positieve gevolgen. Dit blijkt uit een analyse van zoektermen op het internet in opdracht van Somfy, specialist in huisautomatisering en gemotoriseerde oplossingen voor onder meer zonwering, rolluiken, raamdecoratie en gordijnen.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken