Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Prijzen bestaande koopwoningen verder gedaald
De prijzen van verkochte, bestaande woningen waren in mei gemiddeld 2,5 procent lager dan in mei 2008. Dit is de vierde maand op rij dat de prijzen van koopwoningen lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster.
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen stijgt naar -23
Consumenten waren in mei voor de tweede maand op rij minder somber. Het consumentenvertrouwen steeg van -28 naar -23. In april nam de indicator al met 6 punten toe. Consumenten oordeelden aanzienlijk minder negatief over het economisch klimaat.
Lees verder ...
 
Woningnieuwbouwproductie 2009:
70.500 woningen
De woningbouwproductie neemt in 2009 met 11 procent af ten opzichte van 2008. In totaal worden er 70.500 woningen gereedgemeld in 2009. In 2010 komt de woningbouwproductie uit op 62.000, dat is een daling van nog eens 12 procent ten opzichte van 2009. Pas in 2011 wordt licht herstel verwacht.
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen stijgt in april licht
Consument minder somber over toekomst
Het vertrouwen van de consument nam in april toe. Het consumentenvertrouwen steeg van -34 naar -28. Vooral het vertrouwen in de toekomstige ontwikkeling van de Nederlandse economie steeg sterk. Een m...
Lees verder ...
 
Consumentvertrouwen naar dieptepunt
Het vertrouwen van consumenten is in maart weer afgenomen, van -30 naar -34. Vooral de directe toekomst ziet de consument somberder in. Het oordeel over het economisch klimaat verslechterde fors en be...
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen februari 2009
Consument blijft somber
Het vertrouwen van consumenten is in februari onveranderd laag gebleven. De indicator had een waarde van -30, net als in januari. De koopbereidheid bleef gelijk, terwijl het economisch klimaat een fractie negatiever werd beoordeeld dan vorige maand. Inmiddels verwachten negen op de tien consumenten de komende twaalf maanden een oplopende werkloosheid.
Lees verder ...
 
Een derde Nederlanders heeft verfraaiplannen
Bijna een derde van de Nederlanders is van plan binnen nu en een jaar hun interieur te verfraaien. De Verfraaiindex is in januari 2009 uitgekomen op 31, een stijging van twee punten ten opzichte van een maand eerder. Het zijn vooral de hogere inkomens die het komende jaar hun huis verfraaien. Dit blijkt uit onderzoek dat WoonKennis onder ruim 700 woonconsumenten heeft gehouden ten behoeve van de Woonindex.
Lees verder ...
 
Extra weekend én een vakdag
Woonbeurs uitgebreider dan ooit
De zeventiende editie van de Woonbeurs Amsterdam wordt uitgebreider dan ooit. De openingstijden -van 26 september t/m 4 oktober- zijn verruimd met een extra consumentenweekend. Ook is er dit jaar voor het eerst een speciale Maandag Vakdag. En maandagavond wordt een exclusieve VIP Night.
Lees verder ...
 
Vraagprijs woningen daalt
De gemiddelde vraagprijs per vierkante meter van woningen is in de eerste maand van dit jaar met 0,3 procent gedaald ten opzichte van de maand ervoor. Dit blijkt uit statistieken van huizenzoekmachine HuizenZoeker.
Lees verder ...
 
Onderzoek onder huurders en huiseigenaren wijst uit:
Energie besparen als het niet teveel moeite kost
Huiseigenaren steken pas geld in maatregelen om energie te besparen als die niet teveel moeite kosten, voldoende comfort opleveren en als bovendien het financiële plaatje helemaal klopt. De combinatie van deze drie factoren geeft de doorslag. Dit blijkt uit onderzoek van Milieu Centraal, uitgevoerd door Intomart GFK onder ruim 800 consumenten.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Qudata-seminar over webshops in de woonsector
'Consument winkelt cross channel'
'De gemiddelde Amerikaan maakt bijna 2,5 uur per dag gebruik van de mobiele telefoon', aldus Derk-Jan Rouwenhorst van Qudata Markt- & Trendanalyse ter inleiding van het seminar over webshops in woonretail op maandag 27 augustus. Het cross channel winkelen zal de aankomende jaren het winkellandschap volledig veranderen, zo was de teneur van de presentatie.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoopgedrag Keukenconsumenten 2012
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 naar een keuken? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar de perfecte keuken? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van keukens, keukenapparatuur en wekbladen wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van keukenconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoopgedrag Badkamerconsumenten 2012
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 naar een badkamer? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte badkamer? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van badkamerproducten wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van badkamerconsumenten.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoopgedrag Zonweringconsumenten 2012
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 zonwering? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte zonwering? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van zonwering wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoop gedrag klusconsumenten - schilderen & behangen
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 schilder- & behangartikelen? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte verf en behang? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van schilder- & behangartikelen wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de tweede maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van klusconsumenten op het gebied van schilderen en behangen.
Lees verder ...
 
Meer geld voor klussen in crisistijd
Consument heeft voor ruim 3.000 euro aan werk liggen
Consumenten die het komende half jaar willen gaan klussen, hebben gemiddeld voor ruim 3.000 euro aan werk liggen. Een meerderheid laat zich daarbij niet beïnvloeden door de economische crisis. Dat blijkt uit een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen onder ruim 1.600 consumenten. Ruim tweederde van de ondervraagde consumenten is de afgelopen tijd op zoek geweest naar een vakman of is dit binnenkort van plan. Vooral voor grote klussen schakelt de consument een vakman in. Bijna een op de drie consumenten gebruikt Marktplaats Klussen om die vakman te vinden.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoopgedrag Keukenconsumenten 2012
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 naar een keuken? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar de perfecte keuken? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van keukens, keukenapparatuur en wekbladen wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van keukenconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek
Aankoopgedrag zonweringconsumenten
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 zonwering? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte zonwering? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van zonwering wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoeken:
Aankoop- en klusgedrag woonconsumenten
Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar onderzoeken uit naar het sterk veranderende aankoop- en klusgedrag van consumenten op het gebied van wonen. De resultaten van de onderzo...
Lees verder ...
 
Onderzoek Qudata & Marktplaats:
Consument wil kundige en betrouwbare vakman
Vakmanschap, betrouwbaarheid en het leveren van kwaliteit blijken belangrijke criteria bij het inhuren van een vakman voor klussen aan huis. Daarnaast let de helft van de klusconsumenten, zeker in deze tijd, op de prijs. Dat blijkt uit een onderzoek dat Qudata in opdracht van Marktplaats Klussen heeft gehouden onder ruim 1.600 consumenten.
Lees verder ...
 
Vorige | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken