Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Gezocht: nieuwe panelleden
In tijden van crisis volgt u als keukenondernemer nauwlettend de berichtgeving in de media. Hoe ontwikkelen de aandelenbeurzen zich, in hoeverre stagneert de woningbouw en welke omzetcijfers laat de wonenbranche het afgelopen kwartaal zien?
Lees verder ...
 
Keukenspecialist moet inzetten op meerwaarde, niet op prijswapen
'Gratis apparaten, dat bestaat gewoon niet'
Keukendetaillisten zouden zich meer moeten richten op een totaalprijs voor een keuken en niet langer ieder product in de offerte specificeren. Op die manier kan de specialist beter concurreren met internetaanbieders en daarmee wordt voorkomen dat keukens alleen verkocht worden als de klant 'vijf of zes apparaten gratis' krijgt. Dat was één van de conclusies tijdens de presentatie van het rapport Trends in keukenapparatuur van Qudata.<br>
Lees verder ...
 
Maandag 16 november aanstaande:
KIM/Qudata bijeenkomst 'Trends in Keukenapparatuur'
Wat zijn de trends op het gebied van keukenapparatuur? Komen er gemiddeld steeds meer apparaten in de keuken, speelt energiebesparing een grote rol bij de ontwikkeling van keukenapparatuur en wint de apparatuur in omzetaandeel van de keukenkastjes?
Lees verder ...
 
Barometer vrijwel ongewijzigd
De KIM Branchebarometer is in de afgelopen maanden vrijwel ongewijzigd rond stand 37 blijven staan. Nadat de barometer in augustus op stand 36,8 uitkwam, gaf de barometer eind september stand 37,1 aan...
Lees verder ...
 
'Gründlichkeit' bepaalt groot deel van succes
Duitse keuken staat nog steeds als een huis
De Duitse keuken staat als een huis. Met dank aan de spreekwoordelijke 'Gründlichkeit', de leverbetrouwbaarheid en misschien ook wel de voor Nederland goede bereikbaarheid van de fabrieken. 'We hebben dezelfde handelsgeest en dat scheelt een heleboel', aldus aanwezigen tijdens de presentatie van het rapport 'Trends in Duitse keukens' van vakblad KIM en haar researchbureau Qudata op 7 september.
Lees verder ...
 
86 % wil naar Küchenmeile
Gaat u naar de Küchenmeile? vroegen we aan de bezoekers van onze website www.vakbladkim.nl.. Maar liefst 86 procent van de respondenten beantwoordde deze vraag met ?ja?. De overige 14 procent gaf aa...
Lees verder ...
 
Groei kleinhuishoudelijke apparaten
Bij de detaillisten in elektronica vormt de verkoop van kleinhuishoudelijke apparaten momenteel een lichtpuntje in de crisis. Staafmixers, keukenmachines en espressoapparaten boeken namelijk een behoo...
Lees verder ...
 
Qudata organiseert bijeenkomst op 7 september a.s.
Trends in Duitse keukens
Na de succesvolle bijeenkomst over Italiaanse keukens houdt Qudata op 7 september een nieuwe onderzoekspresentatie, waarbij het thema Duitse keukens wordt uitgelicht. Deze middag is bedoeld voor fabrikanten en worden gehouden in het pand van Qumedia in Zutphen.
Lees verder ...
 
BrancheBarometers voorspellen zwaar weer in het aankomende najaar
Grote dip komt na de bouwvak
De BrancheBarometer krabbelt, in navolging van het Consumentenvertrouwen, voorzichtig uit het dal. Dat geldt ook voor de Omzet- en OndernemingsBarometer. De situatie in de keukenmarkt is de afgelopen maanden licht verbeterd, maar voor de periode na de 'bouwvak' is het KIM-Panel nog steeds zeer pessimistisch gestemd. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata, het researchbureau van Qumedia. Recente positieve noot hierbij is dat de Duitse economie na maanden van krimp weer een kleine groei heeft laten zien.
Lees verder ...
 
Omzet detailhandel in mei bijna 9 procent lager
In mei van dit jaar heeft de detailhandel bijna 9 procent minder omzet behaald dan in dezelfde periode een jaar eerder. Vooral het volume kromp in vergelijking met vorig jaar. De omzetontwikkeling van...
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Klusgedrag & rol vakman
18 procent van de consumenten monteert de keuken zelf
Bijna een op de vijf de consumenten die het afgelopen jaar een keuken heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf de keuken te monteren. 10 procent huurt hiervoor een klusbedrijf in. En wanneer men een vakman inhuurt dan let men vooral op vakmanschap en betrouwbaarheid.
Lees verder ...
 
Klusbedrijven slecht bereikbaar
Klusbedrijven, waaronder schilder- en timmerbedrijven, zijn telefonisch slecht bereikbaar. 68 procent van de consumenten gaven bij meer dan 9.000 klusbedrijven aan dat ze het betreffende bedrijf niet te pakken kregen. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl.
Lees verder ...
 
Ondernemers wisselend tevreden
De Ondernemingsbarometer die aangeeft, hoe de ondervraagde ondernemers de situatie van hun eigen branche beoordelen, verschilt sterk per branche. Daarnaast komt deze niet altijd overeen met de omzetontwikkeling die diezelfde ondernemers doorgeven. Het jaar 2014 begint met grote vraagtekens.
Lees verder ...
 
Tegel mag weer op een tegel lijken
Tegelverkoop profiteert van renovatie
Bijna tweederde van de badkamerconsumenten geeft aan te investeren in tegels voor hun huidige woning. Dat zijn de uitkomsten van een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder bijna 550 consumenten die onlangs een nieuwe badkamer aanschaften of dat in de komende maanden gaan doen.
Lees verder ...
 
Bedrijven in de bouw slecht bereikbaar
60 procent van de ondernemingen is tijdens kantooruren regelmatig slecht telefonisch bereikbaar. Vooral gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar.
Lees verder ...
 
Stukadoor het vaakst gezocht op Marktplaats in 2013
In 2013 is op Marktplaats het vaakst gezocht naar een stukadoor, gevolgd door schilder en timmerman. Dit blijkt uit het jaaroverzicht van het online handelsplatform.
Lees verder ...
 
Buitenleven en domotica
Trends zonwering 2014
Wat zijn volgens de dealer de belangrijkste zonweringtrends voor 2014? De aandacht voor buitenleven, met terrasoverkappingen staan met stip bovenaan, blijkt uit een rondvraag in de markt. De markt voor terrasoverkappingen is nog steeds groeiende. Ook automatische bediening en domotica worden veel genoemd .
Lees verder ...
 
Pessimisme overheerst over 2014
Bodem van branche nog niet bereikt
De ondernemers uit de zonweringbranche zijn minder optimistisch over 2014 dan hun collega's in andere woonbranches. Bij de totale woonbranche verwacht 40 procent van de ondervraagde ondernemers dat in 2014 toch wel een einde komt aan de crisis. Bij de zonweringondernemers is dit percentage slechts 12 procent. De helft van hen verwacht pas een verbetering na 2015.<br>
Lees verder ...
 
Nederland investeert weer in noodzakelijk onderhoud van eigen huis
Lagere btw zet vakman aan het werk
In 2013 wordt in vergelijking met 2012 meer geld uitgegeven aan bouw, verbouw, renovatie en kleine of grote klussen. De voornaamste reden hiervoor is de verlaging van de btw. Ook de vakman profiteert van het aantrekkelijke btw-tarief, want consumenten schakelen vaker een professional in dan vorig jaar. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats naar het klusgedrag van de Nederlandse consument onder ruim 1000 respondenten. Maar liefst 55% van de ondervraagden geeft aan dat hun klusbudget hoger is dan in 2012. Volgens inschatting van Qudata op basis van dit onderzoek wordt in 2013 in totaal bijna 20 miljard euro uitgegeven aan klussen en verbouwingen.
Lees verder ...
 
Sluit je aan bij het KlusPro-panel
Het KlusPro-panel groeit gestaag. Steeds meer zelfstandige klussers sluiten zich erbij aan, met als doel om extra kennis over de klussenbranche op te doen. Hoe meer klussers zich bij ons aansluiten, h...
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken