Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Toenemende aandacht voor vergrijzing
Domotica vraagt om integraal bouwproces
Ten behoeve van haar Jaarrapport 2009/2010 heeft BouwKennis onderzoek verricht naar de stand van zaken rondom domotica in de bouwkolom. In dit artikel wordt ingezoomd op de rol die domotica speelt binnen het bouwproces.
Lees verder ...
 
Nieuwbouwproductie utiliteitsbouw raakt bodem in 2011
De verwachte productiewaarde van de utiliteitsnieuwbouw klapt in 2010 terug naar circa Euro 5,5 miljard. In 2011 wordt het dal bereikt op iets meer dan Euro 5 miljard. Vanaf 2012 is er weer sprake van een lichte groei ten opzichte van het jaar ervoor. De verwachte daling betekent een forse aderlating ten opzichte van de jaren 2008 en 2009, toen de productiewaarde nog op ruim Euro 6,8 miljard uitkwam. Hiermee sluit de utiliteitsbouw een zeer lucratieve periode af, die voorlopig niet meer zal terugkeren. Dit blijkt uit de jongste prognoses van BouwKennis ten behoeve van de BouwKennis Marketing Score Card Marktomvang.
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen april daalt naar -15
De stemming onder consumenten verslechterde in april. De indicator van het consumentenvertrouwen kwam uit op -15, tegen -12 in maart. Het vertrouwen in de toekomst liep sterk terug. Het oordeel over h...
Lees verder ...
 
Vakblad KIM organiseert op 22 maart bijeenkomst:
'Verschuivend retaillandschap in keukens'
Het retaillandschap in de keukenmarkt is de laatste jaren sterk veranderd. In toenemende mate hebben branchevreemde partijen zich gestort op de verkoop van keukens. De verschuivingen in het keuken-retaillandschap staan centraal in de bijeenkomst die Vakblad KIM in samenwerking met onderzoeksbureau Qudata op 22 maart organiseert.
Lees verder ...
 
CBW-MITEX voorspelt 8 % omzetdaling voor 2010
Keukenspeciaalzaken hebben in 2009 13 procent minder omzet behaald dan een jaar eerder. In het vierde kwartaal kwam het resultaat uit op -6 procent. Dit blijkt uit de monitor Omzetwonen.nl van CBW-MITEX .
Lees verder ...
 
BrancheBarometer toont de stemming in de markt
Keukenbranche wacht af
De keukenmarkt nam het afgelopen jaar een afwachtende houding aan. Ondanks het herstel van het consumentenvertrouwen, van -30 in januari naar -11 aan het einde van het jaar, zijn de keukenondernemers nog maar matig gestemd over de ontwikkeling van de branche.
Lees verder ...
 
Column Opinie
Sanering?
Het Structuurrapport keukenbranche, waarvan in deze KIM-editie een gedeelte wordt gepubliceerd, liegt er niet om. Onze branche maakt momenteel een keiharde sanering door. Zoals we al eerder constateer...
Lees verder ...
 
Geruisloos worden winkeldeuren gesloten
Structuuronderzoek voorziet sanering keukenbranche
De KIM/Qudata BrancheBarometer geeft namens het panel van ruim honderd keukenondernemers aan hoe het algemeen welgevoelen van de keukenbranche is. Deze geeft een duidelijk overzicht van de ontwikkelingen sinds het begin van de crisis in 2008. We zien inmiddels keukenzaken verdwijnen. Dat gaat (nog) niet gepaard met dramatische faillissementen; er worden geruisloos winkeldeuren gesloten.
Lees verder ...
 
HBD ziet voldoende toekomst voor kleine zelfstandige
Consument zoekt winkeliers met passie en uniek product
Als tegenreactie op de vele ketens en franchiseformules die de Nederlandse winkelstraat telt, ziet het Hoofdbedrijfschap Detailhandel volop kansen voor de nieuwe, kleine winkels. Eind vorig jaar bracht het HBD het rapport 'Kleine, vernieuwende winkels maken het verschil' uit. 'De consument wil weg van het grijze midden en gaat op zoek naar uniciteit', aldus het rapport.
Lees verder ...
 
KIM/Qudata onderzoek keukenapparatuur toont trendverschuivingen
'Naast de prijsstelling ook aandacht voor gebruiksgemak'
De omzetten in keukenapparatuur vielen in recessiejaar 2009 behoorlijk tegen, geven de meeste leden van het KIM/Qudata-panel aan. Maar dat is volgens hen geen reden om het prijswapen in te zetten of apparatuur via internet te verkopen. Liever richten ze zich op de trends voor de nabije toekomst: gebruiksgemak en energiebesparing.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Wat maakt een merk waardevol?
De ideale winkel
Merken, zowel van producten als van winkels, spelen in het leven van consumenten een belangrijke rol. In een speurtocht naar 'de ideale winkel' is het merk van die winkel een interessant beginpunt. Wat maakt een merk zo waardevol? Op dinsdag 4 juni hield Qudata Markt- & Trendanalyses hierover een boeiend symposium.
Lees verder ...
 
Installateur profiteert van BTW-verlaging
Barometers tonen kwakkelende branches
De branchebarometers van de meeste woonmarkten bleven dit voorjaar diep in het rood staan. De ondernemers zijn pessimistisch over de situatie in hun kwakkelende branches. Er zijn echter uitzonderingen: de badkamerondernemers en de klusbedrijven.
Lees verder ...
 
Vindbaar door onderscheidend vermogen
Claim je positie online
Het mag als bekend worden verondersteld dat inmiddels ruim driekwart van de consumenten zich op internet oriënteert op een woonproduct. Minder bekend is wellicht hoe die zoektocht online verloopt en wat de impact is op het totale aankoopproces. Vijf jaar onderzoek door Qudata legt dit online speelveld volledig bloot.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Alleen dhz-markt nog in mineur
Ondernemers melden omzetgroei
De Omzetbarometers, die aangeven hoe de omzet van de woonondernemers zich ontwikkelt ten opzichte van twaalf maanden geleden, schieten omhoog in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat geldt zelfs voor de zonweringbranche, die het meest zwaar door de crisis werd getroffen. Alleen de ondernemers uit de doe-het-zelfbranche zijn nog negatief over hun huidige omzetontwikkeling.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Optimisme bij keukens, badkamers en klussers
Ieder ziet economie door zijn eigen bril
De vraag: Wat verwacht u van de economie in de komende zes maanden wordt in de diverse segmenten van de woonbranche heel verschillend beantwoord. Vooral de keuken- en badkamerretailers en de klusbedrijven zijn optimistisch. De zonweringondernemers en de dhz-branche hebben hun twijfels over de economische vooruitzichten.
Lees verder ...
 
Branche reageert via LinkedIn op sanering woonwinkels
Authentieke formules met 'beleving' overleven!
In de vorige editie van WoonRetail Magazine is, op basis van de uitspraak van Cor Molenaar dat een derde van de winkels verdwijnt, berekend dat er in 2016 zo'n 8.000 woonwinkels overblijven. Daarop is via LinkedIn uitgebreid gereageerd. Een kort overzicht...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken