Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Optimisme neemt toe ondanks tegenvallende cijfers
'Ondernemers zijn het klagen over de recessie beu'
De woningbouw vertoont nog geen herstel; het consumentenvertrouwen wel. De afzet van keukens stagneert nog steeds; de BTW-verlaging stimuleert daarentegen de renovatiemarkt. De keukenondernemers laten zich door al die tegengestelde informatie niet meer gek maken. Ze zijn het klagen over de recessie beu. De KIM Branchebarometer is dit kwartaal zelfs -ondanks alles- optimistisch gestemd. De branchecijfers op een rijtje...
Lees verder ...
 
4 april, 18 april en 9 mei
Seminars over online marketing
Qudata organiseert in april en mei drie seminars over online marketing. Jeroen Bertrams, specialist op het gebied van online marketing, besteedt tijdens de bijeenkomsten ruimschoots aandacht aan de basisbeginselen van online marketing, social media en zoekmachine optimalisatie. Er is per sessie beperkt ruimte, dus schrijf u nu al vast in via de webshop.
Lees verder ...
 
Vooral outdoor cooking en buitenbaden
Branche denkt nog traditioneel over 'buitenleven'
Outdoor cooking, buitenbaden en tuinbestratingen; dat zijn de items waarop keuken- en badkamerondernemers zich richten, wanneer het gaat om een concreet 'buitenleven'-assortiment. Toch worden ook al trends als aanbouwveranda's, luxe tuinmeubelen, buitenhaarden en terrasoverkappingen in de gaten gehouden.
Lees verder ...
 
Omzet apparatuur in keukenbranche daalde in 2010 met 6 %
Energiebesparing bij keukenapparatuur is een blijvertje
De nieuwe zakelijkheid -met meer oog voor de prijs dan voor design- deed afgelopen jaar haar intrede bij de keukenapparatuur. Maar aandacht voor energiebesparing is een blijvertje; zeker bij het segment koelen & vriezen. Dat blijkt niet alleen uit de beurs LivingKitchen in Keulen, maar ook recent onderzoek van KIM/Qudata.
Lees verder ...
 
Branchebarometer stijgt naar 52,8
Komt het door de positieve gevolgen van de BTW-maatregel voor verbouw en renovatie? Of komt het door het toegenomen consumentenvertrouwen? De KIM Branchebarometer, waarin de leden van het KIM-Panel aa...
Lees verder ...
 
2010 sluit af met barometerstand 42,5
Het KIM-panel van keukenondernemers laat het jaar 2010 afsluiten met de Branchebarometerstand 42,5. Dat is beduidend positiever dan de barometerstand, waarmee het jaar begon. In januari 2010 gaf de ba...
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Keukenmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd keukenmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van keukens, keukenapparatuur en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Wie is uw grootste concurrent?
Bijna 60 procent van de keukenondernemers in Nederland ziet de collega-keukenzaak om de hoek als de grootste concurrent. Op ruime afstand volgt de dreigende en groeiende verkoop van keukenproducten via internet. Dit blijkt uit het Structuuronderzoek Keukenmarkt 2011 van Qudata Markt- en Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Welke consumenten kopen bij welke formule?
Moderne keukenconsument maakt nieuwe winkelkeuzes
In november hield Qudata een onderzoek onder 1.500 consumenten. Dit werd gepresenteerd in het Rapport Aankoopgedrag. Een gedeelte van dit onderzoek werd exclusief voor vakblad KIM uitgevoerd: Welke consumenten kopen een keuken, badkamer of zonwering in welk type winkel? In deze editie presenteren we de uitkomsten hiervan. Wie kopen bijvoorbeeld in een keukenzaak en wie bij IKEA? En beseft de branche dit al?
Lees verder ...
 
Qudata Markt- & Trendanalyses onderzocht aankoopgedrag keukenconsumenten
IKEA grote concurrent keukenzaken
Niet de bouwmarkten en ook (nog) niet de webshops, maar woonwarenhuizen als IKEA is de grote concurrent van de keukenspeciaalzaak. Maar liefst 23 procent van de consumenten geeft aan naar het Zweedse woonwarenhuis te gaan voor de aanschaf van een keuken. Dat is een van de opvallendste conclusies in het rapport 'Aankoopgedrag keukenconsumenten' van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Qudata Consumentenonderzoek
Positionering van winkelmerken
Bij de consumentenonderzoeken naar de 'customer journey' van merken en producten in de woonbranches verricht Qudata sedert enkele jaren ook onderzoek naar de verschillende aankoopkanalen. De respondent wordt niet alleen gevraagd wat men gekocht heeft, maar ook waar en vooral waarom. Deze resultaten geven een aardig inzicht in de positionering van retailketens.<br>
Lees verder ...
 
Mannen geven sneller sleutel af
Wanneer Nederlanders een klus laten uitvoeren, blijken mannen hun vakman sneller in vertrouwen te nemen dan vrouwen. 17 procent van de mannen zegt bereid te zijn de sleutel aan hun vakman af te geven, ten opzichte van 9 procent van de vrouwen.
Lees verder ...
 
Voor zzp'ers in de bouw:
Particulier belangrijkste opdrachtgever
De particulier wordt het vaakst genoemd als partij waar zzp'ers in de bouw zaken mee te doen. Ook meer dan de helft van de omzet van de zzp'ers komt bij de particuliere opdrachtgever vandaan. Andere opdrachtgevers spelen echter ook een grote rol.
Lees verder ...
 
Nederlanders willen liever geen klushuis
Nederlanders hebben weinig zin om een nieuw aangekocht huis op te knappen. Slechts zes procent kiest, bij het zoeken naar een nieuwe woning, voor een klushuis. Bijna een derde (29 procent) geeft de voorkeur aan een huis dat helemaal af is.
Lees verder ...
 
Vertrouwen woningmarkt naar nieuw record
De indicator die het consumentenvertrouwen in de woningmarkt weergeeft, steeg in april tot 118 punten, zo laat Vereniging Eigen Huis weten. “Dat is 2 punten meer dan in de voorgaande maand en de hoo...
Lees verder ...
 
Optimisme in de woonbranche
Zonweringbranche herademt
De zonweringbranche heeft het laatste half jaar van 2015 weten mee te profiteren van het optimisme in de woonbranche. De branchebarometers staan allemaal de laatste zes maanden van 2015 boven de 50 punten; optimisme en positieve geluiden overheersen.
Lees verder ...
 
Tevredenheid over eigen bedrijf
De branche is buiten adem
De badkamerbranche lijkt bij de overgang van 2015 naar 2016 een beetje buiten adem te zijn. Na een jaar van voortdurend optimisme, zijn de ondernemers wat aarzelend over de vooruitzichten voor de branche als geheel voor dit jaar. Terwijl hun eigen bedrijfsvoering en de daarbij behorende omzet juist een positief beeld laat zien…<br>
Lees verder ...
 
Optimisme in de woonbranche
Dhz-branche lift nog niet mee
De doe-het-zelfbranche lift het laatste half jaar nog niet mee met het optimisme van de woonbranche. Daar waar de branchebarometers binnen de rest van de woonbranche omhoog schieten, doen ze dat binnen de doe-het-zelfbranche nog zeker niet. Vanuit de klusbedrijven klinken wel enthousiaste geluiden.
Lees verder ...
 
Groen licht voor klusbranche
De woonbranche als geheel is momenteel - na een lange crisisperiode - 'booming'; en de ondernemers met een klusbedrijf profiteren hiervan zeker mee. De woningmarkt, het consumentenvertrouwen, de bereidheid om grote aankopen te doen... al deze indicatoren staan op groen. Zo ook de Ondernemersbarometer en de Omzetbarometer van ons KlusPanel.
Lees verder ...
 
Qushop online
Nieuwe webwinkel voor Qumedia
Sinds enkele weken heeft Qumedia een geheel vernieuwde website waarin u voor de meeste diensten terecht kunt. Niet alleen abonnementen en losse nummers kan de bezoeker hier bestellen, maar ook toegangskaarten voor de meeste van onze speciale evenementen.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken