Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Veranderend aankoopgedrag in woonbranche
Het nieuwe winkelen in kaart gebracht
Het consumentengedrag verandert momenteel, onder invloed van internet en social media zoals Facebook en Hyves. Daarover worden veel aannames gedaan; maar welke veranderingen vinden nu daadwerkelijk plaats in het oriënterings- en aankoopgedrag in bijvoorbeeld de woonbranche? Het rapport Aankoopgedrag Keukenconsumenten van Qudata geeft hier antwoord op en komt met verrassende uitkomsten.
Lees verder ...
 
Column Opinie
Koorddansen
Voor u ligt de tweede editie van het KIM Keukenjaarboek. De reacties op de eerste uitgave, eind 2009, waren zo enthousiast, dat we als redactie opnieuw met u terugkijken op een roerig jaar -2010- en a...
Lees verder ...
 
CBS- en KIM/Qudata-cijfers:
Woonbranche plust in augustus
De omzet van de detailhandel steeg in de maand augustus duidelijk ten opzichte van twaalf maanden daarvoor. Volgens het CBS liet met name de omzet in de woninginrichting en de consumentenelektronica een toename zien. Ook de Qudata/KIM Branchebarometer bevindt zich in een stijgende lijn.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata onder consumenten
Aankoopgedrag keukenconsumenten onder de loep
Op welke wijze oriënteert de consument zich in zijn of haar zoektocht naar de ideale keuken? In hoeverre wordt de informatie vergaard via internet en op welk moment kiest men ervoor om een showroom te bezoeken? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de keukenmarkt vast uw mening over heeft, maar waar nooit daadwerkelijk onderzoek naar is gedaan. Onderzoeksbureau Qudata voert dit najaar, in opdracht van vakblad KIM, een onderzoek uit onder consumenten waarbij het aankoopproces van een keuken centraal staat.
Lees verder ...
 
Nederlanders hebben voorkeur voor Italiaanse keuken
Italiaans eten is favoriet bij de Nederlande consument. Dat stelt bureau Q&A Research na onderzoek, uitgevoerd onder 2.000 Nederlanders in opdracht van Jumbo Supermarkten. Zo`n 66 procent van de respo...
Lees verder ...
 
Miele 'een van de sterkste merken'
Miele is uitgeroepen tot een van de sterkste merken van Nederland. Deze resultaten publiceerde Brand Asset Consult eind juli in het merkenonderzoek ‘Brand Asset Valuator’. Dat merkenonderzoek word...
Lees verder ...
 
22 november 2010 in de Creatieve fabriek in Hengelo
Woon Trend Event
Zet alvast in uw agenda: 22 november Woon Trend Event. Een eendaags woonevent voor ondernemers in de keuken-, badkamer- en zonweringbranche. Een intieme vakbeurs voor woonspecialisten waar de nadruk ligt op de presentatie. Met veel sfeer en emotie!
Lees verder ...
 
Ruim miljoen mensen wacht met kopen woning
Ongeveer 1,3 miljoen Nederlanders wachten nog even met het kopen van een huis. Uit het Profiel Huizenkopers van onderzoeksinstituut OTB en brancheorganisatie NVB blijkt dat het niet echt om een kopersstaking gaat, maar meer om massaal uitstelgedrag. Ongeveer 70% van de potentiële kopers wacht nog even vanwege de crisis, 64% zegt te wachten omdat men niet zeker is van de eigen baan, 62% heeft moeite met de verkoop van de huidige woning en 51% maakt zich zorgen om de renteaftrek.
Lees verder ...
 
Qudata-bijeenkomst op maandag 4 oktober 2010:
De Duurzame Woning van 2010
2010 is het jaar van de waarheid voor de Nederlandse woonretail. De recessie trekt diepe sporen in de detailhandel. Voor ondernemers is het zaak het hoofd boven water te houden. Heeft men dan nog stee...
Lees verder ...
 
Winkels op toplocaties minder snel leeg
De winkelmarkt lijkt zich voorzichtig te herstellen. De groeiende leegstand van winkels op A- en B-locaties is tot stilstand gekomen en de daling van het aantal passanten vlakt af. Dat blijkt uit onderzoek van Locatus.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Bouwpersoneel moet beter voorgelicht worden
Bouwpersoneel dat regelmatig met epoxy's werkt, moet beter worden voorgelicht over de <br>gezondheidsrisico's. Dat concluderen BG Bau en Arbouw op basis van gezamenlijk onderzoek <br>naar de factoren die huidklachten veroorzaken.
Lees verder ...
 
'APK' voor vakmannen
De Nederlandse consument is met gemiddeld een 8,9 zeer tevreden over het afgeleverde werk van vakmannen. Om die kwaliteit zichtbaar te maken, lanceert Werkspot.nl de reviewsticker, een jaarlijkse 'APK' voor vakmannen.
Lees verder ...
 
Online dienstenmarkt breekt door
In 2014 is het aantal klussen op Werkspot.nl met 30 procent gegroeid en zijn er ruim 220.000 klussen op de site geplaatst. Aan het begin van het nieuwe jaar staat de teller op een totaal van 1 miljoen.
Lees verder ...
 
Joost van der Pol trots op 10 jaar Klussenier
'Dit bedrijf klopt in al z'n facetten'
De Klussenier bestaat 10 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot de bekendste en meest succesvolle klusformule van ons land. Een goede reden voor KlusPro om Klussenier-directeur Joost van der Pol te vragen naar het geheim achter dit succes.
Lees verder ...
 
Joost van der Pol trots op 10 jaar Klussenier
'Dit bedrijf klopt in al z'n facetten'
De Klussenier bestaat 10 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot de bekendste en meest succesvolle klusformule van ons land. Een goede reden voor Karwei Management om Klussenier-directeur Joost van der Pol te vragen naar het geheim achter dit succes.
Lees verder ...
 
Onderzoek 10-jarige Klussenier:
Consument wil allround vakman en geen gedoe
De Nederlandse woonconsument huurt het liefst een allround vakman in als er iets aan z'n woning moet gebeuren. Ook wil die consument graag een verbouwing waarbij er geen sprake is van gedoe en onverwachte kosten achteraf. Dit blijkt uit het onderzoek 'Wonen mag geld kosten' dat klusformule De Klussenier onlangs onder 1.000 consumenten heeft gehouden.
Lees verder ...
 
Installateurs steeds optimistischer
Ondernemers in de installatiebranche zien steeds meer lichtpuntjes in de markt. Vooral installateurs die actief zijn in de woning- en utiliteitsbouw zijn steeds positiever gestemd. De opleving van de markt vertaalt zich ook in positieve werkgelegenheidseffecten. Dat blijkt uit een enquête van UNETO-VNI, de ondernemersorganisatie voor de installatiebranche, onder ruim 450 aangesloten leden.
Lees verder ...
 
MKB positief over toekomst
Ondernemingen in het MKB zijn ondanks de economische crisis positief over de toekomst. Zo verwacht 62 procent van de bedrijven de komende drie jaar te gaan groeien. Dit blijkt uit de resultaten van de MKB Marktmonitor 2009 die op 22 oktober bekend gemaakt zijn.
Lees verder ...
 
Barometer schuurt tegen 50 punten aan
Vertrouwen maakt pas op de plaats
Hebben de economen iets te vroeg gejuicht? In de afgelopen maanden rolden de positieve cijfers van consumentenvertrouwen, woningbouw en consumentenbestedingen over elkaar heen. Het ene cijfer was nog mooier dan het andere. Dat vertrouwen wankelt gelukkig niet, maar maakt wel even pas op de plaats. Al geeft het CBS aan dat het Ondernemersvertrouwen bij de retail nog wel groeit.
Lees verder ...
 
Wisselend vertrouwen door onjuiste berichtgeving
Landelijke media veroorzaken onrust in de markt
Prinsjesdag is achter de rug, de politiek heeft zich over de begroting uitgesproken en de media roeren zich na de gebruikelijke komkommerperiode weer volop. Volgens de eerste berichten is het einde van de recessie in zicht...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken