Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Keukenconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van een keuken? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de keukenmarkt wellicht mee worstelt...
Lees verder ...
 
Branche terug in traditionele spagaat
“Het gaat goed met mijn eigen bedrijf, maar slecht met mijn andere branchecollega’s.” De keukenbranche is terug bij deze traditionele spagaat, die enkele jaren geleden ook regelmatig zichtbaar w...
Lees verder ...
 
Na goed eerste kwartaal nu -1,7 %
Branche gaat door pieken en dalen
Na een goed eerste kwartaal, waarin de keukenbranche een plus van maar liefst 6,6 procent liet zien, moet de branche in het tweede kwartaal juist weer inleveren: -1,7 procent. Hierin wordt de tendens van de woonbranche als geheel gevolgd, zo laten de cijfers van CBW-MITEX zien.
Lees verder ...
 
Merkenbekendheid Duitse keukens niet groot
De Nederlandse keukenconsument kent slechts weinig keukenmerken. Het meest bekend is het Nederlandse keukenmerk Bruynzeel, op enige afstand -op een gedeelte tweede plaats- gevolgd door IKEA en het Dui...
Lees verder ...
 
KIM/Qudata onderzoek trends in werkbladen
Ondernemer blijft op zoek naar nieuwe producten en leveranciers
Het segment keukenwerkbladen is nog steeds in beweging. Keukenondernemers blijven op zoek naar nieuwe producten en ook naar nieuwe leveranciers, zo blijkt uit onderzoek van KIM en researchbureau Qudata. Opvallend is, dat voor die toeleveranciers milieuaspecten veel belangrijker zijn dan voor de keukenondernemers en hun klanten.
Lees verder ...
 
Onderzoek onder ruim 500 consumenten
Naamsbekendheid & Imago Keukenmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd keukenmerk? De merkbekendheid en het imago van een merk én de positie van zowel winkel- als A-merken, zijn dit voorjaar door Qudata Markt- & Trendanalyses, onderdeel van uitgeverij Qumedia, onderzocht.
Lees verder ...
 
Rapport Naamsbekendheid & Imago Keukenmerken
Welke merken kent de consument?
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd keukenmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van keukens, keukenapparatuur en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
KIM Panel pessimistisch
Ondanks de vrij positieve gegevens vanuit CBW-MITEX, zijn de keukenondernemers binnen het KIM Panel momenteel niet optimistisch. De KIM Branchebarometer, die antwoord geeft op de vraag ‘Hoe beoordee...
Lees verder ...
 
Keukenzaken toonden 'indrukwekkende' omzetontwikkeling
CBW-MITEX: 'Wisselvallig omzetkwartaal woonbranche'
'De start van 2011 verliep voor de woonbranche wisselvallig', constateert CBW-MITEX. 'Het eerste kwartaal bleef de omzet 0,1 procent achter op dezelfde periode in 2010. Januari en februari leverden een positieve omzetontwikkeling op. De verkopen in maart vielen echter tegen. Daardoor eindigde het eerste kwartaal toch in de min.' De keukenbranche herstelde zich enigszins.
Lees verder ...
 
Ikea start prijzenslag keukens
“Vanaf deze week verlagen we de prijzen van ruim 300 van onze best verkopende keukenartikelen: van keukenkasten, stenen werkbladen en apparatuur tot volledige keukens”, meldt Ikea op 29 maart. “...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Overzicht woonbranches
Het jaar 2016 was een uitstekend omzetjaar
Ook dit jaar vroegen we aan ondernemers uit de keuken-, badkamer-, zonwering-, doe-het-zelf- en klusbranche naar hun mening over de actuele situatie van hun branche en hun eigen bedrijf. In dit jaaroverzicht nemen we het gemiddelde van deze vijf branchepanels, om een goed beeld te krijgen van de woonbranche in 2016.<br>
Lees verder ...
 
Panels gingen positief de zomer in
Barometers staan op groen
Het komt, ook na de economische crisisjaren, niet zo vaak voor dat de Branchebaromers van de panels van de keuken-, badkamer-, zonwering-, klus- én dhz-branches allemaal op groen staan. Maar in mei 2016 was dit uiteindelijk toch het geval. De meerderheid van de ondernemers ging met een zonnig gevoel de zomer in.
Lees verder ...
 
Verschillen huurders en eigenaren van koopwoningen
Huurders en kopers besteden weer geld aan woongenot
Om optimaal te kunnen inspelen op de wensen van klanten moeten retailers een goede indruk hebben van hun achtergronden, kooppatronen, wensen en eisen. In dit artikel wordt door Qudata gekeken naar de karaktereigenschappen, overeenkomsten en verschillen van bewoners van huurwoningen en eigenaren van koopwoningen. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen nieuwbouw en bestaande bouw.
Lees verder ...
 
Trends in apparatuur
Design verdringt prijsaspect
Het einde van de economische crisis en de 'kopersstaking' binnen de keukenbranche is inmiddels ook goed af te lezen in de aspecten die consumenten als 'belangrijk' noemen. De aandacht is aan het verschuiven van de aspecten 'prijs' en 'service en garantie' naar die van 'design' en 'kleuren en materiaalgebruik'. <br>
Lees verder ...
 
Orders bouw groeien
Bouw- en installatiebedrijven zien opnieuw verbetering van de werkvoorraad, met een tiende naar 7,1 maand. Bedrijven ervaren wel nu al problemen bij het aantrekken van goed gekwalificeerd personeel. D...
Lees verder ...
 
Werkgelegenheid bouwsector groeit
Er klinken positieve geluiden over de werkgelegenheid in de bouw. Nederlandse werkgevers verwachten dat de werkgelegenheid in het eerste kwartaal van 2017 verder oploopt. Het netto werkgelegenheidscijfer voor de eerste drie maanden van dit jaar komt uit op +5.
Lees verder ...
 
Onafgeronde klus geeft spanning in relaties<br>
Nederlanders zien onafgeronde klussen als een belangrijke bron van irritatie binnen hun relatie. Uit onderzoek van Werkspot, het platform dat vakman en klus bij elkaar brengt, blijkt dat 32% van de Ne...
Lees verder ...
 
Verwachtingsbarometers
Woonbranche positief over 2017
De retailers uit de woonbranches begonnen het jaar bijzonder optimistisch. In alle segmenten -keukens, badkamers, zonwering, dhz en klusbedrijven- is men optimistisch wat betreft de verwachtingen voor hun branche en de economie in het algemeen. Dat blijkt uit de Verwachtings- en Economiebarometers. Toch nam het aantal faillissementen weer wat toe.
Lees verder ...
 
Overzicht woonbranches
Het jaar 2016 was een uitstekend omzetjaar
Ook dit jaar vroegen we aan ondernemers uit de keuken-, badkamer-, zonwering-, doe-het-zelf- en klusbranche naar hun mening over de actuele situatie van hun branche en hun eigen bedrijf. In dit jaaroverzicht nemen we het gemiddelde van deze vijf branchepanels, om een goed beeld te krijgen van de woonbranche in 2016.<br>
Lees verder ...
 
Consument verbouwt weer
De cijfers? van het ?C?BS tonen dat consumenten meer consumeren en vaker grotere aankopen doen. Uit het onderzoek dat de Klussenier uit heeft laten voeren blijkt dat ook de behoefte om te verbouwen is toegenomen. De consument doet vaker een aanvraag en zet eerder zijn handtekening onder een offerte.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken