Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Onderzoek consumentenaankoop (1)
Keukenzaak blijft favoriet voor apparatuur
Meer dan de helft van de consumenten koopt hun keukenapparatuur nog steeds fysiek. En wanneer de consument voor een winkel kiest dan is dat meestal - en over de jaren ook steeds vaker - voor een keukenspeciaalzaak. Bovendien besteden zij daar behoorlijk veel meer dan bij de andere verkoopkanalen, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Cijfers keukenretail
Het gaat zeer goed tot middelmatig
Het jaar 2017 begint met positieve cijfers bij de meeste keukenondernemers. Ook het CBS meldt een omzetgroei. De ondernemers uit onze branche zijn enthousiaster dan hun collega's uit andere woonsegmenten. Toch geeft 15 procent aan dat het maar middelmatig gaat met hun omzet en hun onderneming.
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche als geheel en de keukenbranche in het bijzonder, die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen.
Lees verder ...
 
Consumentenonderzoek 2016
Belang winkel groeit bij apparatuur
Onderzoeksbureau Qudata onderzocht de afgelopen jaren het koopgedrag van de consument met betrekking tot keukenapparatuur. Waar let de consument op? Welke merken kent hij of zij? Hoe oriënteert de consument zich? Hoeveel wil hij investeren? Opvallend is de plotselinge toename van het belang van de winkel ten opzichte van internet.
Lees verder ...
 
De uitdaging voor het jaar 2016
Innoveren of werken aan cashflow?
De vakbeurzen laten veel fraaie ontwikkelingen zien, maar de retailer lijkt nu eerst te denken: 'welke zekerheden zijn er om een stevige financiële basis op te bouwen?' De trends voor 2016 blijven volgens hen: meer laden, minder kasten; strak design en greeploze keukens. Het lijkt nog niet de tijd om buiten de lijntjes te gaan kleuren; maar de consument denkt al verder. Een uitdaging voor de branche!
Lees verder ...
 
Ikea grootste verkoper van keukenapparatuur
Uit een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses in april 2014 onder 1.053 respondenten blijkt Ikea met 15,9 procent marktaandeel de grootste verkoper van keukenapparatuur. Tweede verkoper van keukenapparatuur is Mediamarkt met een aandeel van 15,7 procent, op de voet gevolgd door BCC met 15,2 procent.
Lees verder ...
 
Inretail: Keukenbranche plust
“De omzet van de woondetailhandel sloot het laatst kwartaal van 2013 af met een fraaie plus van 4,9 procent”, kan Inretail meedelen, op basis van de gegevens van de bij haar aangesloten woonwinkel...
Lees verder ...
 
De bodem van de keukenmarkt is bereikt
Voorzichtig optimisme over 2014
De bodem van de markt is inmiddels bereikt. Dat is het beeld van 2014 volgens mensen vanuit de keukenbranche zelf en vanuit de marktcijfers. Er heerst zelfs een voorzichtig optimisme.
Lees verder ...
 
'Informatie uit de winkel, maar kopen op internet'
Showrooming neemt toe bij keukenapparatuur
Bij de aanschaf van keukenapparatuur neemt de trend van 'showrooming' toe: naar een winkel gaan voor informatie terwijl je eigenlijk van plan bent via internet te kopen. Dat aankoopproces begint voor de meerderheid van de consumenten tegenwoordig bij de online vergelijkingssites, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse keukenmarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het KIM-Panel als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Niet alle mannen kunnen klussen
Maar liefst 22 procent van de Nederlandse vrouwen zegt beter te kunnen klussen dan hun partner. Dit blijkt uit een onderzoek van LaminaatenParket.nl onder 1.336 Nederlanders met een relatie, uitgevoerd door PanelWizard. Van alle vrouwelijke respondenten vertrouwt daarnaast een kwart haar wederhelft niet met zware klusapparatuur.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenonderzoek geeft inzicht
Leeftijd bepaalt keuze bij aanschaf badkamer
Consumenten die wat ouder zijn, stellen andere eisen bij de aankoop van badkamers dan jongeren. Zo vinden zij comfort en veiligheid belangrijk. De groep van 41 tot en met 55 jaar vernieuwt badkamers vaker helemaal. Jonge consumenten willen nieuwe producten, omdat ze vaker verhuizen en dan opnieuw gaan inrichten.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenonderzoek badkamermarkt
Speciaalzaak heeft grootste marktaandeel
Uit het meest recente consumentenonderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses naar de markt van badkamers en badkamerproducten (mei 2019) blijkt, dat de rol van de speciaalzaak nog steeds sterk is. De verkoop via winkels neemt weliswaar gedurende de jaren iets in belang af, maar is nog steeds verreweg het belangrijkst.
Lees verder ...
 
 
   61% Nederlanders wil best klushuis
Maar liefst 61 procent van de Nederlanders is bereid om een woning te kopen of te huren waar nog aan geklust moet worden. Dit blijkt uit onderzoek van Offerteadviseur, een onafhankelijke website waarop iedereen offertes kan aanvragen en vergelijken voor ieder soort klus in, op of rondom het huis, gehouden onder 1.022 Nederlanders van 18 en ouder.
Lees verder ...
 
 
   Wat sanitairconsumenten vinden
Buitenlandse bouwmarkten positioneren zich duidelijker
Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist wel anders hebben gepositioneerd tussen de Nederlandse retailers.
Lees verder ...
 
 
   Grote verschillen per segment
Forse omzetgroei is voorbij
De consumptieve bestedingen van de Nederlandse huishoudens nam afgelopen jaar nog toe. Maar de omzet van de woonbranche als geheel bleef daarbij achter. “De forse omzetgroei die de gevestigde woonbranche afgelopen jaren telkens noteerde, is voorbij”, constateert ook INretail. Bovendien zijn er grote verschillen per regio en per branchesegment.
Lees verder ...
 
 
Online aankopen DHZ beperkt
Het aantal consumenten dat hun doe-het-zelf producten online aanschaft, is nog altijd relatief beperkt. Uit internationaal onderzoek van Statista global consumer survey, waarin ook Nederland wordt mee...
Lees verder ...
 
Consument laat onderhoudsbedrijf merken kiezen
Particulieren die professionals inschakelen voor onderhoudswerk willen meestal niet zelf de verantwoordelijkheid dragen voor product- en merkbeslissingen. Men vertrouwt hiervoor liever op de expertise van de onderhoudsprofessional.
Lees verder ...
 
Ook locatie en bekendheid aankoopmotieven
Badkamerklant kiest dhz om prijs
Van de consumenten die naar de bouwmarkt of bouwmaterialengroothandel gaan om een badkamer of -accessoires te kopen, doet een meerderheid dit vanwege de (lage) prijs. Dat blijkt uit het Consumentenonderzoek Badkamers en –Producten 2017 van Qudata Markt- en Trendanalyses.
Lees verder ...
 
25 jaar retail in Nederland
Een terugblik op 25 jaar doehetzelf
Qumedia, de uitgeverij van onder meer vakblad KWM. bestaat deze maand 25 jaar. Een mooi moment om eens terug te kijken op de dhz-branche zo'n 25 jaar geleden. Welke trends werden er destijds waargenomen? Is er veel veranderd, of misschien juist helemaal niet....?
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken