Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
'Woningmarkt zit op slot'
900.000 huishoudens kunnen momenteel niet verhuizen, concludeert WoonKennis in haar Jaarrapport 2012/2013. “Het woningaanbod is groot en de prijzen dalen, maar vanwege financieringsbeperkingen en on...
Lees verder ...
 
'Er moet meer fun in de winkel komen'
Grens tussen internet en winkel vervaagt
Belangrijke aanjagers van de grote veranderingen het afgelopen jaar zijn de voortdurende (koop)crisis en... internet. De digitale revolutie zorgt met name de laatste drie jaar voor grote bewegingen off- en zeker ook online.
Lees verder ...
 
Eenderde keukenondernemers verwacht omzetdaling
Piek van begin vorig jaar is nu extra wrang
Het jaar 2012 begint teleurstellend voor de keukenbranche; zeker in vergelijking met 12 maanden geleden. Begon het jaar 2011 hoopvol met dalende werkloosheid en een piek in de KIM Branchebarometer, dit jaar begint juist met een tegenovergestelde situatie. Een vergelijking met de branchesituatie en bijbehorende omzetten van 12 maanden geleden is dan extra wrang.
Lees verder ...
 
Voldoende spaargeld consument is lichtpuntje
Woonpanel maakt zich op voor een moeilijk jaar
De woonbranche realiseerde in 2011 een omzetdaling van 3 procent, zo blijkt uit cijfers van brancheorganisatie CBW-MITEX. En de keukenbranche daalde in het 4e kwartaal zelfs met 19,4 procent. De KIM BrancheBarometer liet aanvankelijk een positieve ontwikkeling zien aan het begin van 2011, maar maakte in het najaar een vrije val. En de verwachtingen voor dit jaar zijn weinig positief, zo blijkt uit Qudata-cijfers.
Lees verder ...
 
Qudata start voorinschrijving
Onderzoek Naamsbekendheid & Imago Keukenmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2012 aan een gerenommeerd keukenmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van keukens, keukenapparatuur en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Derk-Jan Rouwenhorst, Lesley van der Haas en Bo Dieks van Qudata:
'Onze panel-leden vergroten vooral ook hun eigen marktkennis'
Iedere maand dragen enkele honderden ondernemers bij aan meer kennis over de diverse woonbranches waarin uitgeverij Qumedia en haar researchbureau Qudata actief zijn. Het zijn de deelnemers aan de pa...
Lees verder ...
 
Uit onderzoek van Qudata blijkt:
Internet snoept marktaandeel af van Ikea keukens<br>
De opmars van Ikea op het gebied van de verkoop van keukens zet dit jaar niet door. Dat blijkt uit het onderzoek Aankoopgedrag Keukenconsumenten 2011 van Qudata Markt- & Trendanalyses uit het najaar van 2011. Dit komt echter niet ten goede van de keukenspeciaalzaken maar van de internetverkoop.
Lees verder ...
 
KIM-Panel blijft pessimistisch
De keukenondernemers binnen het KIM-Panel blijven pessimistisch over de branchesituatie. De KIM Branchebarometer gaf dit najaar de stand 33,0 te zien. Ter vergelijking: wanneer er evenveel optimistisc...
Lees verder ...
 
Gezocht: échte ondernemers
In tijden van crisis volgt u als ondernemer nauwlettend de berichtgeving in de media. Daarnaast is betrouwbare data uit de branche onontbeerlijk voor uw bedrijfsvoering. Word daarom lid van het KIM-panel.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Keukenconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van een keuken? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de keukenmarkt wellicht mee worstelt...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Intirio retailonderzoek
Weinig online verkoop interieurdecoratie
Hoe ziet de retailer in de interieurdecoratiebranche de toekomst en zijn eigen strategie? Welke plannen willen retailers in 2018 uitvoeren? Intirio (de Benelux vakbeurs voor interieurdecoratie en linnen) deed hier onderzoek naar onder 600 bedrijven uit de branche. Eén van de uitkomsten: de interieurprofessional wil dit jaar meer online. doen.
Lees verder ...
 
Nederlanders klunzen met klussen
De Nederlandse klusser blijkt regelmatig flink te klunzen. Zo verwondt een derde van de jongeren zich bijvoorbeeld tijdens het klussen en maar 1 procent van de Nederlanders weet hoe je het verven van ...
Lees verder ...
 
Woonbranche tevreden over 1e kwartaal
Tevredenheid overheerst bij ondernemers in de woonbranche en bij klusbedrijven. De situatie van de eigen bedrijven wordt veelal goed genoemd. Er zijn meerdere oorzaken, onder meer het toegenomen aantal verhuizingen. De branchebarometer laat mooie cijfers zien voor de omzetontwikkeling ten opzichte van vorig jaar.<br>
Lees verder ...
 
Kansen voor winkels
Woonformules onderscheiden zich
Het aantal winkels in Nederland daalt al jaren, ook in de woonretail. Toch zijn er ook voldoende detaillisten die anno 2017 succesvol zakendoen. Hun geheim? Ze onderscheiden zich van concurrenten door een duidelijke positionering. En daaraan heeft de consument behoefte, zo blijkt uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyse.<br>
Lees verder ...
 
The customer journey
Stabiele klantreis in de branche
Hoewel consumenten met name in de oriëntatie- en informatiefase meer online zijn gaan 'reizen', is en blijft de winkel veruit favoriet als het gaat om de uiteindelijke aankoop van artikelen in de woonbranche. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar de customer journey.<br>
Lees verder ...
 
   Reviews belangrijk voor klusbedrijf
Online reviews worden steeds belangrijker bij de aanschaf van producten en diensten en ook de voorheen zo traditionele klusmarkt maakt een succesvolle verschuiving naar online. Recent onderzoek van SAMR in opdracht van Werkspot toont aan dat 56% van de consumenten gebruikmaakt van online reviews bij de zoektocht naar een vakman.
Lees verder ...
 
 
Beveiliging schuur vaak slecht<br>
Heeft u uw gereedschap en werkmaterialen in een schuur of berging staan? En is die ruimte goed beveiligd? Vier op de tien Nederlanders vindt hun berging of schuur slecht beveiligd. Desondanks staan ze vol met kostbare spullen, met vaak een behoorlijke waarde.
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen; 30 procent gaf nog steeds een omzetdaling aan.
Lees verder ...
 
Omzetgroei groothandels
De Nederlandse groothandel zag haar omzet in het vierde kwartaal van afgelopen jaar met 7 procent groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dit betekent volgens het CBS de grootste omzettoename sinds ...
Lees verder ...
 
Klusmarkt 32% gegroeid in 3 jaar?
De klusmarkt groeit flink. In 2014 startte het herstel van de bouw. Dit heeft in 2015 dankzij de verlengde btw-regeling voor bouw en renovatie van woningen goed doorgezet en kreeg in 2016 de grootste ...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken