Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Onderzoek KIM/Qudata spoelbakken & kranen:
Design bepalend voor spoelunit
Zowel binnen de productgroep spoelbakken als bij de keukenkranen speelt design een belangrijke rol. Daarnaast worden technische innovaties als spoelbakken met hoeken met een 10 mm radius en de kokend-water-kraan door keukenondernemers beschouwt als belangrijke noviteiten binnen beide assortimenten.
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Speedtalk 2: Derk-Jan Rouwenhorst, research coördinator Qudata
Tweede spreker tijden het KIM Keuken Event op 22 juni in Den Bosch was Derk-Jan Rouwenhorst van onderzoeksbureau Qudata. Zijn cijfers vormen dankzij het keukenpanel - waar ruim honderd detaillisten zitting in hebben - een prima spiegel voor de keukenbranche. Rouwenhorst: 'Opvallend is dat de Branchebarometer het consumentenvertrouwen doorgaans met twee maanden volgt.' Hij voorspelde een dieptepunt het aankomende najaar...
Lees verder ...
 
Branche verwacht gelijkblijvende omzet in segment afzuigkappen
'Schouwkap is een technisch innovatief designproduct'
De schouwkap heeft, door haar toegenomen technische mogelijkheden een belangrijke rol bij het verbeteren van het binnenklimaat van een woning, zo geven keukenondernemers aan. Aspecten als randafzuiging, betere filters en afvoerkanalen zijn daar voorbeelden van. Maar de branche is ook enthousiast over de designontwikkelingen; en niet te vergeten: over de omzetgroei van dit segment.
Lees verder ...
 
Barometers volgen consumentenvertrouwen en woningverkoopcijfers
Eerste editie BrancheBarometer Structuuronderzoek
De economische recessie heeft duidelijk zijn weerslag op de keukenmarkt. De KIM BrancheBarometer volgt voortdurend met een vertraging van twee maanden het consumentenvertrouwen. Dat blijkt uit de eerste editie van het BrancheBarometer Structuuronderzoek, waarin de gegevens van het KIM-Panel worden vergeleken met cijfers van CBW, CBS en CPB.
Lees verder ...
 
'Verkoop vraagt goede scholing van verkoper'
Italiaanse keuken vecht tegen 'oud imago'
De markt voor Italiaanse keukens in Nederland lijkt wel een emmer vol in- en uitspringende kikkers. Veel wisselingen in agentschappen kenmerken dit marktsegment. Gecombineerd met het gegeven dat de Italiaanse designconcepten voor veel keukenverkopers moeilijk te verkopen zijn, maakt het de Italiaanse (design)keuken tot een 'lastig product met weinig groeipotentie'. Toch zijn het vooral 'oude vooroordelen' waartegen de Italianen moeten vechten, zo bleek vorige week tijdens de presentatie van het rapport 'Trends in Italiaanse keukens' van onderzoeksbureau Qudata.
Lees verder ...
 
Column Opinie
Alert blijven
Het eerste Structuurrapport over de ontwikkelingen van de KIM Branchebarometer is verschenen. Onze collega?s van Qudata zullen het binnenkort toezenden aan alle leden van het KIM-Panel. Samen met die ...
Lees verder ...
 
Dramatisch vierde kwartaal 2008
De cijfers die de CBW op 24 februari bekend maakte over de keukenbranche in het vierde kwartaal van 2008 zijn ronduit dramatisch te noemen. Terwijl de wonenbranche als geheel al een omzetdaling van 6,...
Lees verder ...
 
Onderzoek Italiaanse keukens
In 2005 is uitgebreid onderzoek gedaan naar het Italiaanse keukensegment. In maart wordt dit onderzoek herhaald, waarbij de nadruk wordt gelegd op de rol van Italiaans design en het marktaandeel van d...
Lees verder ...
 
No frost, 0-graden-zone en energiebesparing blijken succesvol
Groei segment koelen en vriezen stabiliseert
In januari en februari 2009 deden vakblad KIM en haar researchbureau Qudata onderzoek onder de ondernemers van het KIM-Panel naar de ontwikkelingen op gebied van koelen en vriezen. Hoe is het met de omzetwikkeling binnen dit segment gegaan? En welke noviteiten hebben de ondernemers als succesvol ervaren? Vooral no frost, de 0-graden-zones en energiebesparing scoorden hoog.
Lees verder ...
 
'Consument verkiest keukenvervanging vaker boven verhuizen'
Renovatiemarkt biedt bouwkolom grote kansen
Ruim zes op de tien aannemers, klusbedrijven en installateurs voorziet de komende drie jaar een toename van renovatieactiviteiten ten opzichte van de woningnieuwbouwmarkt. Consumenten geven onder invloed van de kredietcrisis steeds vaker de voorkeur aan klussen aan de huidige woning boven een verhuizing; bijvoorbeeld door een nieuwe keuken of badkamer te plaatsen. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Gereedschapsmerken richten zich op professional & doehetzelver
Bijna de helft van de OZP'ers uit het KlusPro panel kiest specifiek voor een bepaald merk gereedschap. Ruim een kwart van de professionele klussers gebruikt een machine van Bosch. Het merk Bosch is eveneens populair onder consumenten: een op de drie koopt een boor- of schuurmachine van dit merk.
Lees verder ...
 
Vakblad onmisbare schakel in branche
Zonvak Magazine meest gelezen in de markt!
Zonvak is al jaren het meest gelezen vakblad in de Nederlandse zonweringsector. Inmiddels leest ruim 90 procent van de markt tweemaandelijks Zonvak magazine. Het vakblad heeft een marktaandeel van 63 procent. Verder blijkt dat gemiddeld twee mensen per bedrijf het magazine grotendeels leest.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Naamsbekendheid & imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2013 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Naamsbekendheid & imago Tuinmeubelmerken
In juni heeft Qudata onder een groep van ruim 500 consumenten die recent tuinmeubelen hebben gekocht of dat binnenkort van plan zijn een enquete gehouden naar de naamsbekendheid van tuinmeubelmerken.
Lees verder ...
 
'Informatie uit de winkel, maar kopen op internet'
Showrooming trend in tuinmeubelwinkels
Bij de aanschaf van tuinmeubelen neemt de trend van 'showrooming' toe: naar een winkel gaan voor informatie terwijl je eigenlijk van plan bent via internet te kopen. Dat aankoopproces begint voor de meerderheid van de consumenten tegenwoordig bij de online vergelijkingssites, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Qudata Seminar op dinsdag 4 juni a.s.:
Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata en Qumedia organiseren op maandag 8 april een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Onderontwikkelde Nederlandse ambachtscultuur
De Nederlandse samenleving gaat onverschillig om met de ambachtseconomie. Ambachtelijke onderwijs is ondergewaardeerd en vakopleidingen worden bedreigd. De ontwikkeling van vakmanschap in Nederland wordt belemmerd door gebrek aan middelen, infrastructuur en een onderontwikkelde ambachtscultuur. Deze conclusies trekt Arjo Klamer.
Lees verder ...
 
Naamsbekendheid Tuinmeubelen
Qudata Markt- & Trendanalyses houdt eind mei een onderzoek onder ruim 500 consumenten naar de naamsbekendheid van tuinmeubelmerken. Daarnaast wordt het aankoopgedrag van consumenten die het afgelopen ...
Lees verder ...
 
Bouwmedewerkers zijn klantvriendelijk en kundig
Uit de resultaten van de monitor van Bouwprestaties.nl blijkt dat bouwmedewerkers als zeer klantvriendelijk en kundig worden ervaren. De klantvriendelijkheid van medewerkers van een bouwonderneming wordt gemiddeld beoordeeld met een 8. Ook de deskundigheid van het personeel van de onderneming krijgt een mooi cijfer en scoort een 7,8.
Lees verder ...
 
Klusgedrag zonweringconsumenten
Montage buitenzonwering voorbehouden aan specialist
Ruim 40 procent van de consumenten die het afgelopen jaar zonwering hebben gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf zonwering te monteren. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata. Maar de 'montage'-verschillen per type zonwering zijn groot. Het is doorgaans veel eenvoudiger een rolgordijn op te hangen dan een zonnescherm te plaatsen.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken