![]() |
Inflatie een belemmering? Prijsstijgingen, iedereen heeft ermee te maken. Zowel zakelijk als privé is alles duurder geworden in de afgelopen maanden. De energieprijzen hebben in 2022 de inflatie enorm gestuwd. Nu zijn het de v... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale Fysieke winkels in transitie ‘Leve de man van de SRV, van je hieperdepiep hoeréé.’ Wie kent deze SRV reclame nog? SRV stond voor Samen Rationeel Verkopen en was een samenwerking van melkhandelaren die de rijdende winkel in 1966... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale Maak ambassadeurs van je klanten Wat een bijzonder jaar is 2020 toch gebleken. We zijn overvallen door de impact van corona. Opeens werkten we thuis. Hadden we de kinderen om ons heen die digitaal onderwijs moesten volgen. Pakketbezo... Lees verder ... |
![]() |
We hebben een winnaar Wonnink is Zonvakker van het Jaar 2019 Wonnink Zonwering is Zonvakker van het Jaar! Hoewel het aantal stemmen en punten voor de top drie genomineerden dichtbij elkaar lag, kwam het prachtige zonweringsbedrijf van Ries en Yvonne de Jong uit Amersfoort uiteindelijk als terechte winnaar uit de bus. Lees verder ... |
![]() |
Wel uitstel, geen afstel Wie wordt Zonvakker van het Jaar 2019? Het Qumedia Event, dat gepland stond voor maandag 11 februari a.s. in Zutphen, gaat niet door. De verkiezing van de Zonvakker van het Jaar blijft echter gewoon staan! Vanuit onze branches werd aangegeven dat er behoefte was aan dit event, maar helaas is het niet gelukt de benodigde sponsoring voor de organisatie ervan bij elkaar te krijgen. Lees verder ... |
![]() |
Renson en Team Sunweb blijven partners Renson en Team Sunweb verlengen hun samenwerking voor de volgende drie jaar. De wielerploeg past perfect in de vastberadenheid om internationaal verder te groeien en ‘s werelds hoogst kwalitatieve pr... Lees verder ... |
![]() |
Positieve geluiden Er klinken positieve geluiden uit de markt. De branchebarometers laten zien dat er weer optimisme is. Hoewel de zonweringsbranche iets terughoudender lijkt dan bijvoorbeeld de keukensector, is er ook ... Lees verder ... |
![]() |
Romazo groeit verder Het bestuur van Romazo Fabrikanten & Leveranciers laat verheugd weten, dat zij weer een nieuw lid kunnen verwelkomen. Per januari 2017 is Lewens Sonnenschutz-Systeme GmbH & CO. KG toegetreden tot Rom... Lees verder ... |
![]() |
Nieuwe collectie Dickson Sun, Shade & lifestyle. Onder die naam presenteert Dickson haar nieuwe doekencollectie voor 2017. Het resultaat van het denkwerk van de designstudio en het weefteam, vol verrassende stijlen, texturen ... Lees verder ... |
![]() |
Keukentrends (3): keukenmerken Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben. Lees verder ... |
![]() |
De kunst van het verleiden
Als ondernemer ben je continue bezig met het verleiden van je klant om een aankoop bij jou te doen. In de huidige economische omstandigheden lijkt dat een hele opgave, een ware kunst. De consument is ... Lees verder ... |
![]() |
[Deel I] Het familiebedrijf: een introductie “Continuïteit van familiebedrijf is onlosmakelijk verbonden met de harmonie in de familie” Het hangt enigszins af van de definitie die je gebruikt, maar feit is dat een groot deel van de ondernemingen in ons land familiebedrijven zijn. Van kleine bedrijfjes tot multinationals, zorgen zij voor meer dan de helft van het BNP en 49% van de werkgelegenheid. Familiebedrijven vragen om een andere manier van kijken naar je bedrijf en je bedrijfsvoering. Natuurlijk is een familiebedrijf in heel veel opzichten niet anders dan ieder ander bedrijf, maar tegelijkertijd spelen er issues en onderlinge verhoudingen een rol die bij niet-familiebedrijven niet aan de orde zijn. Lees verder ... |
![]() |
Bas Roelofs over circulair ondernemen:
“Niet te veel praten, maar snel helpen naar beweging” De meeste ondernemers weten nog altijd veel te weinig over de circulaire economie en verduurzaming. De goede wil is er veelal wel, maar tegelijkertijd zijn er nog heel wat stappen te maken. Bas Roelofs geeft vanuit CIRCO trainingen over circulair ondernemen en helpt ondernemers aan de voorkant met innovatievraagstukken. “Het gesprek daarover is heel hard nodig.” Lees verder ... |
![]() |
Profielen van keukenketens (6): Mandemakers Keukens sterk onder conservatieve keukenkopers KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens en Bruynzeel onder de loep; in deze editie kijken we naar een andere icoon onder de keukenretailers: Mandemakers Keukens. Lees verder ... |
![]() |
Profielen van keukenketens (5): Bruynzeel ijzersterk merk KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent en Brugman Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar één van de meeste bekende keukenmerken: Bruynzeel. Lees verder ... |