Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Zonvak Magazine 
 
Qudata-update branchevervaging
Zonwering nog steeds domein van de specialist?
Een jaar lang is in Zonvak Magazine uitgebreid aandacht besteed aan het fenomeen branchevervaging. Die reeks dossiers sluiten we voorlopig af met een overzicht van de laatste onderzoeksgegevens. Hoe kijken ondernemers aan tegen de opkomende concurrentie? Zijn er verschuivingen in de verschillende assortimenten? En blijft zonwering het domein van de specialist?
Lees verder ...
 
BrancheBarometer gestegen van 66,7 naar 76,9
Branche juichend over zomermaanden
De zonweringmarkt is uitermate positief over de afgelopen zomermaanden. Onze BrancheBarometer steeg van 66,7 naar 76,9 en de OmzetBarometer ging zelfs naar 82,8!
Lees verder ...
 
Full Colour op knikarmschermen
Enige tijd geleden is Mado Nederland gestart met het full colour bedrukken van zonweringsdoeken. Na een voorzichtige start denken de dealers actief mee in het aanbrengen van ludieke reclameboodschappe...
Lees verder ...
 
Retailers moeten nu kiezen om in 2010 succesvol te zijn
Tien paradoxen van de toekomst
Ondernemers in de detailhandel moeten nu al heel bewuste keuzes maken om in 2010 te kunnen overleven. Dat is de conclusie van de auteurs van het HBD Trendrapport 2006 '10 retailparadoxen, 40 succesvolle ondernemers geven hun visie op 2010'. Volgens de ondervraagde topondernemers zijn er weliswaar tien trends te onderkennen, maar is het onmogelijk om één uniforme oplossing aan te reiken om op de trends in te spelen: kortom de tien paradoxen van de toekomst...
Lees verder ...
 
Somfy dealerdagen
Somfy toerde in januari door het land om op zes locaties een presentatie te geven van het Home Motion retailprogramma. Het concept voorziet bijvoorbeeld in point-of-sales materiaal en gespecialiseerde...
Lees verder ...
 
Per augustus 2005 heeft Bas Kemper (39) Solutions MKB Nederland opgericht. Kemper is geen onbekende in de branche. De afgelopen drie jaar werkte hij bij Sunpoint als sales- en marketingmanager. Daarvo...
Lees verder ...
 
Bedrijven fietsen zich in de kijker met sportsponsoring
'Wielerseizoen valt praktisch samen met zonweringseizoen'
Voor wie als bedrijf in the picture wil komen, is sportsponsoring een ideaal instrument. Een volkssport waarbij massale media-aandacht is verzekerd, is wielrennen. En de hoge 'aaibaarheidsfactor' van de wielrenners maakt deze volkssport ook een perfecte tool voor relatiemarketing: de ambiance rond een wielerwedstrijd is een ideale manier om relaties eens flink in de watten te leggen.
Lees verder ...
 
B&C Products, Mado, Roma en Luxaflex winnaars
Zonvak Magazine Marketing Awards 2005
Ruim 150 belangstellenden waren maandag 16 januari getuige van de uitreiking van de Zonvak/Qudata Marketing Award 2005. Het evenement bleek buitengewoon succesvol. Het boeiende verhaal van EIM-directeur Henk Gianotten droeg daar beslist aan bij, terwijl de bezoekers bovendien zeer gecharmeerd waren van de locatie Huis De Voorst in Eefde.
Lees verder ...
 
Nieuwjaarsborrel op 16 januari jl.
QUORUM UITGEVERS BV REIKT QUDATA MARKETING AWARDS UIT
"Naarmate de welvaart toeneemt is er behoefte aan het optimaliseren van het inkoopproces, maar ook dienen klanten uitgedaagd te worden en is er behoefte aan inspiratie en emotie". Dit zijn woorden van prof. drs. ing. Henk Gianotten, directeur van het Economisch Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf. Hij deed deze uitspraak tijdens de jaarlijkse uitreiking van de QuData Marketing Awards van Quorum Uitgevers bv, maandag 16 januari in kasteel Huis De Voorst in Eefde. Voor deze awards kiezen detaillisten en inkopers uit de sanitair-, keuken-, badkamer-, zonwering-, en doe-het-zelfbranche uit hun midden de meest succesvolle collegae van het afgelopen jaar, in vier verschillende categorieën.
Lees verder ...
 
Genomineerden Zonvak Marketing Awards
Op maandag 16 januari aanstaande organiseert Quorum Uitgevers een Nieuwjaarsborrel. Tijdens dit evenement zullen de winnaars van de Zonvak Marketing Awards bekend worden gemaakt. De prijzen worden uit...
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Te weinig particulier opdrachtgeverschap
Het aantal consumenten dat een woning bouwt op basis van particulier opdrachtgeverschap, blijft volgens Woonkennis al jaren achter bij het gestelde doel. De belangrijkste oorzaken zijn dat consumenten denken dat het duur is, dat ze te weinig kennis hebben en dat het teveel rompslomp levert.<br>
Lees verder ...
 
Installateurs nog weinig op social media
Installateurs zetten nog altijd niet vaak social media in om klanten, zowel zakelijk als particulier, te bereiken. Van de E-installateurs gebruikt 72 procent geen online netwerken voor de particuliere markt. Van de W-installateurs is dat zelfs 81 procent. Voor de zakelijke markt gaat het om respectievelijk 79 en 76 procent. Dat meldt Bouwkennis, uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.<br>
Lees verder ...
 
Beloon innovatieve concepten en nomineer uw favorieten
Nominaties Qumedia Marketing Awards
De vakbladen van uitgeverij Qumedia organiseren ook dit jaar de Qumedia Marketing Awards. Net als de voorgaande jaren worden er awards uitgereikt in verschillende categorieën. U kunt als lezer concepten en producten nomineren en zo mede bepalen wie er straks met de awards naar huis gaan.
Lees verder ...
 
Nieuwe marktstrategie van Miele
Miele Kitchen Inspirience Partners
Begin dit jaar maakte Miele Nederland bekend over te gaan op een selectief distributiesysteem. Een logisch vervolg hierop is de samenwerking met vijftig geselecteerde dealers, onder de naam Miele Kitchen Inspirience Partners. Op woensdag 2 november werd het contract getekend met de eerste drie dealers.<br>
Lees verder ...
 
'Kookprogramma's weinig invloed op kookkunst'
“Kookprogramma’s zoals ‘MasterChef’, ‘Hell’s Kitchen’ en ‘Wie is de chef?’ zijn niet meer van tv weg te denken, maar ze beïnvloeden slechts in beperkte mate de manier waarop Nederla...
Lees verder ...
 
Meerderheid consumenten bekijkt bouwmarktfolder
Hoewel de Nederlandse consument wekelijks wordt overspoeld met folders - gemiddeld 31 per huishouden - en ondanks dat het internetgebruik enorm toeneemt, worden die folders toch nog goed bekeken. Met name bouwmarkten, die vaak wekelijks folders uitbrengen, hebben een groot bereik: zes op de tien consumenten bekijken die folders regelmatig.
Lees verder ...
 
Bloemetje voor Wijzonol-kopers
Wijzonol start in oktober een najaarsactie met de slogan 'Jij hebt wel een bloemetje verdiend!'. Bij aankoop van twee blikken Wijzonol Interieurverven ontvangt de klant een bloemenbon van vijf euro, t...
Lees verder ...
 
'Von Sommerloch keine Spur' bij onze oosterburen
Veel turbulentie in de Duitse keukenmarkt
De Duitse keukenbranche mag dan al weer een stap verder zijn dan de Nederlandse markt in het afronden van de recessie, rustig is het bij onze oosterburen zeker niet. 'Von Sommerloch keine Spur', omschrijft de Duitse vakpers; geen 'komkommertijd' dus. Maar de Duitse keukenindustrie blijft van essentieel belang voor de Nederlandse keukenretail, zo blijkt uit recent onderzoek van Qudata en vakblad KIM.
Lees verder ...
 
Meer omzet door 'branchevreemde' producten <br>
Branchevreemde producten als woonaccessoires, fietsen of TV's leveren een bouwmarkt extra omzet, zo heeft Woonkennis onderzocht. Weliswaar vinden de meeste consumenten dat de bouwmarkt zich zou moeten richten op dhz-artikelen, toch komen veel mensen speciaal voor het niet-dhz-assortiment naar de bouwmarkt. En ook ervaren klussers pikken regelmatig een branchevreemd product mee.<br>
Lees verder ...
 
Voor de tiende maal KIM Design Award
Wie volgt winnaar Erwin Laenen op?
De KIM Design Award wordt dit jaar voor de tiende maal uitgereikt. Erwin Laenen van Bad & Keuken Design te Weert won de award in het afgelopen jaar. Wie wordt dit jaar zijn opvolger? Tijdens het Woon Trend Event op 21 november worden enkele van de genomineerde keukenontwerpen gepresenteerd en vervolgens wordt de winnaar bekend gemaakt.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken