Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Zonvak Magazine
Consultant Peter Haens ziet grote kansen voor zonvakbranche
'Je moet aan de klant vragen: wat blieft u?'
Ondernemers in de zonweringbranche moeten minder vanuit de techniek werken, maar zich meer richten op de klant. Dat stelt consultant Peter Haens. Hij leerde via Somfy de branche goed kennen. Haens: 'Er liggen grote kansen voor zonvakondernemers, die ze op dit moment echter laten liggen. In mijn beleving kan deze branche makkelijk verdubbelen.'
Winnaar Verano consumentenactie<br>
In maart 2009 heeft Verano een paar miljoen huis-aan-huis folders laten bezorgen. Hierin was tevens een prijsvraag opgenomen waarmee men een trendy buitenhaard kon winnen. Dit heeft duizenden reacties...
Winnaars Verano fotoactie
Het afgelopen jaar heeft Verano een ludieke consumentactie gehad, waarbij men het populaire ?Ipanema? zonnescherm kon winnen. De beste locatie voor sfeerfoto?s werd beloond met dit gratis zonnescherm....
Hoofdprijs Somfy valt bij E&S Zonwering
Dinsdag 11 augustus heerst in de showroom van E&S Zonwering in Hummelo een ontspannen en zonnige stemming. Op die dag is aan de familie Koster uit Doetinchem de hoofdprijs van de onlangs gehouden Somf...
Sunmaster Nederland b.v. in Nijkerk is al meer dan 35 jaar toonaangevend producent van buitenzonwering. Via ons landelijke dealernet leveren wij aan de Nederlandse particuliere en zakelijke markt. Wij zijn een 100% Nederlandse onderneming en niet gerelateerd aan andere organisaties! Wij zijn op zoek naar: <br /> <br />
VERTEGENWOORDIGER (M/V)
Ter uitbreiding van onze buitendienst zoeken wij per direct een technische en commercieel ingestelde persoon. Tot de taken van deze persoon horen o.a. het onderhouden en uitbouwen van bestaande relati...
Inzendingen Jon van der Wal Award stromen binnen
Na publicatie in de laatste Zonvak Magazine stromen de nominaties voor de Jon van der Wal Award binnen. Deze persoonlijkheidsprijs is bedoeld voor mensen die zich op een positieve wijze inzetten voor de branche. De award is vernoemd naar de in januari overleden Jon van der Wal van Van der Wal Zonwering in Hilversum.
Crisis wel degelijk voelbaar
In de vorige Zonvak Magazine deponeerden we de prikkelende stelling 'De kredietcrisis heeft weinig impact op onze branche'. Dat de crisis aan alle kanten voelbaar is, blijkt wel uit de vele reacties die binnenkwamen.
Crisis staat centraal op retailcongres
Wispelturige consument wil kraakhelder aanbod
Niet zozeer de meubelboulevards, maar vooral Nederlandse attracties hebben geprofiteerd van het fraaie paasweer. En dat maakt de verdere uitrol van dit jaar nog een stukje extra ongewis, uitgerekend in een periode dat de consument zich wispelturiger dan ooit gedraagd. Consumenten zijn tot hun kruin toe verwend en geven geld uit aan onvoorspelbare aankopen op onvoorspelbare momenten.
Programma krijgt vorm met Erik Hulzebosch en Burgers' Zoo
Wie wordt de volgende Zonvakker van het Jaar?
De nominaties voor de nieuwe Zonvakker van het Jaar stromen binnen. Tot 15 mei hebben fabrikanten en detaillisten nog de mogelijkheid om één van hun dealers of een collega te nomineren. De Zonvakker van het Jaar wordt gehouden op maandagmiddag 12 oktober in Burgers' Zoo in Arnhem en gastspreker is Erik Hulzebosch.
'Unieke samenwerking Smits en Jan des Bouvrie'
Jan des Bouvrie Zonwering gepresenteerd
Afgelopen vrijdag is in het Arsenaal in Naarden de Jan des Bouvrie Zonwering gepresenteerd van Smits. Algemeen directeur Michel Willemse van Smits spreekt van een unieke samenwerking. 'Dit is voor het eerst in de branche dat zoiets gebeurt. En dan nog wel met de bekendste designer van Nederland', zei Willemse.
Vorige |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
Analyse van de badkamer retail markt, deel 2:
Waar is de consument naar op zoek?
Iedere detaillist weet wel wat voor soort klanten er in zijn winkel komen. Verschilt de consument bij de ene winkel nou met die van de andere? Duidelijk is in ieder geval, dat de ene klant een andere smaak heeft dan de andere. In het vorige artikel over de koper van badkamers en -producten was er aandacht voor de elke waar deze producten gekocht werden, in dit artikel een analyse van waarin elke type klant op zoek is.
Unilux over duurzaamheid<br>
Duurzame productie en hybride auto's<br>
'Je doet wat je kunt doen of wat je tegenwoordig geacht wordt te doen', gaat Unilux-directeur Patrick van Loosbroek van start. Het onderwerp duurzaamheid kwam voor het bedrijf uit Boxtel op de agenda nadat het besef doordrong dat de manier van verpakken eigenlijk best anders kon. 'Op een gegeven moment was ik zelf bezig met de montage van producen en kwam ik erachter, dat alles zo goed verpakt was, dat uitpakken in feite meer tijd kost dan het monteren.'
Bart Brüggenwirth over
Marketing voor een betere wereld
'Wat zou het geweldig zijn om marketing in te zetten voor een betere wereld. Als bedrijven met hun marketinginspanningen- en budgetten zouden bijdragen aan duurzame keuzes van consumenten en positieve veranderingen in de wereld voeden.' Zo begint Bart Brüggenwirth zijn voorwoord in het boek 'Sterke merken, betere wereld' dat afgelopen jaar verscheen. Bart, afgestudeerd als bedrijfseconoom en van origine marketeer, besloot in 2003 het roer om te gooien en zich als marketeer te focussen op maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en duurzaamheid. 'Marketing gaat vaak vooral om buitenkant, ik wilde wat zinnigers met mijn vak doen.'
Dekker, Keller en ATAG
Holland Trend Haus tijdens Küchenmeile
Een van de meest opvallende events tijdens de komende Küchenmeile is het Holland Trend Haus. Twee partners uit het vroegere Holland Haus, Dekker en Keller Keukens, hebben elkaar weer gevonden en ATAG heeft zich daarbij aangesloten.
Enthousiasme ondanks 'reuring'
Binnenkort gaan we (bijna) allemaal weer richting Duitsland om langs de Küchenmeile de vele tientallen presentaties te bezoeken. Op een moment waarop er heel wat gebeurt op de Duitse markt. Laten we h...
Positionering keukenretailers, deel 3
Hoe retailers hun strategie aanpasten
In deze laatste aflevering over de positionering van keukenretailers: aandacht voor prijzen en marktaandelen. We zagen reeds hoe verschillende keukenretailers zich richten op verschillende markten, althans hoe hun marketingbeleid leidt tot verschillende doelgroepen. Ook in prijsstelling blijken speciaalzaken te verschillen, vooral in hun beleid. Dat heeft weer effect op de verdeling van de omzet in de keukenmarkt.
De grootste van Overijssel
Hornbach Zwolle opent deuren
Met maar liefst 15.000 vierkante meter vloeroppervlak en een assortiment van 120.000 artikelen is de nieuwe Hornbachvestiging die op woensdag 14 maart zijn deuren opent in Zwolle, meteen de grootste b...
Praxis om de hoek wordt Praxis City
De stadswinkels van Praxis krijgen een andere benaming. Praxis Om de Hoek wordt omgedoopt tot Praxis City. Daarmee wil de keten het stadwinkelconcept nog duidelijker benadrukken, aldus algemeen direct...
Volumegroei retail zwakt af
De volumestijging voor de Nederlandse detailhandel gaat dit jaar licht afzwakken. Uit de sectorprognose van ABN Amro komt een volumestijging van 2,3 procent naar voren. Zowel fysieke winkels als websh...
Sinds 1 maart is Ad Hermsen sales manager voor Zeyko in Nederland, Begië en Luxemburg; vanaf augustus wordt ook Frankrijk daaraan toegevoegd. Hij was voorheen onder meer werkzaam bij Poggenpohl, Bulth...
Vorige |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Volgende