Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Zonvak Magazine
Somfy Nederland brengt zonweringmarkt in kaart:
Woningbouw als aanjager
In vergelijking met het topjaar 2004 krimpt de Nederlandse zonweringbranche in 2005 zo'n vijf tot tien procent. Dit blijkt uit een recente marktanalyse van Somfy Nederland. Gezien de ambitieuze nieuwbouwplannen van minister Dekker is de fabrikant uit Hoofddorp niet bang voor de toekomst. Bovendien groeit de primaire doelgroep van de zonweringbranche, namelijk de 50-plussers.
Nacht van de Zonwering
Sinds de introductie van het Mado Modulair dealerconcept in januari van dit jaar, hebben inmiddels meer dan 50 dealers zich hierbij aangesloten. Daaronder bevinden zich ook zonweringbedrijven uit Belg...
Nieuwe huisstijl Somfy
Somfy Nederland heeft sinds dit voorjaar een nieuwe huisstijl. Het bedrijf wil zich in de aankomende periode gaan richten op de eindklant en met een nieuw logo zich sterker profileren als merk. 'Wij ...
Consumentenvertrouwen gestegen
Het consumentenvertrouwen in de economie is afgelopen maand gestegen naar het hoogste niveau in drie jaar, zo kan het CBS melden. Het oordeel over het economische klimaat is verbeterd en ook is er een...
Luxaflex, Hamstra het vaakst in de showroom
Onderzoeksbureau Van Es Marketing Services deed in mei van dit jaar bij 102 bedrijven onderzoek naar o.a. inkoopgedrag en distributiekanalen in de rolluiken- en zonweringbranche. Een van de vragen was 'Wie zijn uw drie belangrijkste leveranciers op het gebied van van zonwering en rolluiken'. Dit leidde tot onderstaande ranking.
Fabrique wint European Aluminium Design Award 2004 met Toskana zonwering<br>
Ontwerpbureau Fabrique heeft in het Duitse Essen de prestigieuze European Aluminium Design Award for Consumer Products gewonnen met het ontwerp voor de Toskana zonwering. Fabrique versloeg 7 genominee...
Veiligheid en montagegemak staan centraal
De sectionaaldeur hoort er helemaal bij
De combinatie van garagedeuren, zonwering en rolluiken blijkt een schot in de roos. Steeds meer zonweringspecialisten wagen zich op deze markt die de seizoenspiek van zonwering zo mooi aanvult. Verano levert zijn dealers vanaf dit seizoen een serie moderne en veilige sectionaaldeuren, ontwikkeld in eigen huis.
Brustor wielerploeg presteert boven verwachting goed
'Een fantastische vorm van publiciteit'
Brustors eerste seizoen in de wielersport levert het bedrijf behoorlijk wat publiciteit op. De renners presteren goed en de wagens en bussen die rondom de koers op de weg zijn, zien eruit om door een ringetje te halen. <br>
HBA trendrapport ontleedt de zonweringbranche<br>
Focus op handel vereist kennisslag bij ondernemers'<br>
Montagebedrijven van zonwering moeten zich commercieel beter positioneren tegenover hun particuliere afnemers, ondanks hun kleine schaal van bedrijfsvoering. Dat is een van de adviezen die voortkomen uit recent onderzoek naar de gevolgen van trends in de ambachten
Zonvak Magazine feliciteert de firma's Ambiance Zonwering Bakker, Genzo Zonwering en Hazon Products met hun prijs in de verkiezieng 'Zonvakker van het Jaar 2005'
Vorige |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
Beloon innovatieve concepten en stem op uw favorieten
Uitreiking Karwei Management Marketing Awards
Ook dit voorjaar organiseert uitgeverij Qumedia de uitreiking van de Karwei Management Marketing Awards. Net als de voorgaande jaren worden er awards uitgereikt in verschillende categorieën. U kunt als lezer van Karwei Management op reeds door de branche genomineerde concepten en producten stemmen en zo mede bepalen wie er straks met de awards naar huis gaan.
Te weinig particulier opdrachtgeverschap
Het aantal consumenten dat een woning bouwt op basis van particulier opdrachtgeverschap, blijft volgens Woonkennis al jaren achter bij het gestelde doel. De belangrijkste oorzaken zijn dat consumenten denken dat het duur is, dat ze te weinig kennis hebben en dat het teveel rompslomp levert.<br>
Installateurs nog weinig op social media
Installateurs zetten nog altijd niet vaak social media in om klanten, zowel zakelijk als particulier, te bereiken. Van de E-installateurs gebruikt 72 procent geen online netwerken voor de particuliere markt. Van de W-installateurs is dat zelfs 81 procent. Voor de zakelijke markt gaat het om respectievelijk 79 en 76 procent. Dat meldt Bouwkennis, uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.<br>
Beloon innovatieve concepten en nomineer uw favorieten
Nominaties Qumedia Marketing Awards
De vakbladen van uitgeverij Qumedia organiseren ook dit jaar de Qumedia Marketing Awards. Net als de voorgaande jaren worden er awards uitgereikt in verschillende categorieën. U kunt als lezer concepten en producten nomineren en zo mede bepalen wie er straks met de awards naar huis gaan.
Nieuwe marktstrategie van Miele
Miele Kitchen Inspirience Partners
Begin dit jaar maakte Miele Nederland bekend over te gaan op een selectief distributiesysteem. Een logisch vervolg hierop is de samenwerking met vijftig geselecteerde dealers, onder de naam Miele Kitchen Inspirience Partners. Op woensdag 2 november werd het contract getekend met de eerste drie dealers.<br>
'Kookprogramma's weinig invloed op kookkunst'
“Kookprogramma’s zoals ‘MasterChef’, ‘Hell’s Kitchen’ en ‘Wie is de chef?’ zijn niet meer van tv weg te denken, maar ze beïnvloeden slechts in beperkte mate de manier waarop Nederlanders in hun eigen ...
Meerderheid consumenten bekijkt bouwmarktfolder
Hoewel de Nederlandse consument wekelijks wordt overspoeld met folders - gemiddeld 31 per huishouden - en ondanks dat het internetgebruik enorm toeneemt, worden die folders toch nog goed bekeken. Met name bouwmarkten, die vaak wekelijks folders uitbrengen, hebben een groot bereik: zes op de tien consumenten bekijken die folders regelmatig.
Bloemetje voor Wijzonol-kopers
Wijzonol start in oktober een najaarsactie met de slogan 'Jij hebt wel een bloemetje verdiend!'. Bij aankoop van twee blikken Wijzonol Interieurverven ontvangt de klant een bloemenbon van vijf euro, t...
'Von Sommerloch keine Spur' bij onze oosterburen
Veel turbulentie in de Duitse keukenmarkt
De Duitse keukenbranche mag dan al weer een stap verder zijn dan de Nederlandse markt in het afronden van de recessie, rustig is het bij onze oosterburen zeker niet. 'Von Sommerloch keine Spur', omschrijft de Duitse vakpers; geen 'komkommertijd' dus. Maar de Duitse keukenindustrie blijft van essentieel belang voor de Nederlandse keukenretail, zo blijkt uit recent onderzoek van Qudata en vakblad KIM.
Meer omzet door 'branchevreemde' producten <br>
Branchevreemde producten als woonaccessoires, fietsen of TV's leveren een bouwmarkt extra omzet, zo heeft Woonkennis onderzocht. Weliswaar vinden de meeste consumenten dat de bouwmarkt zich zou moeten richten op dhz-artikelen, toch komen veel mensen speciaal voor het niet-dhz-assortiment naar de bouwmarkt. En ook ervaren klussers pikken regelmatig een branchevreemd product mee.<br>
Vorige |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
Volgende