Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Genomineerden Karwei Marketing Awards
Op maandag 16 januari aanstaande organiseert Quorum Uitgevers een Nieuwjaarsborrel. Tijdens dit evenement zullen de winnaars van de Karwei Marketing Awards bekend worden gemaakt. De prijzen worden uit...
Lees verder ...
 
Beamix wijzigt naam in Maxit
Beton- en metselproducent Beamix gaat vanaf 1 januari als Maxit door het leven, hoewel de naam Beamix niet van het toneel zal verdwijnen. In de bouwmarkten blijft de naam Beamix overeind, maar in de a...
Lees verder ...
 
Quorum Nieuwjaarsborrel op 16 januari
Uitreiking Marketing Awards 2005
Binnenkort organiseert Quorum Uitgevers voor de derde maal de uitreiking van de Marketing Awards. De winnaars worden ditmaal bekend gemaakt tijdens de Nieuwjaarsborrel op 16 januari aanstaande in Huize De Voorst in Eefde.
Lees verder ...
 
Belgische Febin houdt bijeenkomst over Europees rapport
Nederlanders zijn dol op hah-folders
De binnengrenzen van Europa bestaan niet meer. We leven met z'n allen eigenlijk in één groot werelddeel. Dat is althans de theorie. Want de praktijk wijst uit dat er tussen de landen onderling grote verschillen bestaan. De Italianen zijn geen Zweden en de Engelsen zijn geen Duitsers. Wat Nederland zo specifiek maakt, is dat we hier dol op brochures en folders in de brievenbus zijn.
Lees verder ...
 
Column Marketing
Uw klant wil zijn mening kwijt
Momenteel zijn wij bij ons bureau druk bezig met de verkiezing Beste Winkelketen van 2005. Woensdag 13 december wordt de uitslag via landelijke media bekend gemaakt. Voor deze verkiezingen, die vorig ...
Lees verder ...
 
Telegraaf-lezers kiezen beste bouwmarkt
Hornbach Zaandam nr. 1
De formule Hornbach heeft de wind nadrukkelijk mee. Eerder scoorde de bouwmarkt als beste in een GfK-consumentenonderzoek, terwijl de vestiging in Zaandam recent door de Telegraaf-lezers werd uitverkoren als beste bouwmarkt. Dat gebeurde tijdens het jaarlijks terugkerende Retail Gala, dat dinsdagavond 1 november in Hilversum werd gehouden.
Lees verder ...
 
Ingezonden brieven
De p van prijs
In het vorige nummer van Karwei Management werd uitgebreid ingegaan op de toegenomen prijsdruk in de dhz-sector. Daarbij werd ook een parallel getrokken met de levensmiddelenhandel. Ik denk dat die ve...
Lees verder ...
 
Karwei Management en Q&A houden workshops
Goede segmentatie biedt betere kansen
Nederlandse dhz-formules vertonen grote overeenkomsten, terwijl er juist volop kansen bestaan voor sterke segmentatie. Dat concludeert Frank Quix, directeur van research- en consultancybureau Q&A en columnist voor Karwei Management. Hij heeft een onderzoek verricht naar het consumentengedrag van Europese dhz-ers. De uitkomsten daarvan staan ook centraal tijdens twee workshops die Karwei Management en Q&A dit najaar zullen houden.
Lees verder ...
 
Uit onderzoek van Van Es Marketing Services blijkt:
Aantal klusbedrijven stijgt zeer behoorlijk
Het aantal klusbedrijven in Nederland neemt fors toe. Vorig jaar kwamen er volgens verschillende bronnen 3.000 zzp'ers bij. Van Es Marketing Services heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de status van klusbedrijven. Eén van de belangrijkste conclusies luidt dat de onderhoudsmarkt momenteel het meest gunstige marktsegment is. In nieuwbouw en grootschalige (nieuwbouw-)projecten vindt immers een bepaalde stagnatie plaats.
Lees verder ...
 
De BCG-matrix biedt inzicht
Levenscyclus product opgedeeld in vier stadia
De methode stamt uit de vroege jaren zeventig van de vorige eeuw en is inmiddels één van de meest klassieke concepten in de marketingtheorie: de BCG-matrix, afkomstig van de Boston Consultancy Group. De methode wordt nog altijd geaccepteerd als instrument om producten te analyseren, krijgt in die hoedanigheid veel lof toegezwaaid, maar ondertussen toch ook veel kritiek. Wat hebben we er eigenlijk aan?
Lees verder ...
 
Vorige | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Qumedia.tv
Robert Spieker over duurzaamheid
Een van de thema's tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen was Duurzaamheid. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Robert Spieker, director bij IG&H Consulting, waarbij hij de kansen beschreef die duurzaamheid ondernemers bieden.
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Specialisten over de opkomst van de webshop
Een van de thema's tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen was de webshop. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Cor Molenaar (hoogleraar eMarketing), Jan Meerman (voorzitter CBW-Mitex) en Kirsten Fischer (sectormanager MKB Rabobank) waarbij zij ingaan op het fenomeen 'webshop'.
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Is er toekomst voor de 'kleine winkel'?
Een van de thema's tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen was de de 'kleine winkel'. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Jan Meerman (voorzitter CBW-Mitex) en Kirsten Fischer (sectormanager MKB Rabobank) waarbij zij ingaan op dit fenomeen.
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Terugblik op 2009
Tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen werd er kort teruggeblikt op 2009. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Cor Molenaar (hoogleraar eMarketing) en Jan Meerman (voorzitter CBW-Mitex) waarbij zij de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar kort schetsen.
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Korte vooruitblik 2010
De Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen stond in het teken van het komende jaar. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Cor Molenaar (hoogleraar eMarketing), Jan Meerman (voorzitter CBW-Mitex) en Kirsten Fischer (sectormanager MKB Rabobank) waarin zij vooruitblikken op 2010.
Lees verder ...
 
Nieuwjaarsbijeenkomst Qumedia drukbezocht
Marketing Awards 2009 uitgereikt
Tijdens de drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia zijn maandag 11 januari de Qudata Marketing Awards uitgereikt. Winnaars van de awards van Sanitair & Tegel Specialist waren Sealskin, Coba Afbouwproducten, Technische Unie en Sanidrome.
Lees verder ...
 
Nieuwjaarsbijeenkomst Qumedia drukbezocht
Marketing Awards 2009 uitgereikt
Tijdens de drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia zijn maandag 11 januari de Qudata Marketing Awards uitgereikt. Winnaars van de awards van Keuken & -Interieur Magazine waren Der Kreis, Jetstone, Quooker en Arte.
Lees verder ...
 
Nieuwjaarsbijeenkomst Qumedia drukbezocht
Marketing Awards 2009 uitgereikt
Tijdens de drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia zijn maandag 11 januari de Qudata Marketing Awards uitgereikt. Winnaars van de awards van Zonvak Magazine waren Harol, Luxaflex, Roma en Somfy.
Lees verder ...
 
Consultant Peter Haens ziet grote kansen voor sanitairbranche
'Je moet aan de klant vragen: wat blieft u?'
Ondernemers in de sanitair-, keuken- en doe-het-zelfbranche moeten zich nog meer richten op de klant. Dat stelt consultant Peter Haens. Via Somfy, specialist in draadloze bediening voor zonwering, leerde hij bijvoorbeeld de zonvakbranche goed kennen. Niet dat deze een-op-een te vergelijken is met andere branches, maar er lijkt op veel punten wel een vertaalslag gemaakt te kunnen worden. Haens: 'Er liggen grote kansen voor ondernemers, die op dit moment echter niet worden gepakt.'
Lees verder ...
 
Tieleman eindigt als tweede
Tieleman Keukens is in de Verkiezing ?Beste Zelfstandige Winkel van Nederland? als tweede geëindigd. De keukenzaak uit Middelharnis scoorde een gemiddeld eindcijfer van 8,8; zo bleek uit het juryrapp...
Lees verder ...
 
Vorige | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken