Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Twee toonaangevende publicaties over opkomst private labels
'Gevaar voor merken bedreigt ook dhz-sector'
Toeval of niet, maar opvallend is het in ieder geval wel: recent zijn er twee toonaangevende publicaties verschenen over de opkomst van private labels en het dreigende gevaar voor A-merken. Beide auteurs hebben daarbij vooral de levensmiddelenhandel op de korrel, maar geven desgevraagd aan dat er net zo goed een reëel gevaar bestaat voor de non food-sector. En daarmee bedoelen ze dat huismerken snel kunnen groeien ten koste van A-merken.
Lees verder ...
 
10 vragen aan?
Kirsten Vonk, public relations-manager Intratuin
Als eerste retailketen in Nederland introduceert Intratuin haar eigen merk buitenplanten: planten met een sterke Intratuin-kwaliteit én een goede prijs. Tot op heden waren planten merkloos, waardoor het moeilijk was om de kwaliteit ervan te bepalen. Het Intratuin-huismerk vaste planten, sierstruiken en rozen, zo benadrukt de organisatie, brengt de klant gegarandeerd veel plezier. Ditmaal zijn de 10 vragen voor Kirsten Vonk, pr-manager bij Intratuin.
Lees verder ...
 
Column Marketing
Wrijving maakt glans
Dezer dagen smaak ik het genoegen met een échte ondernemer te mogen samen werken. Iemand die zijn eigen succes heeft gemaakt. Die ooit een briljant idee had en dit consequent heeft uitgebouwd tot een...
Lees verder ...
 
Column Marketing
Twee geloven op een kussen?
Opgegroeid in een katholiek detailhandels gezin in het zuiden weet ik niet beter. Het zal wel iets te maken hebben met macht. Of misschien wel de onuitputtelijke drang naar groei. Maar in elk geval ...
Lees verder ...
 
Commercieel directeur Praxis krijgt 'standaardwerk' cadeau
De marketingwereld heeft er een nieuw 'standaardwerk' bij: The Trade Marketing Dimension, geschreven door Ron Cijs (directielid Pluspoint) en Herwin van den Berg (marketingdirecteur Heineken). Zoals de titel aangeeft, is het boek specifiek bedoeld voor trade marketeers, die hiermee beschikken over het eerste doorwrochte studieboek over het werkveld. Het boek werd bij de presentatie onder andere overhandigd aan Rob Klifman, commercieel directeur van Praxis.
Lees verder ...
 
Producten zoeken met mobieltje
In deze tijd van branchevervaging houden de strenge scheidingen tussen de sectoren absoluut geen stand. Het winkellandschap verandert in rap tempo en daarmee ontstaat ook een stevige consumentenbehoefte om grip te krijgen op het retailaanbod. Het Amerikaanse bedrijf GPShopper, dat een eigen stand had op de recent gehouden beurs Retail's Big Show, heeft daar een heel eigen oplossing op losgelaten. De onderneming noemt zich marktleider wat betreft mobiele retailmarketingtechnologie. Dat is een hele mond vol, maar komt erop neer dat GPShopper gebruik maakt van bestaande operationele technieken van mobiele telefoons, pc's en navigatiesytemen.<br>
Lees verder ...
 
Column Marketing
Lidl, dat is toch Italiaans?
Ach, er zijn wel meer misverstanden in de wereld. Als je in Italië door de Lidl loopt zou je het kunnen gaan denken, maar voor diegene die toch nog twijfelen: Lidl is Duits. Hoe ik erop kom? Tja, ik ...
Lees verder ...
 
Sakrete, Zibro, Ter Hoeven en Maxit grote winnaars
Karwei Management Marketing<br>Awards 2006 zeer succesvol
Na een spannende aanloop van enkele maanden was het uiteindelijk zo ver op maandag 15 januari. Onder toeziend oog van ruim 100 belangstellenden werden de vier winnaars aangewezen voor de Karwei Management Marketing Award 2006. De jaarlijks terugkerende happening werd ook ditmaal een groot succes. Directeur Goos Eilander van onderzoeksbureau Trendbox wist met zijn toekomstvisie een buitengewoon boeiend betoog te houden, terwijl de bezoekers wederom zeer gecharmeerd waren van de locatie, Huize De Voorste in Eefde. <br>
Lees verder ...
 
Jaarcongres Trade Marketing Association
Klantwaarde als reactie op 'Walmartization'
Er is meer creativiteit nodig om het koopproces optimaal te beïnvloeden. Een voorbeeld is de manier waarop kledingformule Hennes & Mauritz omgaat met zijn assortiment. De introductie van de Stella McCartney-kledinglijn bracht tientallen vrouwen tot een koophysterie. Zelfs De Telegraaf berichtte op de voorpagina over de run op deze mode.
Lees verder ...
 
Column Marketing
Marketing en geen merketing, toch?
Sommige zaken zijn zo vanzelfsprekend dat we ze niet eens meer ter discussie stellen. Dan doe ik vandaag toch maar eens een poging. Ik weet, we gebruiken al zoveel woorden uit het Engels dat het er al...
Lees verder ...
 
Vorige | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Digitale marketing anno morgen
In 2010 ontwikkelt digitale marketing zich verder, waarbij enkele aandachtspunten van belang zijn.
Lees verder ...
 
AVZ-groep lanceert zonwering- en rolluikspecialisten logo
De AVZ-groep heeft twee logo’s laten ontwerpen waarbij niet de merknaam maar de algemene kwaliteiten van de producten naar voren komen."Wij willen de logo’s steeds meer gebruiken in al onze uiting...
Lees verder ...
 
Tibelly-actie voor KWF een succes
AVZ heeft met een goed gevoel vast kunnen stellen dat de actie die in april van dit jaar werd opgezet voor KWF Kankerbestrijding een mooie eerste donatie heeft opgeleverd. De formule waarbij € 0,10 ...
Lees verder ...
 
Pop-up stores versus leegstand winkellocaties
Oprukkende pop-up stores en een oplopende winkelleegstand. Op het eerste gezicht hebben deze twee tendensen weinig met elkaar te maken.
Lees verder ...
 
KIM Design Award 2010
Twan Swanenberg van Culimaat in Berlicum won afgelopen jaar de KIM Design Award 2009 . Zijn ontwerp voor een keuken in een woning in Puiflijk bij Druten werd door de jury gekozen uit een selectie van genomineerde keukenontwerpen. Wie wordt dit jaar zijn opvolger?
Lees verder ...
 
Nieuwe vrachtwagens Smits
Smits heeft onlangs twee nieuwe ‘design’ vrachtwagens in gebruik genomen. Dankzij het nieuwe en moderne ontwerp, in Smits- en Jan des Bouvrie-uitvoering, mogen beide opleggers echte blikvangers ge...
Lees verder ...
 
Nederland scoort in zakelijk gebruik van social media
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van kantoorverhuurder Regus: 48 procent van de bedrijven in Nederland zegt met succes sociale media te hebben ingezet om nieuwe klanten te werven en opdrachten binnen te slepen. Daarmee staat Nederland op de vierde plaats achter India, Mexico en Spanje.
Lees verder ...
 
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van kantoorverhuurder Regus. 48% van de bedrijven in Nederland zegt met succes sociale media te hebben ingezet om nieuwe klanten te werven en opdrachten binnen te slepen. Daarmee staat Nederland op de vierde plaats achter India, Mexico en Spanje.
Lees verder ...
 
Electrolux bezegelt sponsorrelatie
Electrolux ondertekende ter bezegeling van de sponsorrelatie met Theater/bioscoop Castellum, samen met directeur Marc van Kaam, het sponsorcontract in het Home Center of the Brands te Alphen aan den R...
Lees verder ...
 
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media
Nederland scoort goed in het zakelijk gebruik van social media. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van kantoorverhuurder Regus. 48% van de bedrijven in Nederland zegt met succes sociale media te hebben ingezet om nieuwe klanten te werven en opdrachten binnen te slepen. Daarmee staat Nederland op de vierde plaats achter India, Mexico en Spanje.
Lees verder ...
 
Vorige | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken