Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
Jan Kessels en Frank Quix, beide columnist van Karwei Management zijn afgelopen zomer gestart met een nieuw retail adviesbureau: Uit het vak. Jan Kessels was hiervoor werkzaam bij diverse winkelorgani...
Column Marketing
Brancheverrijking
Terwijl dhz-ketens over elkaar heen buitelen om de goedkoopste DVD-speler of televisie aan te bieden, zoeken sommige retailers naar andere mogelijkheden om hun diensten te vergroten. Zij vinden de opl...
Klantenkaart
Vorige keer vertelde ik u op deze plaats over de fantastische service die mijn zus kreeg bij de Praxis in Beverwijk. Een enthousiaste medewerker hielp haar optimaal. Hij nam alle tijd, voorzag haar va...
Eerste wapenfeit Kmart/Sears
Opening vestiging Sears Essentials
Het eerste wapenfeit van het gefuseerde Kmart en Sears is de opening van de vestiging van de nieuwe formule Sears Essentials. De grote vraag is of het nieuwe concept de strijd aan kan met concurrenten als WalMart, Target, Home Depot en Lowes.
Hornbach directeur sceptisch
'Ik verwacht geen grootscheepse klusoorlog'
Directeur May Meulenberg van Hornbach reageert gelaten op de aankondiging van Intergamma-directeur Bram Huibers dat hij zijn Duitse collega 'een dreun wil verkopen'. Huibers deed zijn uitspraken onder meer in het financiële blad FEM Business, waarin hij aankondigde de prijzen fors te zullen verlagen als antwoord op de groei van de Duitse formule.
Bijenkorf-bouwmarkt in Beverwijk
Over klantvriendelijkheid in de bouwmarkten is al veel gezegd. En het is niet altijd positief. Ook ik heb in mijn columns wel eens harde noten gekraakt over de servicebereidheid en de parate kennis va...
Column Marketing
Van krantgericht naar klantgericht
Iedere week belandt op de deurmat de bekende stapel folders. Vaak zitten daar ook bouwmarktfolders bij. Wat mij opvalt is dat deze kranten regelmatig vol staan met badkamerspecials, sanitairweken en g...
Productnaam: Flexa Kids Factory Collectie
Omschrijving: Flexa introduceert een speciale kleurenlijn voor kinderen: de Flexa Kids Factory Collectie. Het gaat hier om tien kleuren die zijn ontstaan in s...
Henkel en Beamix op bezoek bij Multimate Bunschoten
Clustering productgroepen leidt tot beter omzetresultaat
Het beton-, lijm- en voegmerk Beamix ligt er door zijn single brand-identiteit als een opvallend geel/groen geheel bij. Fabrikant Henkel daarentegen is met de merken Rubson, Pattex en Perfax in de bouwmarkt vertegenwoordigd. Beide benaderingen kennen hun plus- en minpunten. De producten van Beamix liggen in één bouwstraat. De uitdaging zit hem daardoor in het onderscheiden van de verschillende productgroepen binnen het assortiment, terwijl Henkel zijn merken niet zozeer productgericht, maar veel meer klusgericht wil presenteren.
Meinte Venema, communicatie manager Massive Nederland:
'Met imagocampagne meer affiniteit en betrokkenheid bij Massive krijgen'
Door Daniëlla Elshof
Massive Nederland wil zijn oude imago van zich af schudden en een grotere betrokkenheid bij het bedrijf creëren bij de drie belangrijkste doelgroepen in de groot-distributie bra...
Vorige |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
Column Opinie
Unieke informatie
In de marketing is een van de grootste uitdagingen het onderzoeken van factoren die het beslissingsproces beïnvloeden. Want marktcijfers zijn er volop: aantallen en omzetten van keukens en keukenappa...
Consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar eigenbelang
De Nederlandse consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar het eigenbelang en dan pas naar de maatschappij. Dat blijkt uit onderzoek van communicatieadviesbureau Porter Novelli. Veel van de respondenten geven aan dat ze zich extra zouden inzetten voor het milieu als dat voor hen goedkoper, gemakkelijker én leuker wordt gemaakt.
Harry Dunnink Van Houten Keukens Rogat:
Gratis apparatuur: dan kost dit greepje 10 duizend euro
Uit onderzoek van onderzoeksbureau Qudata blijkt dat alle ruim honderd panelleden van het KIM-Panel niet blij zijn met 'Gratis apparatuur-acties'. Harry Dunnink, mede-eigenaar van Van Houten Keukens in Rogat steekt zijn mening ook niet onder stoelen of banken...
Fred de Roos Keukenland Wijhe:
Prijsstunten geeft branche slechte naam:
Fred de Roos van Keukenland Wijhe is niet blij met de prijsstuntacties op het gebied van keukenapparatuur van collega's. 'Consumenten zien ons daardoor steeds meer als cowboys...'
Column Marketing
De zwevende consument
We hebben wat te verstouwen gehad het afgelopen jaar. De opkomstindex liet behoorlijk te wensen over. Bestedingen bleven achter, maar lieten ook maand op maand grote verschillen zien. Ik kreeg zelf he...
Column Marketing
De zwevende consument
We hebben wat te verstouwen gehad het afgelopen jaar. De opkomstindex liet behoorlijk te wensen over. Bestedingen bleven achter, maar lieten ook maand op maand grote verschillen zien. Ik kreeg zelf he...
Column Marketing
De zwevende consument
We hebben wat te verstouwen gehad het afgelopen jaar. De opkomstindex liet behoorlijk te wensen over. Bestedingen bleven achter, maar lieten ook maand op maand grote verschillen zien. Ik kreeg zelf he...
Column Management
Wie doet wat hij altijd deed?
...zal krijgen wat hij altijd kreeg. Deze zin uit de zogenaamde leercirkel gebruik ik nog al eens bij ondernemingen die veranderingen moeten doorvoeren. Omdat de resultaten terug lopen, de marktpositi...
Beloon innovatieve concepten en nomineer uw favorieten
Nominatie STS Marketing Awards 2009 van start
Volgend jaar organiseert Qumedia, uitgever van onder meer uw vakblad Sanitair & Tegel Specialist voor de zevende maal de Nieuwjaarsbijeenkomst. Net als de voorgaande jaren worden daar de STS Marketing Awards uitgereikt in vier verschillende categorieën. U kunt als lezer van STS hiervoor concepten en producten nomineren en zo mede bepalen wie er straks met de awards naar huis gaan.
Beloon innovatieve concepten en nomineer uw favorieten
Nominatie KIM Marketing Awards 2009 van start
Volgend jaar organiseert Qumedia, uitgever van onder meer uw vakblad KIM voor de zevende maal de Nieuwjaarsbijeenkomst. Net als de voorgaande jaren worden daar de KIM Marketing Awards uitgereikt in vier verschillende categorieën. U kunt als lezer van KIM hiervoor concepten en producten nomineren en zo mede bepalen wie er straks met de awards naar huis gaan.
Vorige |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
Volgende