Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Jean-Jacques Vandenheede (AC Nielsen):
'Merkenbouwen is investeren in lange termijn'
De merkenindustrie heeft zich de afgelopen tien tot vijftien jaar nadrukkelijk bezig gehouden met de korte termijn. Het consequent najagen van bonussen en kortingen komt nu als een boemerang keihard terug. De opkomst van private labels valt niet meer te stuiten, mensen laten A-merken als een baksteen vallen. 'Wat we nodig hebben, zijn mensen die de korte aan de lange termijn kunnen koppelen', stelt merkkenner Jean-Jacques Vandenheede, directeur Retail Insight AC Nielsen Europe.
Lees verder ...
 
Column Marketing
Van ruilen komt huilen
Het is weer knikkertijd, tenminste toen ik naar de lagere school ging stond het eerste zonnetje garant voor de eerste rage van het jaar. Terwijl ik dit typ vraag ik me af of het een rage was of eigenl...
Lees verder ...
 
Bison komt met grote herintroductie
Bison Tipper gelanceerd
Na de introductie van Poly Max in 2004 en het Click Gun kitpistool vorig jaar is het dit jaar de beurt aan een revitalisering introductie van de Bison-secondelijm: Bison Tipper. De secondelijm in penvorm gaat daarmee definitief verdwijnen om plaats te maken voor een nieuwe verpakkingsvorm die het meest wegheeft van een raketvorm.
Lees verder ...
 
Bouwmarktklant is de weg kwijt
Een klusser die een half uurtje een bouwmarkt bezoekt, loopt daarvan 15 minuten te zoeken naar de juiste schroef of het juiste schuurpapier. Een beetje bouwmarkt blijkt een waar doolhof voor de doe-he...
Lees verder ...
 
Michel van Tongeren (SVT) vindt bouwmarkt kleurloos
'Imago is beslist bepalend voor de winkelkeuze'
Prijsconcurrentie is een doodlopende weg. Zeker in de dhz-sector. 'Er bestaat onvoldoende onderscheidend vermogen. Als alle bouwmarkten op elkaar lijken, dan ga ik toch gewoon naar de goedkoopste?', zegt retailconsultant Michel van Tongeren van SVT Branding & Design Group. Bouwmarkten moeten zich afvragen welke rol ze willen spelen. En daar ook op anticiperen. 'Een constructieve bouwmarkt kan op de winkelvloer een écht huis bouwen.'
Lees verder ...
 
Column Marketing
Goldcards in de bouwmarkt
Gamma heeft een klantenkaart in het leven geroepen. Zo'n kaart is natuurlijk een prima manier om een relatie met klanten op te bouwen. Als retailer krijgt u gegevens zoals naam, adres en vooral e-mail...
Lees verder ...
 
Hoogste omzetgroei sinds drie jaar
Na de belabberde jaren die achter ons liggen, lijkt de economie zich langzamerhand te herstellen. In november van vorig jaar heeft de detailhandel een omzetplus gehaald van 4,6 procent ten opzichte va...
Lees verder ...
 
Nieuwjaarsborrel op 16 januari jl.
QUORUM UITGEVERS BV REIKT QUDATA MARKETING AWARDS UIT
"Naarmate de welvaart toeneemt is er behoefte aan het optimaliseren van het inkoopproces, maar ook dienen klanten uitgedaagd te worden en is er behoefte aan inspiratie en emotie". Dit zijn woorden van prof. drs. ing. Henk Gianotten, directeur van het Economisch Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf. Hij deed deze uitspraak tijdens de jaarlijkse uitreiking van de QuData Marketing Awards van Quorum Uitgevers bv, maandag 16 januari in kasteel Huis De Voorst in Eefde. Voor deze awards kiezen detaillisten en inkopers uit de sanitair-, keuken-, badkamer-, zonwering-, en doe-het-zelfbranche uit hun midden de meest succesvolle collegae van het afgelopen jaar, in vier verschillende categorieën.
Lees verder ...
 
Actie Sigma & DMG
De laatste maanden van 2005 hebben Sigma Coatings en de Detail Management Groep gezamenlijk een actie georganiseerd. Consumenten werden in de huis-aan-huis folders van Deco Home en Verf & Wand opgeroe...
Lees verder ...
 
Kinzo, B&C Products, Ter Hoeven en Robert Bosch/Skil winnaars
Karwei Management Marketing Awards 2005 zeer succesvol
Ruim 150 belangstellenden waren maandag 16 januari getuige van de uitreiking van de Karwei/Qudata Management Marketing Award 2005. Het evenement bleek buitengewoon succesvol. Het boeiende verhaal van EIM-directeur Henk Gianotten droeg daar beslist aan bij, terwijl de bezoekers bovendien zeer gecharmeerd waren van de locatie, namelijk Huis De Voorst in Eefde.
Lees verder ...
 
Vorige | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Duravit investeert in logistiek
Eind januari opende Duravit in Achern een geheel nieuw, volautomatisch magazijn met hoge opslagruimte. Deze werkt met het bestaande manuele magazijn samen als radertjes in een uurwerk.De permanente we...
Lees verder ...
 
Column Marketing
Verandering van spijs doet eten
De afgelopen weken was het een komen en gaan van politici. Emotioneel, verrassend, soms verwacht en logisch, maar vooral een feest voor journalisten en peilers. Vertrek en opvolging leiden meteen tot ...
Lees verder ...
 
Gallery-dealer van het Jaar
Willemsen Wonen uit Elst is door Luxaflex op maandagavond 1 februari uitgeroepen tot Gallery-dealer van het Jaar. De award werd uitgereikt in museumbrassie-restaurant Mub?art in Gent na afloop van de ...
Lees verder ...
 
100 jaar Renson
Renson heeft een nieuw logo, nieuw referentieboek en een geschiedenisboek uitgebracht. Renson treedt sinds oktober met een nieuw logo met baseline ?Creating healthy spaces? naar buiten. Dit nieuwe log...
Lees verder ...
 
Luxaflex verwelkomt consument
Luxaflex Nederland heeft per 1 januari de deuren geopend voor consumenten. Hiermee viert het bedrijf de komst van een geheel nieuwe showroom. Bezoekers kunnen persoonlijk advies inwinnen en een rondle...
Lees verder ...
 
Bosch ProTeam start tweede ronde
Honderden bouwprofessionals uit heel Europa zijn in 2009 lid geworden van het Bosch ProTeam en hebben de laatste Bosch-innovaties getest. Dit jaar breidt Bosch het aanbod testgereedschappen nog verder...
Lees verder ...
 
Consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar eigenbelang
De Nederlandse consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar het eigenbelang en dan pas naar de maatschappij. Dat blijkt uit onderzoek van communicatieadviesbureau Porter Novelli. Veel van de respondenten geven aan dat ze zich extra zouden inzetten voor het milieu als dat voor hen goedkoper, gemakkelijker én leuker wordt gemaakt.
Lees verder ...
 
Branche kijkt hoopvol naar economie
De diverse barometers van het KIM-Panel stonden eind 2009 op dieprood. Maar er werd wel hoopvol vooruit gekeken naar een economische opleving in 2010. De KIM Economiebarometer, die antwoord geeft op d...
Lees verder ...
 
Branchebarometer op 'neutrale' stand
De economische situatie in de sanitair- en tegelbranche is nogal verwarrend, zo geven de ondernemers binnen het STS-Panel aan. De situatie in hun eigen onderneming wordt beoordeeld met een positieve b...
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Impressie Nieuwjaarsbijeenkomst Qumedia
Op maandag 11 januari jl. organiseerde haar Nieuwjaarsbijeenkomst in Zutphen. Tijdens de bijeenkomst werden de genomineerden en winnaars van de Marketing Awards bekend gemaakt, enkele actuele thema's behandeld en kon men afsluitend uitgebreid netwerken onder de ruim 100 aanwezige managers. Dit filmpje geeft een korte impressie...
Lees verder ...
 
Vorige | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken