Consumentenvoorkeuren Keukenapparatuur
Wat werkelijk telt (2020-2024) In de afgelopen vijf jaar hebben marktonderzoeken van Qudata, elk onder meer dan 1.000 consumenten die recentelijk een keukenapparaat hebben aangeschaft, inzicht gegeven in wat consumenten belangrijk vinden bij de keuze van nieuwe keukenapparatuur. De resultaten van dit onderzoek tonen een interessante verschuiving in prioriteiten, die veel vertelt over de veranderende consumentenbehoeften en marktdynamiek van 2020 tot 2024. Lees verder ... |
Kopers van keukenapparatuur
Internetbronnen bij de aanschaf van keukenapparatuur Het online landschap is van cruciaal belang geworden voor consumenten die op zoek zijn naar nieuwe keukenapparatuur. De afgelopen vijf jaar is het gebruik van verschillende internetbronnen onder kopers aanzienlijk veranderd, zoals blijkt uit recent onderzoek. Deze analyse op basis van een marktonderzoeken van Qudata onder kopers van keukenapparatuur over de afgelopen vijf jaren biedt inzicht in de verschuivingen in de voorkeuren van consumenten voor specifieke online kanalen. Lees verder ... |
Analyse 2020-2024 Informatiebronnen bij aanschaf keukenapparatuur De manier waarop consumenten informatie verzamelen over nieuwe keukenapparatuur is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Dit blijkt uit de resultaten van marktonderzoeken van Qudata uitgevoerd tussen 2020 en 2024 onder kopers van keukenapparatuur. Deze veranderingen geven inzicht in de verschuivingen in consumentengedrag, met name in het digitale tijdperk, en de blijvende relevantie van meer traditionele informatiebronnen. Lees verder ... |
Een mooie zomer gewenst De komende weken geniet de redactie van Qumedia - vakbladen KIM• (Keuken- en Interieur Magazine), STS• (Sanitair- en Tegelspecialist), ZVM• (Zonvak Magazine) en KWM• (Karwei Management) - van de zomer... Lees verder ... |
Qudata onderzoek Internetbronnen bij zoektocht keukenapparatuur In het jaarlijkse consumentenonderzoek naar de aankoop van keukenapparatuur onder ruim 1.000 kopers wordt onder andere gekeken naar de wijze waarop de consumenten zich informeren. Zo blijkt internet een belangrijke informatiebron te zijn. In de analyse wordt gekeken naar welke internetbronnen dit specifiek zijn. Deze analyse omvat een grondige blik op de gegevens van de afgelopen vijf jaar. Lees verder ... |
Qudata onderzoek Aanvullende informatiebronnen aanschaf keukenapparatuur In het jaarlijkse onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar de aanschaf van keukenapparatuur, is gekeken naar de verschillende bronnen die consumenten raadplegen voor aanvullende informatie over specifieke eigenschappen van keukenapparatuur. Door de gegevens van de afgelopen jaren te vergelijken, kunnen trends geïdentificeerd worden, maar ook de veranderende voorkeuren van consumenten als het gaat om het verkrijgen van gedetailleerde productinformatie. Lees verder ... |
Qudata onderzoek Zoekgedrag consument bij aanschaf keukenapparatuur In de jaarlijkse onderzoeken van Qudata naar de aanschaf van keukenapparatuur is ook gekeken naar de manieren waarop consumenten hun zoektocht naar deze producten benaderen. Door de gegevens van de afgelopen vijf jaar te analyseren, kunnen we patronen en verschuivingen identificeren die van invloed zijn op het koopproces. Lees verder ... |
Qudata onderzoek Analyse eisen nieuwe keukenapparatuur Jaarlijks onderzoekt Qudata onder ruim 1.000 kopers de ontwikkelingen in de markt van keukenapparatuur. Hierbij wordt ook dieper ingezoomd op de cruciale factoren die consumenten in overweging nemen bij de aanschaf van nieuwe apparaten. Door de gegevens van de afgelopen vijf jaar te analyseren wordt inzicht gekregen in de evolutie van deze belangrijke overwegingen en hoe deze het koopgedrag beïnvloeden. Lees verder ... |
Qudata Onderzoek Trends bij aankoop van keukenapparatuur Elk jaar voert Qudata een grootschalig consumentenonderzoek uit onder een netto meer dan 1.000 kopers om inzicht te krijgen in het aankoopproces (Customer journey) van keukenapparatuur. Dit onderzoek biedt een waardevol perspectief op de dynamiek en verschuivingen binnen de markt, en helpt bedrijven om strategieën af te stemmen op de steeds veranderende behoeften en voorkeuren van consumenten. Lees verder ... |
Qudata Consumentenonderzoek Trends en voorkeuren keukenkopers De Nederlandse keukenmarkt heeft de afgelopen vijf jaar opvallende verschuivingen en evoluties doorgemaakt als het gaat om voorkeuren en trends. Dit artikel werpt een licht op deze veranderingen door middel van een gedegen analyse van verzamelde gegevens over keukentrends, met een speciale focus op de ontwikkelingen van 2019 tot en met 2023. We verkennen de opkomst en ondergang van keukentrends en kijken naar wat deze verschuivingen betekenen voor zowel keukenontwerpers als kopers. Lees verder ... |
Kopersprofielen (1) Analyse klantsegmentatie per retailkanaal De badkamerbranche staat voor grote uitdagingen: veranderende consumentenvoorkeuren, toenemende concurrentie en een diversiteit aan aankoopkanalen. Een gedetailleerde analyse van demografische en socio-economische data, op basis van de jaarlijkse Qudata-onderzoeken onder ruim 1.000 kopers van badkamers en -producten, biedt inzichten in wie de klanten van verschillende kanalen zijn en hoe deze zich tot elkaar verhouden. Op basis van dit consumentenonderzoek worden de koopprofielen van badkamerspeciaalzaken, bouwmarkten, warenhuizen, bouwmaterialenhandels en andere kanalen geanalyseerd. Dit artikel zet de belangrijkste bevindingen op een rij. Lees verder ... |
Kopersprofielen (2) Hoe demografische factoren de winkelkeuze bepalen Elders in dit nummer wordt een analyse gegeven van de verschillende klantprofielen van badkamerconsumenten. Maar wat kun je nu met deze informatie? De keuzes die consumenten maken in winkels zijn zelden willekeurig. Achter elke aankoop schuilt een complex samenspel van persoonlijke factoren, waarbij demografie een doorslaggevende rol speelt. Lees verder ... |
Verduurzamen (te) ingewikkeld volgens huiseigenaren Driekwart van de huizenbezitters met verbouw- en nieuwbouwplannen vindt het ingewikkeld om goede keuzes te maken in het verduurzamen van hun huis. Ruim 85% kan ook de weg in subsidieland maar moeilijk vinden. En door de politieke onzekerheid overweegt meer dan 60% van de huiseigenaren met bouw- of verbouwplannen zelfs om verduurzamingsplannen uit te stellen. Lees verder ... |
Consumentenwensen (2) Trends en veranderingen in prioriteiten voor de badkamer De afgelopen vijf jaar zijn er significante verschuivingen zichtbaar in de voorkeuren van consumenten wat betreft de aanschaf van badkamerproducten. Een blik op de cijfers uit het recente grootschalige consumentenonderzoek naar badkamerproducten, van 2020 tot 2024, laat duidelijke trends en veranderingen zien in de prioriteiten van consumenten bij het inrichten of renoveren van hun badkamer. Lees verder ... |
Consumentenwensen (1) Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar In het onlangs gehouden grootschalige consumentenonderzoek van Qudata naar de customer journey van de koper van badkamers en badkamerproducten, wordt onder andere gevraagd naar de trends die men ziet. De responses van de afgelopen vijf jaar laten zien welke trends in populariteit toenemen of juist afnemen volgens de perceptie van consumenten. Deze trends geven inzicht in de veranderende voorkeuren en prioriteiten van mensen bij het inrichten of renoveren van hun badkamers. Lees verder ... |
Qudata retailers (2) Naamsbekendheid verkopers badkamerproducten Elk jaar voert Qudata een uitgebreid onderzoek uit onder meer dan 1.000 consumenten die hebben aangegeven badkamers of badkameraccessoires te hebben gekocht. Eén van de vragen die wordt gesteld aan deze respondenten gaat overde naamsbekendheid van retailers in dit segment. Hieronder volgt een gedetailleerde analyse van de trends en verschuivingen in de badkamerbranche, woonbranche, bouwmarktsector en bouwmaterialenhandel van 2019 tot 2023. Lees verder ... |
Positionering retailers Waarom consumenten bij speciaalzaken kopen Het jaarlijks grootschalige onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar hun aankoopgedrag bij de aanschaf van badkamers en badkameraccessoires biedt diepgaande inzichten in de customer journey. In dit artikel presenteren we de belangrijkste bevindingen en analyses van het onderzoek, met speciale aandacht voor de prestaties van verschillende retailers en de impact hiervan op de markt. Lees verder ... |
Qudata retailers (1) Speciaalzaak blijft belangrijkste aankoopkanaal Jaarlijks doet Qudata onderzoek naar de customer journey van de consument bij de aankoop van badkamers en -producten. Hiervoor worden jaarlijks ruim 1.000 kopers ondervraagd. Onderdeel van dit onderzoek zijn vragen over waar en waarom men producten koopt. In dit artikel wordt gekeken hoe deze patronen zich de afgelopen vijf jaar hebben ontwikkeld. Lees verder ... |
Qudata consumentenonderzoek Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar De Nederlandse badkamermarkt is voortdurend in beweging, waarbij consumenten en ontwerpers altijd op zoek zijn naar nieuwe en verfrissende ideeën voor badkamerinrichting. In dit artikel onderzoeken we de tien belangrijkste badkamertrends die de afgelopen vijf jaar hebben plaatsgevonden, gebaseerd op gegevens van 2019 tot en met 2023. De genoemde percentages geven aan hoeveel van de respondenten deze trend heeft genoemd. Aan het onderzoek namen 1.043 consumenten deel die in de voorgaande zes maanden een badkamer of badkamerproduct hebben gekocht of dat de komende zes maanden van plan waren. Lees verder ... |
Tuintrends 2024 Tuinbranche Nederland Tuinbranche Nederland presenteert drie nieuwe tuintrends van 2024: Viva la Vida, Gentle Paradox en Meaningful Earth. Ontspannen, genieten en duurzaamheid gaan bij deze trends hand in hand samen. Viva ... Lees verder ... |