Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Column Management
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Jarenlang heb ik weinig interesse gehad in maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Niet omdat ik ertegen was, integendeel, maar omdat ik het nut niet zag om er specifiek mee bezig te zijn. MVO d...
Lees verder ...
 
Tv-kok Ramon Beuk over duurzaamheid en eerlijk koken
'Inductie is één van de mooiste innovaties op keukengebied'
Zijn boek 'Wat van fair komt…' werd vorig jaar door het publiek uitgeroepen tot het beste kookboek van het jaar. Ramon Beuk speelt met het boek helemaal in op de trend van duurzaamheid en eerlijk koken. Wij legden de tv-kok een aantal dilemma's voor: gas of inductie? En wel of geen hoge druk steamer?
Lees verder ...
 
Boeiend symposium Qudata: 'webshop' is geen vies woord
Digitale revolutie slaat ook in woonretail toe
Drie jaar geleden werd je in de woonretail weggehoond als je het woord 'webshop' alleen al in de mond nam. Maar tijden veranderen. Anno 2010 ziet deze branche volop kansen in het relatief nieuwe verkoopkanaal. Kortom: ook in de woonretail is de digitale revolutie in alle hevigheid toegeslagen.
Lees verder ...
 
Qudata-bijeenkomst op maandag 4 oktober 2010:
De Duurzame Woning van 2010
2010 is het jaar van de waarheid voor de Nederlandse woonretail. De recessie trekt diepe sporen in de detailhandel. Voor ondernemers is het zaak het hoofd boven water te houden. Heeft men dan nog stee...
Lees verder ...
 
Beurs en lezingen in de Creatieve Fabriek in Hengelo
Woon Trend Event op 22 november
Woon Trend Event is een eendaags lifestyle-event waar de noviteiten op woongebied voor 2011 en daarna worden gepresenteerd. Het evenement bestaat uit een 'intieme' vakbeurs waar de nadruk ligt op presentatie. Met veel sfeer en emotie en ook volop aandacht voor de keukenbranche. Datum en locatie: maandag 22 november in de Creatieve Fabriek in het Twentse Hengelo.
Lees verder ...
 
Trendwatcher Adjiedj Bakas over toekomst wonenbranche
'Keukens verkopen via internet gaat sneller dan je denkt'
Slim bouwen en duurzaamheid. Dat zijn de twee thema's waar het in de wonenbranche de komende jaren om draait, zo voorspelt trendwatcher Adjiedj Bakas. Ook de keukenmarkt moet daarin mee met energiezuinige apparatuur en het gebruik van duurzame materialen zoals bamboe. Ook verwacht Bakas dat er straks keukens via het internet worden verkocht. 'Die ontwikkeling gaat sneller dan je denkt.'
Lees verder ...
 
Adjiedj Bakas
De bekende trendwatcher Adjiedj Bakas zal op maandagmiddag 22 november zijn kijk geven op de toekomst van de wonenbranche. Bakas geldt als een boeiende, deskundige maar ook humoristische spreker. Hij ...
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen april daalt naar -15
De stemming onder consumenten verslechterde in april. De indicator van het consumentenvertrouwen kwam uit op -15, tegen -12 in maart. Het vertrouwen in de toekomst liep sterk terug. Het oordeel over h...
Lees verder ...
 
Peter Holtslag en Michiel Damhuis van ATAG Nederland:
'De verfraaiingsmarkt terugbrengen naar de showroom'
'We constateren dat de traffic van keukenapparatuur binnen de renovatiemarkt wordt verlegd van de showroom naar internet; en die traffic willen we als fabrikant van het merk ATAG graag ombuigen naar de keukenvakzaken.' Een gesprek met Peter Holtslag, Mariëlle Bonenkamp en Michiel Damhuis. 'Het plaatsen van nieuwe apparatuur leidt tot verfraaiing van de keuken en tot meer wooncomfort. En juist de keukenspeciaalzaak kan kansen benutten in die verfraaiingsmarkt.'
Lees verder ...
 
Column Marketing
De zwevende consument
We hebben wat te verstouwen gehad het afgelopen jaar. De opkomstindex liet behoorlijk te wensen over. Bestedingen bleven achter, maar lieten ook maand op maand grote verschillen zien. Ik kreeg zelf he...
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
De aankoopreis (deel 3)
Continu onder de aandacht van klanten blijven
Hoe krijgt u de klant in de winkel? En hoe zorgt u ervoor dat die klant terug blijft komen en ook andere consumenten vertelt hoe goed u bent? In een serie artikelen doorlopen wij de aankoopreis in fases. In dit derde en laatste deel vertellen woonondernemers over hun succesvolle promotieactiviteiten.
Lees verder ...
 
'Duitse kwaliteit, Ikea Prijzen'
Levendige handel buiten de winkel
De mediabestedingen in 2013 zijn licht gestegen met 0,4 procent. In het totaal werd er het afgelopen jaar 6,13 miljard euro uitgegeven aan reclame-uitingen, aldus onderzoeksbureau Nielsen. Opvallend genoeg ontbreken cijfers over de online bestedingen... en juist op internet is er veel aan de hand.
Lees verder ...
 
Rapporten te bestellen op www.qumedia.nl
Aankoopgedrag woonconsumenten
Het afgelopen najaar is het aankoopgedrag van consumenten onder de loep gelegd op het gebied van badkamers, keuken, zonwering, tuinartikelen, verf, behang en bouwmaterialen. De resultaten van de onderzoeken zijn verwerkt in de volgende rapporten:
Lees verder ...
 
Van duurzaamheid tot omnichannel
Trends woonretail in 2014
Er is altijd een moment om de balans op te maken. Om terug te kijken naar het afgelopen jaar, maar vooral om vooruit te kijken naar dit jaar en wellicht al 2015. Wat staat de woonretail in Nederland de aankomende jaren te wachten? Qudata Markt- & Trendanalyses zet vijf trends op een rij.
Lees verder ...
 
De aankoopreis, deel 2:
In de winkel wordt de keuze gemaakt
Hoe krijgt u de klant in de winkel? En hoe zorgt u ervoor dat die klant terugkomt en ook andere consumenten vertelt hoe goed u bent? Dat kan alleen wanneer u het gehele traject van inspiratie tot en met after sales goed beheerst. In een serie artikelen doorlopen wij de aankoopreis in fases. Deel 2: De winkel.
Lees verder ...
 
Op maandag 10 februari a.s. organiseert Qudata seminar:
Consumententrends in Wonen
Waarom gaan jonge consumenten liever naar Ikea en 65-plussers liever naar een speciaalzaak? In hoeverre is showrooming een fenomeen geworden in de woonsector? Kortom, hoe verloopt het aankoopproces van woonconsumenten anno 2014? En wat zijn de verwachtingen voor 2015?
Lees verder ...
 
Seminar op maandag 11 februari:
Consumententrends in Wonen 2013
Waarom gaan jonge consumenten graag naar Ikea en 65-plussers liever naar een speciaalzaak? In hoeverre wordt er gebruik gemaakt van tablets en smartphones tijdens het oriëntatieproces? Kortom, hoe verloopt het cross channel winkelgedrag van woonconsumenten anno 2013?
Lees verder ...
 
Klusgedrag & rol vakman
18 procent van de consumenten monteert de keuken zelf
Bijna een op de vijf de consumenten die het afgelopen jaar een keuken heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf de keuken te monteren. 10 procent huurt hiervoor een klusbedrijf in. En wanneer men een vakman inhuurt dan let men vooral op vakmanschap en betrouwbaarheid.
Lees verder ...
 
Witte dakramen schot in de roos
Slechts 5 procent van de verkochte dakramen zijn nog maar blank afgelakt, de rest wordt allemaal in de standaard witte kleur verkocht.
Lees verder ...
 
Kopje koffie glazenwasser?
Als de vakman bij iemand een klus uitvoert, is hij beter af met de vrouw des huizes dan met haar vriend of man. Vrouwen geven vaker een vers bakje koffie met iets lekkers erbij dan mannen: 37 procent tegenover 28 procent. Dat blijkt uit onderzoek onder 1.142 Nederlanders in opdracht van Werkspot.nl.
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken