Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
'Er moet meer fun in de winkel komen'
Grens tussen internet en winkel vervaagt
Belangrijke aanjagers van de grote veranderingen het afgelopen jaar zijn de voortdurende (koop)crisis en... internet. De digitale revolutie zorgt met name de laatste drie jaar voor grote bewegingen off- en zeker ook online.
Lees verder ...
 
'Vakantie niet opgeven voor nieuwe keuken'
“Een nieuwe keuken is leuk, maar niet als dat betekent dat de vakantie erbij inschiet”, constateert Zanussi. Uit onderzoek van Multiscope, in opdracht van Zanussi onder meer dan 1000 respondenten,...
Lees verder ...
 
Ikea gaat tv's verkopen
Ikea leverde al geruime tijd tv-meubels, maar nog geen tv’s en geluidsapparatuur. Daarin komt verandering met de introductie van de Uppleva. Tijdens de Design Week in Milaan was deze stap van Ikea e...
Lees verder ...
 
Hoe krijg je de consument in je winkel
"De consument is niet veranderd, maar oriënteert zich anders"
Is de consument veranderd sinds de intrede van de digitale media? Jan Kessels, in het verleden directeur van onder meer Hema en V&D en commissaris bij Bruynzeel; en tegenwoordig actief met zijn adviesbureau 'uit het vak', zegt van niet. "De argumenten voor consumenten om te kopen zijn nog altijd dezelfde, alleen de wijze waarop zij zich oriënteren is anders."
Lees verder ...
 
QumediaTV
Fred Constant Keukens op de Woonbeurs
Fred Constant Keukens stond op de Woonbeurs in Amsterdam. Rick Landsman, werkzaam bij het keukenbedrijf, laat in deze video-impressie zijn licht schijnen op de veranderende woonconsument.
Lees verder ...
 
Bosch opent 'Wash & Coffee'
In Amsterdam werd aan de Quellijnstraat 90 (het Marie Heinekenplein) de tweede Wash & Coffee ter wereld geopend, een samenwerkingsproject van Bosch en Persil. “Een ideale plek om direct met consumen...
Lees verder ...
 
Het voeren van Netto Prijzen in de praktijk (deel 3)
'Je moet niet bang zijn een klant te laten lopen'
In het tweede artikel over Netto Prijzen zoomden we in op de trend van het voeren van transparante prijzen. Nu deel 3: de praktijk. Hoe ga je in de praktijk in de winkel of showroom om met Netto Prijzen? Is het een andere manier van verkopen? Want nog steeds geven veel keukenondernemers ongevraagd korting, zo blijkt uit onderzoek. En welke ontwikkelingen zijn er aan fabrikantenzijde? <br>
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Keukenconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van een keuken? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de keukenmarkt wellicht mee worstelt...
Lees verder ...
 
Bosch vaatwasser als beste getest
De volledig integreerbare vaatwasser SMV43M10EU komt met een 7.0 als Beste uit de test van de Consumentenbond. De vaatwasser presteerde zeer goed op het gebruiksgemak, door de flexibele korven, de Dos...
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Keukenconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van een keuken? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de keukenmarkt wellicht mee worstelt...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Nederlandse vakman krijgt weinig fooi
Op de klusmarkt is het krijgen van fooi veel minder vanzelfsprekend dan in de horeca. Slechts 8 procent van de Nederlanders geeft altijd fooi aan een vakman na het afronden van een klus. Vrouwen blijken iets guller dan mannen: er zijn bijna 200.000 meer vrouwen dan mannen die altijd fooi geven.
Lees verder ...
 
Positieve geluiden
Crisis in woningmarkt lijkt voorbij
De crisis lijkt in de woningmarkt toch wel voorbij te zijn. De positieve geluiden overheersen momenteel. De woningprijzen stijgen, er worden meer woningen verkocht, interesse in nieuwbouw is toegenomen en de consument stelt meer geld beschikbaar voor verbouwing van de woning.
Lees verder ...
 
Aankoopkanalen onder de loep:
Woonwarenhuis favoriet bij huurders
Enkele maanden geleden keek Qudata naar de verschillen tussen eigenaren van koopwoningen en bewoners van huurwoningen bij de aanschaf van woonproducten. In dit artikel neemt Qudata de verschillende aankoopkanalen onder de loep.
Lees verder ...
 
Consument laat meer verbouwen
Consumenten lijken begin 2016 meer geld beschikbaar te stellen voor verbouwing van hun woning dan in het begin van het voorgaande jaar. De Klussenier heeft hier onderzoek naar gedaan en constateert dat de gemiddelde opdrachtgrootte en het aantal offertes dat wordt uitgebracht in het eerste kwartaal van dit jaar fors groter zijn dan in het eerste kwartaal van 2015.
Lees verder ...
 
Herstellende huizenmarkt goed voor klusmarkt
De positieve start van de Nederlandse woningmarkt in 2016 is terug te zien op de klusmarkt. Het aantal mensen dat verwacht het komende half jaar een klus uit te besteden, is gestegen met 330.000 (2,5 procent) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Lees verder ...
 
Meer grip, bewuster, emotie & beleving:
De woonconsument anno nu
Is de woonconsument anno 2015 zo anders dan pakweg 10 jaar geleden? Volgens retaildeskundige Jan Kessel niet echt, alleen verloopt het oriëntatieproces anders. In dit artikel willen we meer inzicht verschaffen in de hedendaagse én de toekomstige woonconsument.
Lees verder ...
 
Blauwdruk voor toekomstig winkelen
De nieuwe generatie consumenten
De consument is de laatste jaren veranderd. De crisis en de opkomst van internet als informatie- en aankoopkanaal zijn hier in belangrijke mate debet aan. De grote vraag is in hoeverre ingezette trends en ontwikkelingen zich de aankomende jaren verder voortzetten. Die prognose is het beste te bepalen door de jongste generatie te volgen… de Millennials.
Lees verder ...
 
Okergoud wordt dé woonkleur van 2016
Okergoud wordt dé trendkleur in de designwereld in 2016. Waar vorig jaar de coppermania overheerste, waarbij koper de trend was, zijn nu goud en goudtinten meer vertegenwoordigd. Op designbeurzen, in...
Lees verder ...
 
Trends in woonretail 2016
Grote verschillen in aankooppatronen generaties
Dat de detailhandel volop in beweging is, verbaast niemand meer. Oude beproefde businessmodellen voldoen niet meer, nieuwe ideeën komen op en veranderen soms heel snel de markt. De recessie heeft sinds 2008 deze bewegingen nog eens versneld. Reden voor Qudata om in kaart te brengen hoe de woonretail de afgelopen drie jaren is veranderd. Speciaal is gekeken naar de verschillen per leeftijd.
Lees verder ...
 
Trends in woonretail 2016
Grote verschillen in aankooppatronen generaties
Dat de detailhandel volop in beweging is, verbaast niemand meer. Oude beproefde businessmodellen voldoen niet meer, nieuwe ideeën komen op en veranderen soms heel snel de markt. De recessie heeft sinds 2008 deze bewegingen nog eens versneld. Reden voor Qudata om in kaart te brengen hoe de woonretail de afgelopen drie jaren is veranderd. Speciaal is gekeken naar de verschillen per leeftijd.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken