Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Geen besparing op woning
Nederlanders besparen niet op hun woning en dagelijkse boodschappen als hun inkomen drastisch omlaag gaat. Dat blijkt uit onderzoek van verzekeringsmaatschappij Cardif, uitgevoerd door Blauw Research....
Lees verder ...
 
VerhuisMonitor van WoonKennis onderzoekt consumentengedrag
Keukenspeciaalzaak nog steeds favoriete aankoopplaats
Gemiddeld twee op de drie woningbezitters die onderdelen van de keuken hebben vervangen, kocht deze bij de keukenspeciaalzaak. Bij huurders gaat het merendeel van de aankopen via de woningcorporatie of de keukenspeciaalzaak. De belangrijkste criteria voor een aankoopplaats zijn betaalbaarheid, kwaliteit en esthetiek. Dit blijkt uit onderzoek van WoonKennis voor de VerhuisMonitor '08/'09.
Lees verder ...
 
Prijswinnaars Keuken Studio
Consumenten konden bij de twee edities van Keuken Studio, net als vakblad KIM een uitgave van Qumedia, een aantal fraaie prijzen winnen door bepaalde vragen goed te beantwoorden. Eind vorige maand wer...
Lees verder ...
 
'Inspelen op behoefte aan beleving en inspiratie'
Electrolux opent Home Center of the Brands
Het Home Center van Electrolux Home Products te Alphen aan den Rijn, met daarin de belevingswerelden van de merken AEG, Zanussi en Electrolux, kon op maandag 12 januari worden geopend. 'Dit eerste jaar verwachten we hier 10.000 mensen te ontvangen en later streven we naar 25.000 bezoekers per jaar', vertelt algemeen directeur Alexander Blom.
Lees verder ...
 
Wereldkampioen koken Toine Smulders
'Het sudderpitje keert terug in de keuken'
Toine Smulders is hot. De kersverse wereldkampioen uit Tolkamer is door keukenapparatuurmerk ATAG vastgelegd als ambassadeur en zag zijn titel bekroond met een koninklijke onderscheiding. Meesterkok Toine Smulders is een echte liefhebber met een uitgesproken mening over koken en apparatuur. Wij zochten hem op in zijn restaurant Villa Copera, op een idyllisch plekje aan de rand van Gelderland.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Zonnig voorjaar zorgt voor groei
Het uitzonderlijk goede weer in de eerste drie maanden van 2014 staat in schril contrast met het koude voorjaar van 2013. Voor veel specialisten in producten die het huis tegen de zon beschermen heeft dit positieve gevolgen. Dit blijkt uit een analyse van zoektermen op het internet in opdracht van Somfy, specialist in huisautomatisering en gemotoriseerde oplossingen voor onder meer zonwering, rolluiken, raamdecoratie en gordijnen.
Lees verder ...
 
Bedrijven in de bouw slecht bereikbaar
60 procent van de ondernemingen is tijdens kantooruren regelmatig slecht telefonisch bereikbaar. Vooral gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar.
Lees verder ...
 
Nederland investeert weer in noodzakelijk onderhoud van eigen huis
Lagere btw zet vakman aan het werk
In 2013 wordt in vergelijking met 2012 meer geld uitgegeven aan bouw, verbouw, renovatie en kleine of grote klussen. De voornaamste reden hiervoor is de verlaging van de btw. Ook de vakman profiteert van het aantrekkelijke btw-tarief, want consumenten schakelen vaker een professional in dan vorig jaar. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats naar het klusgedrag van de Nederlandse consument onder ruim 1000 respondenten. Maar liefst 55% van de ondervraagden geeft aan dat hun klusbudget hoger is dan in 2012. Volgens inschatting van Qudata op basis van dit onderzoek wordt in 2013 in totaal bijna 20 miljard euro uitgegeven aan klussen en verbouwingen.
Lees verder ...
 
Klusgedrag & consumenten
Overzicht onderzoeken keukenmontage
Qudata Markt- en Trendanalyses heeft verschillende onderzoeken uitgevoerd onder consumenten, waarbij gekeken is naar het klusgedrag. In eerdere edities hebben we dit onder andere onderverdeeld in het verschil in klusgedrag tussen man en vrouw, verschillen per regio en de verschillen in montage per productgroep. In deze editie speciale aandacht voor alleen de keukens.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Badkamerconsumenten 2013
Waar letten consumenten op bij aankoop van een badkamer? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de vierde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van badkamerconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Zonweringconsumenten 2013
Waar letten consumenten op bij aankoop van zonwering? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de vierde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Aankoopgedrag Klusconsumenten 2013 - Schilderen & Behangen
Waar letten consumenten op bij aankoop van verf- en behangproducten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? En moeten retailers klanten niet veel meer inspireren... zelfs verrassen? Qudata™ Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van klusconsumenten.
Lees verder ...
 
Verschillen in montage per productgroep
Consument waagt zich aan terrasoverkapping
Uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- en Trendanalyses naar het klusgedrag van consumenten valt af te lezen wie de consument inschakelt voor het monteren van de zonwering, de badkamer en de keuken. Echter, als we kijken naar de verschillende productgroepen binnen deze drie branches zijn er interessante 'montage'-verschillen te zien.
Lees verder ...
 
Gereedschapsmerken richten zich op professional & doehetzelver
Bijna de helft van de OZP'ers uit het KlusPro panel kiest specifiek voor een bepaald merk gereedschap. Ruim een kwart van de professionele klussers gebruikt een machine van Bosch. Het merk Bosch is eveneens populair onder consumenten: een op de drie koopt een boor- of schuurmachine van dit merk.
Lees verder ...
 
'Informatie uit de winkel, maar kopen op internet'
Showrooming trend in tuinmeubelwinkels
Bij de aanschaf van tuinmeubelen neemt de trend van 'showrooming' toe: naar een winkel gaan voor informatie terwijl je eigenlijk van plan bent via internet te kopen. Dat aankoopproces begint voor de meerderheid van de consumenten tegenwoordig bij de online vergelijkingssites, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken