Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
'We willen binnen twee jaar een plek in de top 5'
Bol.com met huishoudelijke apparaten
Bol.com begeeft zich op de markt van kleinhuishoudelijke apparatuur. De webwinkel biedt voortaan in 54 verschillende categorieën maar liefst 2.400 nieuwe huishoudelijke artikelen aan. 'We gaan daarmee de concurrentiestrijd aan met de gevestigde winkels in de segmenten persoonlijke verzorging, keukenapparaten en huishoudelijke apparaten', meldt Bol.com.
Lees verder ...
 
Bribus en SieMatic samen op Bouwbeurs
De Bouwbeurs in Utrecht was voor Bribus en SieMatic het moment om hun gezamenlijke plannen voor de huursector te presenteren. “We gaan als partners of industry heel spannende dingen doen”, bevesti...
Lees verder ...
 
Robuuste barbecue
De Rover 570 is een stoere en robuuste barbecue, uitgevoerd in zwart, onderscheidend van design en met een grilloppervlakte van 54 cm. Door het compacte onderstel is hij passend op iedere plek in de t...
Lees verder ...
 
Vooral outdoor cooking en buitenbaden
Branche denkt nog traditioneel over 'buitenleven'
Outdoor cooking, buitenbaden en tuinbestratingen; dat zijn de items waarop keuken- en badkamerondernemers zich richten, wanneer het gaat om een concreet 'buitenleven'-assortiment. Toch worden ook al trends als aanbouwveranda's, luxe tuinmeubelen, buitenhaarden en terrasoverkappingen in de gaten gehouden.
Lees verder ...
 
Integrity
Cosentino introduceerde binnen het Silestone-programma de noviteit Integrity, de eerste spoelbak integraal gemaakt uit Silestone kwarts. ONE, het eerste model uit het programma ‘Integrity by Silesto...
Lees verder ...
 
Warme grijstinten
De hedendaagse consument vraagt om een individualistische aanpak, zodat men een keuken exact naar wens kan samenstellen. Jetstone introduceerde daarom een aantal nieuwe kleuren in quartz-composiet, wa...
Lees verder ...
 
Zwart met edelstaal
Zwart staat voor de nieuwe zakelijkheid in de keuken. SieMatic speelt hierop in met de SC 66 K, een keukenmodel met een minimalistisch -dus greeploos- design en een werkblad van edelstaal. De geïnteg...
Lees verder ...
 
Qudata Markt- & Trendanalyses onderzocht aankoopgedrag keukenconsumenten
IKEA grote concurrent keukenzaken
Niet de bouwmarkten en ook (nog) niet de webshops, maar woonwarenhuizen als IKEA is de grote concurrent van de keukenspeciaalzaak. Maar liefst 23 procent van de consumenten geeft aan naar het Zweedse woonwarenhuis te gaan voor de aanschaf van een keuken. Dat is een van de opvallendste conclusies in het rapport 'Aankoopgedrag keukenconsumenten' van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Veranderend aankoopgedrag in woonbranche
Het nieuwe winkelen in kaart gebracht
Het consumentengedrag verandert momenteel, onder invloed van internet en social media zoals Facebook en Hyves. Daarover worden veel aannames gedaan; maar welke veranderingen vinden nu daadwerkelijk plaats in het oriënterings- en aankoopgedrag in bijvoorbeeld de woonbranche? Het rapport Aankoopgedrag Keukenconsumenten van Qudata geeft hier antwoord op en komt met verrassende uitkomsten.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata onder consumenten
Aankoopgedrag keukenconsumenten onder de loep
Op welke wijze oriënteert de consument zich in zijn of haar zoektocht naar de ideale keuken? In hoeverre wordt de informatie vergaard via internet en op welk moment kiest men ervoor om een showroom te bezoeken? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de keukenmarkt vast uw mening over heeft, maar waar nooit daadwerkelijk onderzoek naar is gedaan. Onderzoeksbureau Qudata voert dit najaar, in opdracht van vakblad KIM, een onderzoek uit onder consumenten waarbij het aankoopproces van een keuken centraal staat.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Trends in raambekleding
Koper oranje is dit jaar dé trendkleur in raambekleding. Volgens Luxaflex Nederland kunnen we zelfs spreken van 'coppermania'. Welke trends kunnen we nog meer verwachten? Maartje Knipscheer van Luxaflex Nederland zet de belangrijkste op een rij.
Lees verder ...
 
Onderzoek 10-jarige Klussenier:
Consument wil allround vakman en geen gedoe
De Nederlandse woonconsument huurt het liefst een allround vakman in als er iets aan z'n woning moet gebeuren. Ook wil die consument graag een verbouwing waarbij er geen sprake is van gedoe en onverwachte kosten achteraf. Dit blijkt uit het onderzoek 'Wonen mag geld kosten' dat klusformule De Klussenier onlangs onder 1.000 consumenten heeft gehouden.
Lees verder ...
 
Kooplust neemt toe
De kooplust in Nederland neemt toe. Dit blijkt uit de koopindicator, het maandelijkse onderzoek van brancheorganisatie CBW-MITEX naar de koopintentie onder 4.000 huishoudens. CBW-MITEX voorziet vanaf 15 september, mede door het vervroegd vrijkomen van het spaarloon, een koophausse.
Lees verder ...
 
Qudata-seminar op maandag 21 oktober:
Kijken in de winkel, kopen online
Showrooming, hét woord voor de woonsector voor 2013. Consumenten kijken in de winkel en kopen vervolgens online. In hoeverre heeft die ontwikkeling zich doorgezet in de woonsector en wat kan je er als retailer tegen of aan doen? En wat is de rol van de fabrikant?
Lees verder ...
 
De aankoopreis, deel 1:
Inspiratie & oriëntatie
Hoe krijgt u de klant in de winkel? En hoe zorgt u ervoor dat die klant terugkomt en ook andere consumenten vertelt hoe goed u bent? Dat kan alleen wanneer u het gehele traject van inspiratie tot en met after sales goed beheerst. In een serie artikelen doorlopen wij de aankoopreis in fases. Deel 1: inspiratie & oriëntatie.
Lees verder ...
 
Qudata organiseert drietal seminars
Bomvol programma voor dit najaar
Qudata organiseert dit najaar drie seminars over diverse actuele onderwerpen. Naast een uitgebalanceerd en goedgevuld middagprogramma ontvangen alle deelnemers eveneens een bijbehorend rapport.
Lees verder ...
 
Lauwe zomer wordt een heet najaar
Zelfs Ikea verkoopt online
Ikea verkoopt eindelijk online. Het heeft even geduurd, maar het Zweedse concern durft het in Nederland aan de producten ook op de website aan te bieden. Het past in de ontwikkeling waarbij diverse retailers steeds meer diensten aanbieden die 'oorspronkelijk' buiten de formule vielen.
Lees verder ...
 
Vindbaar door onderscheidend vermogen
Claim je positie online
Het mag als bekend worden verondersteld dat inmiddels ruim driekwart van de consumenten zich op internet oriënteert op een woonproduct. Minder bekend is wellicht hoe die zoektocht online verloopt en wat de impact is op het totale aankoopproces. Vijf jaar onderzoek door Qudata legt dit online speelveld volledig bloot.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken