Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
   Keukentrends (3): keukenmerken
Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel
Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (2):
Meer keukens verkocht via internet
Het belang van internet is de afgelopen jaren belangrijker geworden bij de customer journey naar de aankoop van een keuken of een onderdeel van een keuken. Speciaalzaken zijn nog wel steeds het belangrijkste aankoopkanaal. In dit artikel een kijkje in hoe de consument zich informeert en oriënteert.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (1)
Wat zoeken keukenkopers?
Ieder jaar vraag Qudata bv, Markt- & Trendanalyses, ruim 1.000 keukenkopers naar hun customer journey. Het meest recente consumentenonderzoek is uitgevoerd in oktober en onderstaande analyse is gebaseerd op de uitkomsten hiervan. In deze aflevering aandacht voor enerzijds de trends die men ziet en anderzijds de eisen die kopers stellen aan de keuken die zij zochten.
Lees verder ...
 
 
KEUKEN- & INTERIEUR MAGAZINE JANUARI:
Trends & Noviteiten 2023
Op 27 januari verschijnt de januari-editie van vakblad (KIM•) <b>Keuken- & Interieur Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Trends & Noviteiten 2023</b>.
Lees verder ...
 
   Keukenretailers vergeleken 3:
Hoe maken keukenkopers de juiste keuze?
In de derde aflevering van de serie waarin retailers onderling worden vergeleken, kijken we naar de customer journey van de keukenkopers. Qudata - die deze consumentenonderzoeken heeft uitgevoerd - kent daarvoor een aantal fases die in deze analyse onder de loep worden genomen. Tussen de grootste keukenketens blijken er ook verschillen te bestaan in de manier waarop de de consument zijn informatie zoekt.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken 2:
Hoe kiezen keukenkopers hun keukens?
De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken (deel 1)
Hoe zien de klanten er uit?
De afgelopen maanden heeft KIM• acht belangrijke keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. Hierbij is telkens gekeken naar het profiel van de retailers individueel. In de komende drie uitgaven worden de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze eerste aflevering is gekeken naar de leeftijd, gezinsinkomen, gezinssamenstelling en dienstverbanden van de kopers van keukens bij de grootste acht keukenwinkels.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (8):
Grando-klanten kopen duurdere keukens
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (3)
Klant Keukenconcurrent vaker traditioneel gezin
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea en Superkeukens onder de loep; in deze editie kijken we naar de DMG-formule Keukenconcurrent.
Lees verder ...
 
 
   Onderzoek Keukenloods grote online aankopen
Maar liefst 32 procent van de Nederlanders doet grote aankopen zonder deze eerst te bekijken in de winkel. Dat blijkt uit een onderzoek van retailformule Keukenloods.nl onder 1.131 Nederlanders.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Bekendste sanitairmerken vergeleken (1)
Merken zijn sterk, bekend en vertrouwd
Ieder jaar vraagt Qudata ruim 1.000 consumenten die een sanitairproduct hebben gekocht, hoe zij tot die keuze zijn gekomen. In deze rapporten wordt de hele customer journey in kaart gebracht. In deze analyse worden de bekendste sanitairmerken met elkaar vergeleken. Hoe bekend zijn ze, waarom zijn ze zo bekend en wat vinden hun kopers van deze merken?
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Bekendheid winkels badkamermarkt
De speciaalzaak is de belangrijkste verkoper
In de onderzoeken van Qudata naar de badkamermarkt wordt gekeken waar de consument zijn badkamer of badkamerproducten koopt. Daarbij wordt gevraagd welke ketens men kent, zowel spontaan als geholpen. In dit artikel een analyse van hoe de naamsbekendheid van de verschillende spelers zich ontwikkelt.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten (3)
Speciaalzaak wordt populairder als aankoopkanaal
In zijn zoektocht naar de juiste badkamerproducten moet de consument ook een keuze maken bij wie dit assortiment gekocht gaat worden. In de onderzoeken van Qudata naar deze markt wordt eerst gevraagd wat men verwacht van de retailer en vervolgens waarom men juist bij een bepaalde retailer heeft gekocht. Uit de resultaten blijkt hoe de consument deze retailers profileert.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 2:
Consument wil badkamerproduct zelf bekijken en beoordelen
In zijn zoektocht naar nieuwe of vervangende badkamer(product) gaat de consument weer vaker naar de winkel of showroom toe dan in het verleden. Internet is nog steeds belangrijk, maar uiteindelijk wil men de keuze toch graag persoonlijk bekijken en beoordelen. In dit artikel wordt onderzocht hoe de consument tot zijn keuze komt.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 1:
Corona reden voor upgrading badkamer
Het lijkt erop, dat de consument de lock-down vanwege corona heeft gebruikt om ook zijn badkamer eens flink onder handen te nemen. De gemiddelde leeftijd van het vervangen product steeg, er werd vaker vervangen vanwege ‘verouderde techniek’ en er werden meer soorten producten gekocht dan in voorgaande jaren.
Lees verder ...
 
 
   KARWEI MANAGEMENT DECEMBER:
Jaarboek, Noviteiten
Op 17 december verschijnt de december-editie van vakblad (KWM•) <b>Karwei Management</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Noviteiten</b>.
Lees verder ...
 
 
   SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek, Noviteiten
Op 3 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Noviteiten</b>.
Lees verder ...
 
 
   Qudata consumentenonderzoek badkamers deel 3
Waar koopt de consument badkamers en -producten en waarom
In de vorige delen van dit drieluik hebben we gekeken naar wat en waar de consument zijn badkamerproducten koopt. Op deze pagina’s gaan we kijken waarom de klant juist in die winkel(s) zijn spullen heeft gekocht.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken