Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Brancheonderzoek Van Es Marketing Services:
KIM meest gelezen in de branche
Het veruit meest gelezen vakblad in de branche is opnieuw KIM (Keuken & -Interieur Magazine) met 70 procent. Dit blijkt uit het onafhankelijke Marketingrapport Keuken-, Sanitair en Tegelspeciaalzaken, 'Samen maar toch zelfstandig', dat Van Es Marketing Services in samenwerking met Qudata in september presenteerde.
Lees verder ...
 
Aankoop nieuwe keuken vooral bij verhuizing
Als men een nieuwe keuken koopt, wordt hier van tevoren goed over nagedacht. Gemiddeld hebben consumenten al anderhalf jaar plannen om een nieuwe keuken te kopen voordat zij dit daadwerkelijk doen. Een verhuizing naar een nieuwbouw of bestaande woning is hier meestal de reden voor. Dit blijkt uit een onderzoek van USP Marketing Consultancy onder bijna 300 consumenten die in de afgelopen drie jaar een nieuwe keuken hebben gekocht.
Lees verder ...
 
KIM & Van Es Marketing Services lanceren Marketingrapport KST
Lezersaanbieding Marketingrapport KST
Keukenzaken zijn zeer sterk gefocust op hun kernassortiment; badkamerproducten zijn momenteel slechts goed voor 5 % van hun omzet. Keukenmeubelen en apparatuur bepalen ieder ruim eenderde van de omzet. Dit blijkt uit het grootscheepse onderzoek binnen de Nederlandse keuken-, badkamer- en tegelmarkt van Van Es Marketing Services in samenwerking met Vakblad KIM.
Lees verder ...
 
Barometer stabiel op 43
Het consumentenvertrouwen krabbelt volgens recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek weer een beetje uit het dal en ook in de keukenbranche is enig optimisme merkbaar. De KIM Brancheb...
Lees verder ...
 
BouwKennis biedt 'een kijkje in de keukenwensen'
Nederlanders willen functionele én gezellige keuken
Hoe men de keuken gebruikt en beleeft, is voor iedereen anders. De Nederlandse mentaliteit van 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg' heeft echter ook hier de overhand. 'Nederlanders willen namelijk vooral een functionele keuken. Maar ook wil bijna driekwart dat de keuken gezellig en comfortabel is.' Dit blijkt uit onderzoek ten behoeve van de BouwKennis Jaarbijeenkomst 2008 over 'customer experience'.
Lees verder ...
 
Column Marketing
Meer dan duizend woorden
Ik heb lang nagedacht hoe ik u mijn ervaring zou moeten delen. Het valt niet mee, maar tegenwoordig hebben we altijd wel een camera op zak en dat maakt het dan wat makkelijker, maar daarover later mee...
Lees verder ...
 
De keukenwensen van consumenten:
Functioneel, maar ook gezellig en comfortabel
Nederlanders willen vooral een functionele keuken. Toch vindt bijna driekwart het ook belangrijk dat de keuken gezellig en comfortabel is. Dit blijkt uit onderzoek ten behoeve van de BouwKennis Jaarbijeenkomst 2008.
Lees verder ...
 
ATAG strikt wereldkok Toine Smulders
SVH-Meesterkok en 'Chef of the World' Toine Smulders (45) wordt de komende twee jaar culinair adviseur en ambassadeur van ATAG. De topkok is eigenaar van restaurant Villa Copera in Tolkamer.
Lees verder ...
 
Column Opinie
Toasten op toegevoegde waarde
Onlangs verrasten mijn collega?s mij met een receptie vanwege mijn 10-jarig jubileum bij vakblad KIM. Er werd -voor intern gebruik- zelfs een speciale ?KIM-editie? vervaardigd. Zo?n moment kan leiden ...
Lees verder ...
 
Meer tevredenheid over eigen omzet
Keukenbranche is iets positiever
Het panel van keukendetaillisten dat de Branchebarometer samenstelt, is iets minder pessimistisch dan in de voorgaande maanden. De barometer staat nog wel onder het niveau 50, waarbij er evenveel opti...
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Panel verwacht moeilijke maanden
Het STS-Panel van badkamerondernemers verwacht dat de komende zes maanden voor de branche niet gemakkelijk zullen zijn. De STS Verwachtingsbarometer, die antwoord geeft op de vraag ‘Wat verwacht u v...
Lees verder ...
 
"Consument vraagt niet om transparantie maar om houvast"
Internetverkoop dwingt tot Netto Prijzen in de winkel
Na het interview met marketinggoeroe Jos Burgers is dit deel 2 van het Dossier Netto Prijzen. Hoe komt het dat de markt steeds transparanter wordt? We gaan op bezoek bij Reddy Keukens en Cosmo Auto. Die al Netto Prijzen voeren. Gaat de zonweringdealer straks ook Netto Prijzen voeren?
Lees verder ...
 
Ook Gamma in autosport
Formido sponsort al langer de auto- en motorsport, daarover elders in deze editie Karwei Management meer. Gamma volgt dit voorbeeld. De bouwmarktketen wordt naamdragend sponsor van de Racing Day, het ...
Lees verder ...
 
Marketing Awards voor JéwéRET, Bison en DGN Retail
And the winner is. …
Eind mei zijn de Karwei Management Marketing Awards 2010 uitgereikt. De winnaars zijn JéwéRET in de categorie 'Beste productinnovatie', Bison in de categorie 'Beste reclame- of marketingcampagne' en tenslotte DGN Retail, die de Award won in de categorie 'Beste leverancier'.
Lees verder ...
 
De kracht van Formido <br>
Sympathiek en lichtelijk rebels<br>
Aan het eind van het interview steekt Formido-directeur Jan van den Ham een sigaret op. Het past wel in de boodschap die de bouwmarktformule wil uitdragen: sympathiek, maar lichtelijk rebels. Zo is Van den Ham namelijk zelf ook, zegt hij met een veelbetekenende grijns. 'Nee, roken in de werkkamer mag niet. Maar werken in de rookkamer wel. Dit is nu even mijn rookkamer.'
Lees verder ...
 
Marketinggoeroe Jos Burgers over prijsdruk en korting:
'Ondernemers moeten zich <br>durven te onderscheiden'
In de komende uitgaven een drieluik over korting, transparantie en de veranderende consumentenmarkt. Oftewel Het Nieuwe Winkelen. En niet onbelangrijk: hoe moet u daar als retailer op inspelen. In deel 1 een interview met marketinggoeroe Jos Burgers die het boek 'Geef nooit korting!' schreef, waarin hij adviezen geeft hoe een ondernemer het beste kan omgaan met prijsdruk.
Lees verder ...
 
Zonvak Marketing Awards voor Somfy, AVZ en Verano
Uitreiking Marketing Awards
Eind april zijn de Zonvak Marketing Awards 2010 uitgereikt. De winnaars waren Somfy met io Homecontrol (beste productinnovatie), AVZ (beste reclame- en marketingcampagne) en Verano (beste leverancier).
Lees verder ...
 
Promotiemeubel met beeldscherm
Baseline, ontwerper van presentatie- en demonstratiestands, heeft een nieuwe promotiemeubel op de markt gebracht. Bijzonder aan dit meubel is dat het is voorzien van een TFT-beeldscherm met speakers i...
Lees verder ...
 
Innovatief kabelhaspel Designcord
Er is veel belangstelling voor de innovatieve kabelhaspel met het automatisch oprolmechanisme, dat het Nederlandse bedrijf Designcord vorig jaar heeft geïntroduceerd. Na Nederland komt de haspel nu o...
Lees verder ...
 
Nieuw huisstijl Hubo
Met een opgefrist logo en de pay off 'Overtref jezelf' wil Hubo zich nadrukkelijker profileren als dhz-formule voor mensen die streven naar een perfect resultaat in combinatie met maatwerkadvies en/of -montage door vakmensen van Hubo. Het vernieuwde uiterlijk komt terug in alle communicatiemiddelen van Hubo. Ook verschijnt deze maand de eerste editie van De Klussy, Hubo's eigen magazine. Alle 200 Hubo-vestigingen worden de komende jaren stapsgewijs aangepast aan het nieuwe uiterlijk. De eerste vernieuwde winkel is onlangs geopend in Bergeijk.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken