Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Column Marketing
Crisis? Ik doe niet mee!
Er zullen wel meer mensen om u heen zijn die klaar zijn met de K-crisis. Zelfs de helft van de tijd tijdens de kerstdiners werd doorgezaagd over wie wat wanneer had moeten doen of niet. Ik moet u zegg...
Lees verder ...
 
Mandemakers, Sluiter, Ten Brinke...
Quote staat vol met bekende namen
Eigenlijk was het meetpunt van Quote om te komen tot haar lijst van 500 rijkste Nederlanders te vroeg. In augustus waren de gevolgen van de kredietcrisis immers nog lang niet uitgewerkt. Maar de lijst deed dit jaar toch weer veel stof opwaaien.
Lees verder ...
 
Uitreiking op 12 januari 2009
Genomineerden KIM Marketing Awards
Tijdens de Qumedia Nieuwjaarsbijeenkomst op 12 januari 2009 worden de KIM Marketing Awards uitgereikt. Vanuit de branche kwamen weer diverse nominaties binnen. Hieronder vindt u (in alfabetische volgorde) de genomineerden in de vier categorieën. Uiteindelijk komt binnen iedere categorie een winnaar naar voren.
Lees verder ...
 
De gevreesde shake out bleef in 2008 uit
De local heroes hielden dit jaar redelijk stand
De economische situatie moet vanzelfsprekend centraal staan in een jaaroverzicht over 2008. Onder invloed van de hypotheekcrisis, uitlopend in een kredietcrisis en het begin van een wereldwijde recessie, kwam de keukenbranche in de laatste maanden van 2008 ook in zwaar weer. Het KIM-panel zag dit al vanaf april aankomen. Maar met wie ging het dit jaar wel of juist niet goed?
Lees verder ...
 
Vakblad KIM is op zoek naar nieuwe deelnemers
Doe mee aan de Branchebarometer!
Wilt u als ondernemer weten hoe goed uw bedrijf presteert en uw resultaten vergelijken met die van uw collega's? Meld u dan aan voor de de Branchebarometer en neem zitting in het KIM-panel.
Lees verder ...
 
Cijfers Comfortabel Wonen tonen aan:
Aantal verkochte keukens blijft binnen bandbreedte
Het leek op de traditionele vraag: 'is dit glas halfvol of halfleeg?' Tijdens de bijeenkomst van Comfortabel Wonen bogen de aanwezigen zich over de cijfers die Jan Hogerbrugge van Dekker Zevenhuizen voor hen bijeengebracht had. Hogerbrugge opende zijn betoog dan ook toepasselijk met de waarschuwing 'Mijn verhaal is niet al te positief, maar... er worden nog steeds keukens verkocht!'
Lees verder ...
 
Woonbranche experimenteert slechts mondjesmaat met narrowcasting
Promotie op winkelvloer oogst steeds meer budget
Pakweg 75 procent van de aankoopbeslissingen wordt op de winkelvloer genomen. Dus is het een logische consequentie dat merkfabrikanten steeds meer budget vrijmaken voor promotie in de (woon)winkels zelf. Daar lijkt geen speld tussen te krijgen. En toch wordt er hooguit mondjesmaat met de nieuwste communicatievormen geëxperimenteerd.
Lees verder ...
 
Uit onderzoek van Van Es en Qudata blijkt:
Keukenspecialisten ontstijgen de retailmassa
De keukenondernemers blijven specialisten. Ondanks de toegenomen branchevervaging in de wonenmarkt, kiezen de winkeliers in de keukensector zeer bewust voor hun product. Dit blijkt uit het marketingrapport 'Samen maar toch zelfstandig' van Van Es Marketing Services in samenwerking met Qudata, waarin voor het eerst de badkamer-, keuken- en tegelmarkt gezamenlijk zijn onderzocht.
Lees verder ...
 
Wie wint de KIM Marketing Awards 2008?
Beloon innovatieve concepten
Dit jaar organiseert Keuken en -Interieur Magazine voor de zesde maal de KIM Marketing Awards. Net als vorig jaar worden de prijzen uitgereikt in vier verschillende categorieën. De uitreiking is op maandag 12 januari 2009. U kunt als abonnee innovatieve concepten en producten nomineren voor deze awards en zo mede bepalen wie er met de prijzen vandoor gaat.
Lees verder ...
 
Barometer zakt niet door de bodem
De Branchebarometer bleef afgelopen maand, net als de voorgaande maanden, net boven de stand van 40 punten staan. De nieuwe stand is 41,4; dat is iets lager dan de barometerstand in juli. Er zijn begr...
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Beloon innovatieve concepten en stem op uw favorieten
Uitreiking Zonvak Marketing Awards
Ook dit voorjaar organiseert uitgeverij Qumedia de uitreiking van de Zonvak Marketing Awards. Net als de voorgaande jaren worden er awards uitgereikt in verschillende categorieën. U kunt als lezer van Zonvak Magazine op reeds door de branche genomineerde concepten en producten stemmen en zo mede bepalen wie er straks met de awards naar huis gaan.
Lees verder ...
 
Beloon innovatieve concepten en stem op uw favorieten
Uitreiking Karwei Management Marketing Awards
Ook dit voorjaar organiseert uitgeverij Qumedia de uitreiking van de Karwei Management Marketing Awards. Net als de voorgaande jaren worden er awards uitgereikt in verschillende categorieën. U kunt als lezer van Karwei Management op reeds door de branche genomineerde concepten en producten stemmen en zo mede bepalen wie er straks met de awards naar huis gaan.
Lees verder ...
 
Te weinig particulier opdrachtgeverschap
Het aantal consumenten dat een woning bouwt op basis van particulier opdrachtgeverschap, blijft volgens Woonkennis al jaren achter bij het gestelde doel. De belangrijkste oorzaken zijn dat consumenten denken dat het duur is, dat ze te weinig kennis hebben en dat het teveel rompslomp levert.<br>
Lees verder ...
 
Installateurs nog weinig op social media
Installateurs zetten nog altijd niet vaak social media in om klanten, zowel zakelijk als particulier, te bereiken. Van de E-installateurs gebruikt 72 procent geen online netwerken voor de particuliere markt. Van de W-installateurs is dat zelfs 81 procent. Voor de zakelijke markt gaat het om respectievelijk 79 en 76 procent. Dat meldt Bouwkennis, uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.<br>
Lees verder ...
 
Column Opinie
Op dinsdag gesloten!
Hoe kan een winkelier ervoor zorgen dat 2012 wél succesvol wordt? Dit is een veel gestelde vraag. Vooral aan marketingdeskundigen. En eigenlijk is het antwoord elke keer hetzelfde. Wees actief, wees ...
Lees verder ...
 
Sunreflex Deco Designer
Een showroom vol demonstratieproducten en sample-boeken, dat is en blijft de basis voor inrichters van de buiten- en binnenruimte, zegt Jacoliem Bos van Sunreflex. Met het innovatieve ontwerpprogramma...
Lees verder ...
 
Cor Molenaar over de veranderde consument
"Detaillist moet toegevoegde waarde laten zien"
Marketingstrateeg Cor Molenaar gaf op het recente evenement Zonvakker van het Jaar 2011 zijn glasheldere en vooral zeer interessante visie op door hemzelf bedachte term 'het nieuwe winkelen'. Strekking van zijn relaas: de consument verandert, de winkel moet mee. "Anders is de detaillist kansloos", zo liet Molenaar niets aan duidelijkheid te wensen over.
Lees verder ...
 
Meerderheid consumenten bekijkt bouwmarktfolder
Hoewel de Nederlandse consument wekelijks wordt overspoeld met folders - gemiddeld 31 per huishouden - en ondanks dat het internetgebruik enorm toeneemt, worden die folders toch nog goed bekeken. Met name bouwmarkten, die vaak wekelijks folders uitbrengen, hebben een groot bereik: zes op de tien consumenten bekijken die folders regelmatig.
Lees verder ...
 
Bloemetje voor Wijzonol-kopers
Wijzonol start in oktober een najaarsactie met de slogan 'Jij hebt wel een bloemetje verdiend!'. Bij aankoop van twee blikken Wijzonol Interieurverven ontvangt de klant een bloemenbon van vijf euro, t...
Lees verder ...
 
Meer omzet door 'branchevreemde' producten <br>
Branchevreemde producten als woonaccessoires, fietsen of TV's leveren een bouwmarkt extra omzet, zo heeft Woonkennis onderzocht. Weliswaar vinden de meeste consumenten dat de bouwmarkt zich zou moeten richten op dhz-artikelen, toch komen veel mensen speciaal voor het niet-dhz-assortiment naar de bouwmarkt. En ook ervaren klussers pikken regelmatig een branchevreemd product mee.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken