Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Column Marketing
Lidl, dat is toch Italiaans?
Ach, er zijn wel meer misverstanden in de wereld. Als je in Italië door de Lidl loopt zou je het kunnen gaan denken, maar voor diegene die toch nog twijfelen: Lidl is Duits. Hoe ik erop kom? Tja, ik...
Lees verder ...
 
Het is tijd voor nieuwe inspanningen
Verwachting daalt, maar branchesituatie is goed
De situatie in de keukenbranche is ook in het begin van 2007 goed, zo meldt het groeiend aantal deelnemers aan de KIM Branchebarometer. De Branchebarometer staat met 61,0 weer wat hoger dan in januari. Opvallend is echter dat men over de komende zes maanden wat minder optimistisch is: de Verwachtingsbarometer daalt naar 55,7.
Lees verder ...
 
Keukenbranche investeert in advertenties en commercials
Reclame-uitingen vinden vooral individueel plaats
Meer dan 90 procent van de keukenondernemers investeert in reclame-uitingen, zoals folders, advertenties en commercials. De meesten van hen doen dat geheel zelfstandig. En de resultaten van de reclame-uitingen worden slechts door de helft van de ondernemers gemeten. Dat blijkt uit onderzoek van KIM en onderzoeksbureau Qudata.
Lees verder ...
 
Toekomstverwachting is optimistisch
Realisme over situatie in de branche
Nu de stofwolken over de drukke decembermaand zijn weggewaaid, kijken de deelnemers aan de KIM Branchebarometer weer wat realistischer naar de situatie in de branche. Ze zien de verbeterde omzet ten opzichte van een jaar geleden, maar zien ook faillissementen bij collega's. De barometer staat op 59,2; de Verwachtingsbarometer echter op 63,8.
Lees verder ...
 
Barometer op recordstand 64,5
Branche is zeer enthousiast over eind 2006
Kwam het door keukenshows en extra koopdagen in december? Kwam het door het algemene economische welgevoelen bij de consument, nog gestimuleerd door een 'dertiende maand bonus'? De Branchebarometer over de maand december 2006 stond in ieder geval op de hoogste stand sinds het begin van ons KIM Panel: op 64,5.
Lees verder ...
 
Barometer staat op 60,3
Branche bevestigt grote verschillen
In de vorige editie gaven we aan, dat er binnen de keukenbranche grote verschillen bestaan voor wat betreft omzetgroei. Zowel regionaal als wat betreft locatie en bedrijfsgrootte waren er verschillen ...
Lees verder ...
 
Column Marketing
Marketing en geen merketing, toch?
Sommige zaken zijn zo vanzelfsprekend dat we ze niet eens meer ter discussie stellen. Dan doe ik vandaag toch maar eens een poging. Ik weet, we gebruiken al zoveel woorden uit het Engels dat het er al...
Lees verder ...
 
Column Opinie
Nostalgie (2)
De Opinie over het thema 'nostalgie' deed nogal wat stof opwaaien. Een goede reden om hierop nog eens terug te komen. 'Nostalgie is beleving zonder verplichting', zei een van de (opvallend veel) cabar...
Lees verder ...
 
Uitreiking op 15 januari 2007
Genomineerden KIM Marketing Awards
Tijdens de Quorum Nieuwjaarsborrel op 15 januari 2007 worden traditiegetrouw de KIM Marketing Awards uitgereikt. Vanuit de branche kwamen weer diverse aanmeldingen binnen, onder meer vanuit de verkopers binnen de diverse keukenorganisaties. Hieronder vindt u (in alfabetische volgorde) de genomineerden in de vier categorieën. Uiteindelijk zal binnen iedere categorie een winnaar naar voren komen.
Lees verder ...
 
Branchebarometer staat op 63,0
KIM barometers laten landelijke verschillen zien
Het jaar 2006 was een jaar van nieuw optimisme. Dat bleek ook uit de Branchebarometer, die vakblad KIM samen met haar researchafdeling Qudata in 2005 introduceerde. Deze gaf in oktober de stand 63 aan. Maar de uitkomsten van de diverse KIM barometers bieden meer informatie. Zo gaven de deelnemers ook hun omzetontwikkelingen door. Daaruit blijkt, dat er - onder andere per regio - grote verschillen zijn.
Lees verder ...
 
Vorige | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Bosch ProTeam start tweede ronde
Honderden bouwprofessionals uit heel Europa zijn in 2009 lid geworden van het Bosch ProTeam en hebben de laatste Bosch-innovaties getest. Dit jaar breidt Bosch het aanbod testgereedschappen nog verder...
Lees verder ...
 
Bosch ProTeam start tweede ronde
Honderden bouwprofessionals uit heel Europa zijn in 2009 lid geworden van het Bosch ProTeam en hebben de laatste Bosch-innovaties getest. Dit jaar breidt Bosch het aanbod testgereedschappen nog verder...
Lees verder ...
 
Winkelier krijgt steeds meer reclame-munitie
Het nieuwe adverteren en communiceren in 2020
De digitalisering van media zorgt al bijna vijftien jaar voor een schokgolf in de reclamewereld. Wat begon met een simpel advertentiebannertje op internet is nu uitgebreid met een rijkdom aan nieuwe marketingvehikels. Hyves, Twitter, mobile advertising, social media marketing en op de winkelvloer niet te vergeten narrowcasting of digitale signage. Wat moet je daar als ondernemer eigenlijk mee?
Lees verder ...
 
Column Opinie
Recessie voorbij?
Karwei Management heeft het jaar afgetrapt met de uitreiking van de Marketing Awards en een boeiende trendlezing voor fabrikanten met als prikkelende titel ?Help, de recessie is voorbij!? De vraag is...
Lees verder ...
 
Consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar eigenbelang
De Nederlandse consument kijkt bij milieucampagnes eerst naar het eigenbelang en dan pas naar de maatschappij. Dat blijkt uit onderzoek van communicatieadviesbureau Porter Novelli. Veel van de respondenten geven aan dat ze zich extra zouden inzetten voor het milieu als dat voor hen goedkoper, gemakkelijker én leuker wordt gemaakt.
Lees verder ...
 
'We staan aan de vooravond van een datarevolutie'
ICT sterker bepalend voor concurrentiekracht
Gebrekkige technologische oplossingen leiden steeds vaker tot achterstand op de concurrentie. Die ontwikkeling heeft niet alleen van doen met logistiek of voorraadbeheer, maar ook met klanttevredenheid. 'Je weet steeds beter wat een klant koopt, wanneer die langs komt en waarom die bepaalde koopmotieven heeft', zegt Laurens Miedema, hoofd Marktinformatie en Expansiecoördinatie van Intergamma.
Lees verder ...
 
Column Marketing
Het regent kansen
Vorige week was ik in New York op een congres en de enige conclusie die ik kan trekken; het gaat weer goed. Een en al optimisme om me heen, de ene spreker nog enthousiaster dan de ander en als het aan...
Lees verder ...
 
Branchebarometer op 'neutrale' stand
De economische situatie in de sanitair- en tegelbranche is nogal verwarrend, zo geven de ondernemers binnen het STS-Panel aan. De situatie in hun eigen onderneming wordt beoordeeld met een positieve b...
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Impressie Nieuwjaarsbijeenkomst Qumedia
Op maandag 11 januari jl. organiseerde haar Nieuwjaarsbijeenkomst in Zutphen. Tijdens de bijeenkomst werden de genomineerden en winnaars van de Marketing Awards bekend gemaakt, enkele actuele thema's behandeld en kon men afsluitend uitgebreid netwerken onder de ruim 100 aanwezige managers. Dit filmpje geeft een korte impressie...
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Robert Spieker over duurzaamheid
Een van de thema's tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia op 11 januari in Zutphen was Duurzaamheid. Tijdens de presentatie werden diverse videoboodschappen getoond, waaronder die van Robert Spieker, director bij IG&H Consulting, waarbij hij de kansen beschreef die duurzaamheid ondernemers bieden.
Lees verder ...
 
Vorige | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken