Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
BrancheBarometers in opgaande lijn door 'klusoffensief'
Voorjaarspiek volgt dramatische eerste kwartaal
De dhz-branche kende een dramatisch eerste kwartaal. De omzet daalde de eerste drie maanden van 2009 in het totaal met ruim 7 procent. De OmzetBarometer behaalde in februari een absoluut dieptepunt en daalde naar 27,5. De maanden maart en april laten een behoorlijk herstel zien, waarschijnlijk veroorzaakt door het gebruikelijke 'voorjaars-klus-offensief'.
Lees verder ...
 
Sanitairspeciaalzaak verliest terrein in Sanitair Monitor 2009:
Bouwmarkt best bezochte aankoopplaats voor sanitair
Twee op de drie huishoudens die de afgelopen twee jaar badkameronderdelen hebben gekocht, deden dit bij de bouwmarkt. Consumenten die een complete badkamer kochten, bezochten hiervoor eveneens het vaakst de bouwmarkt, gevolgd door de sanitairspeciaalzaak. Twee jaar geleden werd de sanitairspeciaalzaak nog het vaakst bezocht voor een complete badkamer. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis voor de BouwKennis Sanitair Monitor 2009.
Lees verder ...
 
Nederlanders geven evenveel geld uit aan tuin als vorig jaar
Een groot deel van de Nederlandse tuinbezitters gaat dit jaar evenveel of zelfs meer uitgeven aan het opknappen van de tuin in vergelijking met 2008. Het geld dat wordt besteed aan de tuin zal vooral besteed worden aan planten, bloemen en bestrating.
Lees verder ...
 
Barometers volgen consumentenvertrouwen op de voet
Eerste editie BrancheBarometer Structuuronderzoek
De economische recessie heeft duidelijk zijn weerslag op de doe-het-zelfbranche. De KWM BrancheBarometer volgt voortdurend het consumentenvertrouwen. Dat blijkt uit de eerste editie van het BrancheBarometer Structuuronderzoek, waarin de gegevens van het KWM-Panel worden vergeleken met cijfers van CBW, CBS en CPB.
Lees verder ...
 
Zelfstandige heeft beste service
Zelfstandige doe-het-zelfondernemers bieden een betere service dan collega?s die zijn aangesloten bij retailorganisaties. Dat blijkt uit het onderzoek van Q&A Research & Consultancy naar de servicekwa...
Lees verder ...
 
Professional en inspiratie als kans
Inspiratie, deskundig personeel en meer focus op de professionele klant. Dat zijn drie grote kansen voor de doe-het-zelfbranche, zo concluderen de onderzoekers van Qudata en Van Es Marketing Services ...
Lees verder ...
 
Bouwmarkt belangrijke bron bij oriëntatie
Bouwmarkten en speciaalzaken spelen nog steeds een hoofdrol in de oriëntatiefase voor mensen die hun woning willen verbouwen. Dat blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 700 consumenten. Ook internet speelt in dit proces een belangrijke rol, maar de fysieke winkels blijven de favoriete inspiratiebron.
Lees verder ...
 
Uit onderzoek van Van Es Marketing en Qudata blijkt:
IJzerwarenbranche is op zoek naar eigen identiteit
Verliest de ijzerwarensector zijn eigen identiteit? Daar lijkt het wel op. Het aandeel van het basisassortiment is de laatste jaren aanzienlijk gedaald. Daarnaast lijkt de sector de concurrentie met de bouwmarkten en VBS-zaken volledig te verliezen. Wellicht biedt een focus richting de groeiende groep ZZP'ers uitkomst, zo blijkt uit het marketing rapport 'Branche zoekt naar eigen identiteit' van Van Es Marketing Services en Qudata.<br>
Lees verder ...
 
Verf- en behangzaken richten pijlen op decoratieve woninginrichting
Hoogtepunt branchevervaging is al weer voorbij
De afgelopen jaren is het aantal verf- en behangspeciaalzaken (VBS) sterk afgenomen. De sector kampte lange tijd met haar positie in de dhz-branche, met name door de opkomst van de bouwmarkten. Anno 2008 heeft de branche daar nog steeds niet een eensluidend antwoord op gevonden, maar heeft het zich in grote lijnen wel succesvol geprofileerd als deskundige woninginrichter. Dit blijkt uit het marketingrapport 'Focus op decoratieve inrichting' van Van Es Marketing Services in samenwerking met Qudata.
Lees verder ...
 
VBS-sector specialiseert met succes
IJzerwaren stoeit met imago
Binnen de verdringingsmarkt die de dhz-sector de laatste jaren is geworden, worstelt de ijzerwarenhandel met zijn imago, terwijl de VBS-sector zich steeds meer thuis voelt als decoratieve woninginrichter. Dat blijkt uit twee marketingrapporten van onderzoeksbureau Van Es en Qudata, de researchafdeling van Qumedia.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
De uitdaging voor het jaar 2016
Innoveren of werken aan cashflow?
De vakbeurzen laten veel fraaie ontwikkelingen zien, maar de retailer lijkt nu eerst te denken: 'welke zekerheden zijn er om een stevige financiële basis op te bouwen?' De trends voor 2016 blijven volgens hen: meer laden, minder kasten; strak design en greeploze keukens. Het lijkt nog niet de tijd om buiten de lijntjes te gaan kleuren; maar de consument denkt al verder. Een uitdaging voor de branche!
Lees verder ...
 
Groen licht voor klusbranche
De woonbranche als geheel is momenteel - na een lange crisisperiode - 'booming'; en de ondernemers met een klusbedrijf profiteren hiervan zeker mee. De woningmarkt, het consumentenvertrouwen, de bereidheid om grote aankopen te doen... al deze indicatoren staan op groen. Zo ook de Ondernemersbarometer en de Omzetbarometer van ons KlusPanel.
Lees verder ...
 
Qushop online
Nieuwe webwinkel voor Qumedia
Sinds enkele weken heeft Qumedia een geheel vernieuwde website waarin u voor de meeste diensten terecht kunt. Niet alleen abonnementen en losse nummers kan de bezoeker hier bestellen, maar ook toegangskaarten voor de meeste van onze speciale evenementen.
Lees verder ...
 
Bouwpersoneel moet beter voorgelicht worden
Bouwpersoneel dat regelmatig met epoxy's werkt, moet beter worden voorgelicht over de <br>gezondheidsrisico's. Dat concluderen BG Bau en Arbouw op basis van gezamenlijk onderzoek <br>naar de factoren die huidklachten veroorzaken.
Lees verder ...
 
'APK' voor vakmannen
De Nederlandse consument is met gemiddeld een 8,9 zeer tevreden over het afgeleverde werk van vakmannen. Om die kwaliteit zichtbaar te maken, lanceert Werkspot.nl de reviewsticker, een jaarlijkse 'APK' voor vakmannen.
Lees verder ...
 
Online dienstenmarkt breekt door
In 2014 is het aantal klussen op Werkspot.nl met 30 procent gegroeid en zijn er ruim 220.000 klussen op de site geplaatst. Aan het begin van het nieuwe jaar staat de teller op een totaal van 1 miljoen.
Lees verder ...
 
Joost van der Pol trots op 10 jaar Klussenier
'Dit bedrijf klopt in al z'n facetten'
De Klussenier bestaat 10 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot de bekendste en meest succesvolle klusformule van ons land. Een goede reden voor KlusPro om Klussenier-directeur Joost van der Pol te vragen naar het geheim achter dit succes.
Lees verder ...
 
Onderzoek 10-jarige Klussenier:
Consument wil allround vakman en geen gedoe
De Nederlandse woonconsument huurt het liefst een allround vakman in als er iets aan z'n woning moet gebeuren. Ook wil die consument graag een verbouwing waarbij er geen sprake is van gedoe en onverwachte kosten achteraf. Dit blijkt uit het onderzoek 'Wonen mag geld kosten' dat klusformule De Klussenier onlangs onder 1.000 consumenten heeft gehouden.
Lees verder ...
 
Installateurs steeds optimistischer
Ondernemers in de installatiebranche zien steeds meer lichtpuntjes in de markt. Vooral installateurs die actief zijn in de woning- en utiliteitsbouw zijn steeds positiever gestemd. De opleving van de markt vertaalt zich ook in positieve werkgelegenheidseffecten. Dat blijkt uit een enquête van UNETO-VNI, de ondernemersorganisatie voor de installatiebranche, onder ruim 450 aangesloten leden.
Lees verder ...
 
MKB positief over toekomst
Ondernemingen in het MKB zijn ondanks de economische crisis positief over de toekomst. Zo verwacht 62 procent van de bedrijven de komende drie jaar te gaan groeien. Dit blijkt uit de resultaten van de MKB Marktmonitor 2009 die op 22 oktober bekend gemaakt zijn.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken