Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Werkgelegenheid bouwsector groeit
Er klinken positieve geluiden over de werkgelegenheid in de bouw. Nederlandse werkgevers verwachten dat de werkgelegenheid in het eerste kwartaal van 2017 verder oploopt. Het netto werkgelegenheidscijfer voor de eerste drie maanden van dit jaar komt uit op +5.
Lees verder ...
 
Optimisme in de woonbranche
Dhz-branche lift nog niet mee
De doe-het-zelfbranche lift het laatste half jaar nog niet mee met het optimisme van de woonbranche. Daar waar de branchebarometers binnen de rest van de woonbranche omhoog schieten, doen ze dat binnen de doe-het-zelfbranche nog zeker niet. Vanuit de klusbedrijven klinken wel enthousiaste geluiden.
Lees verder ...
 
Joost van der Pol trots op 10 jaar Klussenier
'Dit bedrijf klopt in al z'n facetten'
De Klussenier bestaat 10 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot de bekendste en meest succesvolle klusformule van ons land. Een goede reden voor Karwei Management om Klussenier-directeur Joost van der Pol te vragen naar het geheim achter dit succes.
Lees verder ...
 
Tegel mag weer op een tegel lijken
Tegelverkoop profiteert van renovatie
Bijna tweederde van de badkamerconsumenten geeft aan te investeren in tegels voor hun huidige woning. Dat zijn de uitkomsten van een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder bijna 550 consumenten die onlangs een nieuwe badkamer aanschaften of dat in de komende maanden gaan doen.
Lees verder ...
 
Woon- & tuinsector bezig met online inhaalslag
Een op vijf woonconsumenten koopt op internet
De woon- en tuinsector lijkt bezig met een online inhaalslag. En dat is ook nodig want inmiddels koopt een op de vijf consumenten woon- en tuinproducten online. Met name de grote retailers proberen grip te krijgen op deze 'crosswinkelende' consument die ter plekke prijzen in de winkel vergelijken met concurrerende online aanbieders.
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse woonbranche was, als bouwgerelateerde markt, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van de Qudata Woonbranche-Panels als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoop gedrag klusconsumenten - schilderen & behangen
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 schilder- & behangartikelen? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte verf en behang? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van schilder- & behangartikelen wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de tweede maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van klusconsumenten op het gebied van schilderen en behangen.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoeken:
Aankoop- en klusgedrag woonconsumenten
Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar onderzoeken uit naar het sterk veranderende aankoop- en klusgedrag van consumenten op het gebied van wonen. De resultaten van de onderzo...
Lees verder ...
 
"Consument is onzeker"
Omzet dhz-markt verder gedaald
De omzet van de dhz-markt is in het tweede kwartaal van dit jaar verder gedaald. Werd er in het eerste kwartaal al ruim 5 procent minder verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar, in het tweede kwartaal was dat zelfs bijna negen procent minder. Dat blijkt uit cijfers van GfK.
Lees verder ...
 
53.000 nieuwe woningen in 2012
Er zullen dit jaar 53.000 nieuwe woningen worden opgeleverd. Dat is bijna 5.000 minder dan in 2011. Volgend jaar zal een dieptepunt worden bereikt met 51.000 nieuwe woningen. Vanaf 2014 neemt de bouwproductie weer wat toe. Dit blijkt uit de jongste prognoses van BouwKennis, de uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Update coronacrisis
Winkelpassanten nog niet op pre-corona niveau
Vanaf half april zag Locatus, die continue de ontwikkeling van de passantenaantallen in coronatijd volgt, een redelijk snel herstel van de drukte in binnensteden. Op 23 mei lagen de passantenaantallen...
Lees verder ...
 
 
   Startpagina.nl: Verdubbeling pageviews wonen
Door het coronavirus zoeken steeds meer Nederlandse huishoudens online naar informatie.  Startpagina.nl onderzocht het gebruikersgedrag in het vraag- en antwoord onderdeel GoeieVraag in coronatijd. Niet heel verrassend voerden ezondheidsvragen de boventoon, maar Nederland raadpleegde ook massaal vragen over huis en tuin.   
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretailers (2):
Ikea onderscheidt zich van andere retailers
Van de vijf meest genoemde keukenretailmerken is in de vorige editie van KIM een analyse gemaakt van de redenen waarom consumenten voor deze verkoper hebben gekozen. In dit artikel volgt een analyse naar wie er voor bepaalde merken hebben gekozen. Groot zijn de onderlinge verschillen niet; vooral Ikea lijkt zich te onderscheiden van de rest.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats”
Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Wij horen graag hoe het met u gaat
Op de websites van onze media staat de komende maanden een actuele poll. Onze redacteuren vragen iedereen uit onze branches om hun mening hier te geven. De antwoorden zijn volkomen anoniem en kunnen niet getraceerd worden naar u. U kunt hier niet alleen uw oordeel geven, maar ook bijhouden hoe het met uw collega’s gaat. Door op de knop ‘Resultaten’ te drukken kunt u zien wat het lopende resultaat is.
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretail
Klant maakt heldere keuze voor retailer
Uit meerjarige onderzoeken naar de aanschaf van keukens blijkt dat de kopers heel goed weten waarom zij hun keuken bij een bepaalde keten kopen. In deze analyse: wat zijn de redenen om voor een bepaalde retailer te kiezen? Soms een lage prijs, soms deskundigheid en betrouwbaarheid. Uit het overzicht over meerdere jaren is duidelijk te zien hoe grote spelers op deze markt zich profileren.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Omzetverwachting ondernemers negatief
Er zijn meer ondernemers die verwachten dat het economisch klimaat verslechtert dan dat het verbetert. Bijna 35 procent van de ondernemers in de detailhandel voorziet een negatiever economisch klimaat.
Lees verder ...
 
 
   Hoe koken Nederlanders het liefst?
Keukenmerk Etna deed onderzoek naar het kookgedrag van Nederlanders. “Op dit moment zet 56 procent van de Nederlanders de pannen (bijna) iedere avond op het vuur (gaskoken), een derde kookt op induc...
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek toont aan:
Keukenzaak belangrijkste verkoper van apparatuur (1)
Hoewel keukenapparatuur door steeds meer afzetkanalen wordt verkocht, is de keukenspeciaalzaak (KRT) nog steeds de belangrijkste. Dit blijkt uit recent onderzoek van Qudata naar de afzet van deze producten. Zoals verwacht mag worden is het marktaandeel in aantallen met name voor inbouw erg hoog, maar zelfs van vrijstaande apparatuur gaat eenderde via de keukenspeciaalzaak.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenonderzoek badkamermarkt
Speciaalzaak heeft grootste marktaandeel
Uit het meest recente consumentenonderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses naar de markt van badkamers en badkamerproducten (mei 2019) blijkt, dat de rol van de speciaalzaak nog steeds sterk is. De verkoop via winkels neemt weliswaar gedurende de jaren iets in belang af, maar is nog steeds verreweg het belangrijkst.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken