Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Qudata start voorinschrijving:
Onderzoek Naamsbekendheid & Imago Tuinmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2012 aan een gerenommeerd tuinmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van tuingereedschap, tuinmeubilair en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Schuren grootste ergernis schilderklus
De helft van de Nederlandse consumenten vindt schilderen of behangen leuk, vooral omdat het snel resultaat geeft. Grootste ergernissen zijn het schuren ter voorbereiding van de schilderklus en het feit dat behang makkelijk scheurt en kreukt. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder 500 consumenten.
Lees verder ...
 
Nederlander houdt van tuinieren
Driekwart van de Nederlandse consumenten vindt tuinieren leuk, vooral omdat men dan lekker buiten bezig is. Eén op de drie zegt het gezellig te vinden om samen in de tuin te werken. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder 500 consumenten.
Lees verder ...
 
Een op de vijf consumenten gaat naar de bouwmarkt
Consument koopt zonwering nog vooral in speciaalzaak
Qudata, het onderzoekscentrum van de woonbranche, onderzocht het koopgedrag van consumenten op gebied van zonwering. De speciaalzaak staat nog altijd op de eerste plaats, maar twintig procent van de consumenten haalt zonwering bij de bouwmarkt. De consument hecht nog altijd waarde aan persoonlijk advies en wil het product graag zien en voelen.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek schilderen & behangen:
Aankoopgedrag Klusconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van schilder- en behangartikelen? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier van verf- en/of behangartikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek vloeren leggen:
Aankoopgedrag Klusconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van vloeren (tapijt, laminaat, vinyl, tegels etc.) en aanverwante producten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van vloeren en aanverwante artikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek vloeren leggen:
Aankoopgedrag Klusconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van vloeren (tapijt, laminaat, vinyl, tegels etc.) en aanverwante producten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van vloeren en aanverwante artikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Dhz-branche scoort slecht in juli
De dhz-branche heeft afgelopen juli 5,3 procent minder omgezet dan in juli 2010, zo meldt het CBS. Belangrijke oorzaak van deze forse omzetdaling is volgens het CBS de minder gunstige samenstelling van de koopdagen in juli.
Lees verder ...
 
<br>
Intratuin & Praxis bekendste tuinwinkels
Intratuin en Praxis zijn de bekendste tuinzaken in Nederland. De combinatie Welkoop/Boerenbond verleent de beste service van alle tuinwinkels. Dit blijkt uit recent onderzoek onder ruim 500 consumenten door Qudata Markt- en Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Producenten tuingereedschappen reageren op onderzoek Qudata
'Blijven werken aan kwaliteit en imago'
Qudata Markt- en Trendanalyses heeft recent een onderzoek onder consumenten gehouden naar naamsbekendheid, imago en positionering van tuingereedschappen. Karwei Management vroeg enkele fabrikanten van tuingereedschap naar hun mening en ervaring op dit vlak.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Onderzoek consumentenaankoop (1)
Keukenzaak blijft favoriet voor apparatuur
Meer dan de helft van de consumenten koopt hun keukenapparatuur nog steeds fysiek. En wanneer de consument voor een winkel kiest dan is dat meestal - en over de jaren ook steeds vaker - voor een keukenspeciaalzaak. Bovendien besteden zij daar behoorlijk veel meer dan bij de andere verkoopkanalen, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Online aankopen DHZ beperkt
Het aantal consumenten dat hun doe-het-zelf producten online aanschaft, is nog altijd relatief beperkt. Uit internationaal onderzoek van Statista global consumer survey, waarin ook Nederland wordt mee...
Lees verder ...
 
Intirio retailonderzoek
Weinig online verkoop interieurdecoratie
Hoe ziet de retailer in de interieurdecoratiebranche de toekomst en zijn eigen strategie? Welke plannen willen retailers in 2018 uitvoeren? Intirio (de Benelux vakbeurs voor interieurdecoratie en linnen) deed hier onderzoek naar onder 600 bedrijven uit de branche. Eén van de uitkomsten: de interieurprofessional wil dit jaar meer online. doen.
Lees verder ...
 
Nederlanders klunzen met klussen
De Nederlandse klusser blijkt regelmatig flink te klunzen. Zo verwondt een derde van de jongeren zich bijvoorbeeld tijdens het klussen en maar 1 procent van de Nederlanders weet hoe je het verven van ...
Lees verder ...
 
Woonbranche tevreden over 1e kwartaal
Tevredenheid overheerst bij ondernemers in de woonbranche en bij klusbedrijven. De situatie van de eigen bedrijven wordt veelal goed genoemd. Er zijn meerdere oorzaken, onder meer het toegenomen aantal verhuizingen. De branchebarometer laat mooie cijfers zien voor de omzetontwikkeling ten opzichte van vorig jaar.<br>
Lees verder ...
 
Kansen voor winkels
Woonformules onderscheiden zich
Het aantal winkels in Nederland daalt al jaren, ook in de woonretail. Toch zijn er ook voldoende detaillisten die anno 2017 succesvol zakendoen. Hun geheim? Ze onderscheiden zich van concurrenten door een duidelijke positionering. En daaraan heeft de consument behoefte, zo blijkt uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyse.<br>
Lees verder ...
 
The customer journey
Stabiele klantreis in de branche
Hoewel consumenten met name in de oriëntatie- en informatiefase meer online zijn gaan 'reizen', is en blijft de winkel veruit favoriet als het gaat om de uiteindelijke aankoop van artikelen in de woonbranche. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar de customer journey.<br>
Lees verder ...
 
   Reviews belangrijk voor klusbedrijf
Online reviews worden steeds belangrijker bij de aanschaf van producten en diensten en ook de voorheen zo traditionele klusmarkt maakt een succesvolle verschuiving naar online. Recent onderzoek van SAMR in opdracht van Werkspot toont aan dat 56% van de consumenten gebruikmaakt van online reviews bij de zoektocht naar een vakman.
Lees verder ...
 
 
Beveiliging schuur vaak slecht<br>
Heeft u uw gereedschap en werkmaterialen in een schuur of berging staan? En is die ruimte goed beveiligd? Vier op de tien Nederlanders vindt hun berging of schuur slecht beveiligd. Desondanks staan ze vol met kostbare spullen, met vaak een behoorlijke waarde.
Lees verder ...
 
Cijfers keukenretail
Het gaat zeer goed tot middelmatig
Het jaar 2017 begint met positieve cijfers bij de meeste keukenondernemers. Ook het CBS meldt een omzetgroei. De ondernemers uit onze branche zijn enthousiaster dan hun collega's uit andere woonsegmenten. Toch geeft 15 procent aan dat het maar middelmatig gaat met hun omzet en hun onderneming.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken